Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Games met dat logo ondersteunen meestal CF ook nog vrij goed hoor. Crysis is gewoon een geval dat het niet doet.

EDIT: Een algemeen nieuwtje:

Blijkbaar zijn de advies prijzen van de GTX 260 en 280 gedaald om met de 4780 en 4780 X2 te kunnen concureren. De 260 is gedaald naar $299 (het zelfde als de 4780, jammer genoeg voor Nvidia is de 4780 wel iets beter) en de 280 naar $399 (de geruchten zijn dat de 4780 X2 duurder wordt, namelijk $549 en zoveel beter is de X2 niet).

Bron: bit-tech

2. Stealth TBH

Stealth TBH Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik wil misschien wat nieuwe onderdelen gaan kopen.
    Dit is mijn systeem nu:

Asus P5B-E
    IC2D E6600
    2gb 677mhz DDRII
    Geforce 8800 GTS 640mb
    HDD 250 GB
    2 casefans
    1 dvd drive
    Coolermaster 500 watt iGreen

Ik wil dan dit vervangen E8400/e8500 4gb 800mhz en HD 4870 512mb.

Nu is mijn vraag: Trekt die Coolermaster PSU dat?

3. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Zou voor de zekerheid naar de 600/650 wat gaan.

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Die Coolermaster trekt dat wel, je CPU is zuiniger en ik denk dat de GPU ongeveer hetzelfde blijft aan stroomverbruik. Je hoeft dus geen nieuwe PSU te kopen.

5. Luckyyason

Luckyyason Bitch

Leuk Bevonden:
    0
    Dag pcexperts en mensen die ook niet weten wat voor pc (onderdelen) ze moeten kopen (zoals ik),

Ik heb deze vakantie al flink wat werk verricht en omdat mijn oude pc een beetje sloom word heb ik besloten een nieuwe pc te kopen. Een nieuwe monitor heb ik niet nodig want ik heb de Samsung Syncmaster 226BW, die voldoet aan mijn wensen.

Mijn budget ligt rond de 1200 euro,
    Ik zat te denken aan:

http://paradigit.nl/configurator.php?system=2163
    http://www.ikbenstil.nl/Gaming-PC/I....html?osCsid=65025da309f7c5b7a868caeaa4f313b2

Hebben jullie nog andere suggesties?

alvast bedankt :thumbs:

edit: hij gaat gebruikt worden voor gaming en videobewerking, voor school heb ik al een laptop

Laatst bewerkt: 16 jul 2008
  6. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Die van ikbenstil moet je zeker niet kopen, veeeeeeel te slecht voor het geld dat je ervoor betaald. Die eerste is best wel goed, maar wat je het beste kan doen is losse onderdelen bestellen bij bijvoorbeeld Azerty of Alternate, die kunnen hem ook voor je in elkaar zetten als je dat zelf niet kunt. Als je zelf niet echt up to date ben met pc-onderdelen kun je mensen hier, of op bijvoorbeeld www.hardware.info vragen om wat voor je samen te stellen. Zet dan in je post wat je budget is en waar je hem voor wilt gebruiken. Er zijn altijd wel mensen die je willen helpen, en je bent veel goedkoper uit dan als je een "kant en klare" pc koopt.

7. Luckyyason

Luckyyason Bitch

Leuk Bevonden:
    0

Bedankt voor je snelle reactie, de ikbenstil pc valt dus nu bij deze al af ;).
    Ik snap best dat losse onderdelen bij elkaar zetten goedkoper is maar ik heb totaal geen verstand van hardware in pc's en hoe je dit in elkaar moet zetten.

wat denken jullie trouwens van de Acer Predator Sniper?

http://paradigit.nl/configurator.php?system=2223

8. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er heel goed uit, ik vind de prijs goed passen bij wat er in zit. Zeker wel goed.

9. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Sorry? Ik vind het toch wel aan de dure kant. Hetzelfde kan ook voor €1500..

10. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn nieuwe PC is ook besteld, althans de onderdelen daarvan :D

Case: Coolermaster Centurion 590
    Voeding: Coolermaster Real Power M520
    Moederbord: Asus P5Q Pro
    Processor: Intel Q6600
    Processor koeler: Scythe Mugen "infinity"
    Geheugen: Kingston DDR2 PC6400 4096MB (2x 2GB)
    Videokaart: Asus 8600 GT Silent (passief)
    Hardeschijf: Samsung Spinpoint F1 640GB
    DVDbrander: Lite-on LH-20A1S
    Cardreader: Apacer Megasteno 16 in 1
    Case fans: 2x Nexus Real Silent Case Fan 120mm
    Toetsenbord: Logitech Desktop DiNovo for Notebooks
    Muis: Logitech VX Revolution

Enja, ik weet dat ik nu 2 muizen heb maar de DiNovo 'voor desktops' is aardig aan de prijs... Voor minder heb ik nu een zelfde soort toetsenbord (laptoptoetsen) en ook nog zelf een muis kunnen uitkiezen.

Ik hoop dat dit systeem aardig stil is. Eventueel zit ik er aan te denken om dempingsmateriaal aan de binnenkant te monteren en de hardeschijven in elastieken te hangen.

Nu nog wachten totdat alles op voorraad is en dan kan ik hem ophalen en in elkaar gaan zetten. Alles is afgelopen maandag besteld en alleen de cardreader is niet op voorraad :x Irritant is dat, je weet dat je een werkend systeem in elkaar kan zetten, maar alleen door een (niet belangrijk) onderdeel van 5 euro kan je niet aan de gang gaan 8)

Het is mijn 3e systeem wat ik in elkaar zet, dus zou geen problemen moeten geven :+

11. Luckyyason

Luckyyason Bitch

Leuk Bevonden:
    0
    scheelt weer 200 euro.. maar dan heb je niet zon vette kast \o/

12. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Waarom maar een 8600GT?

Vette kast, dat is jou mening ;)

13. Shizzel

Shizzel Guest

300 euro zelfs, en die kast lijkt mij ook niet echt functioneel.

14. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Het enige wat de kaart moest kunnen is HD kunnen afspelen. Daarnaast speel ik toch geen (zware) spellen. Een 8800GT is moeilijk passief te krijgen. En een passief 9600GT is ruim 2x zo duur als deze 8600 GT. Daarnaast vertrouw ik een 9600, die passief gekoeld is, niet. Hij is pas net uit en er gaan geruchten dat hij super heet wordt en veel fouten geeft... De 8600GT heeft bewezen wat hij kan, ook passief gekoeld.

Dus kijkend naar de eisen en het prijskaartje is de keus gevallen op een 8600GT. :)

Ik zie het nut neit zo van een 'vette' systeemkast... Hij staat, in mijn geval, toch onder mijn bureau en daar blijft hij ook staan. Persoonlijk zou ik het liefst een pc hebben met alleen een superdun beeldscherm en zonder PC kast. Die kast staat toch alleen maar in de weg en maakt ook nog eens geluid.

Maar ja, zonder systeemkast heb je niet zo veel aan een desktop-pc :+

Laatst bewerkt: 17 jul 2008
  15. mompel

mompel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hallo mensen ik ga van de week een computer haalen heb de compaq in gedachten met intel core2duo processor e4500 3 gb ram 500 gb vaste schijf ati radeon hd2400 pro met avivo 256 mb videogeheugen en een hp w2007v 20,1-inch breedbeeld flat-panel monitor met BrightView technologie reponstijd van 5 ms, 1440 x 900 resolutie 1000:1 contrast is dit een goeie computer en monitor en kan je met deze computer de spellen van 2007 2008 hier op goed speelen ik hoor graag van juilie

16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Videokaart is erg lowend (kost los €25 ofzo)... Eigenlijk alles is vrij basic.. Wat is je budget?

17. mompel

mompel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wil rond de 700 euro uitgeeven kan de computer en de monitor voor 670,00 krijgen is dat een een mooi bedrag voor deze set en wat voor spellen zou je er op kunnen afspeelen

Laatst bewerkt: 23 jul 2008
  18. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Vrij weinig uit 2008...

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Laatst bewerkt: 25 jul 2008
  20. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, nog even wat getweaked en dergelijke, kom op dit uit:

Prima pc'tje toch, niets meer aan te passen neem ik aan :)?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina