[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 6]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Kevf, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    De nummer 1? Dat is belachelijk, er zijn veel betere films gemaakt dat TDK, het is gewoon een onwijse goede film maar ik vond bijv. schlinder list vele male beter en mag dan ook boven de TDK staan. Space Odyssey hoord ook in de top 10 voor, TDK in mijn mening niet.

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    @ Kareem: 't Gaat niet om realistisch of niet, het gaat om de verhaalformule, boodschap, het onderwerp en de invloed van een film.

Sowieso kan een gloednieuwe mainstreamfilm never nooit op tegen gevestigde klassiekers. Klassiekers die zich na decennia nog steeds fier staande weten te houden door inhoud en als grondleggers van de cinema bekend staan. Zo'n status kan een Batmanverfilming als The Dark Knight zich niet verwerven, en zéker niet binnen een week.

3. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Egens sluit ik me wel hierbij aan,maar dan moet ik wel even een ding erbij zeggen.
    Comic Helden horen thuis in een fictieve wereld,een wereld die alleen in de stripboeken volledig tot zijn recht gebracht kunnen worden en ik vind sowiezo dat Comic series niet meer verfilmd moeten worden.
    Waarom niet?
    Heel simpel,maar in een film moet altijd alles verklaart worden en bij de X Men bijvoorbeeld werd er gezegd de kostuums moeten realistisch voor de film.

Bullcrap vind ik dat dus,als je een film maakt moet je die maken naar hoe het inelkaar zit.
    Je gaat ook niet de Hulk roze maken,ook kwa persoonlijkheden kloppen de karakters gewoon niet in de verfilmingen.
    Peter Parker was bijvoorbeeld een nerd figuur vanaf de strips,maar in de films werd het wel heel erg overtrokken.
    Kortom mijn mening is dat ze eens moeten leren om van de comic af te blijven,want het past gewoon niet voor een film thema hoe goed je het ook wilt maken.
    Een enkele uitzondering daargelaten wat goed kunnen uitpakken.

Laatst bewerkt: 27 jul 2008
  4. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    De X-Men hebben in de comics elk weekend een makeover bijna. Ze hebben geen vast vast costuum en vaak na een grote gebeurtenis nemen ze weer een nieuwe stijl aan.

Maar over in welke wereld ze het best uitkomen, waar plaatst dat die tig geweldige science fiction films, met mensen en andere wezens met bepaalde krachten en dergelijke, andere werelden, dit hadden net zogoed comics kunnen zijn maar omdat ze dat niet waren krijgen ze een pas.

andersom werkt het ook, sommige van de beste crime fictie heb ik gelezen in comic formaat.
    De originele peter parker van Stan Lee en STeve Ditko was tig keer nerdier dan die uit de eerste film, Romita Sr kwam later en maakte hem een beetje knapper, gespierder etc maar met nerd achtige interesses.

Bne ik het niet mee eens. Er is geen 1 peter parker, er is geen 1 tony stark, er is geen 1 bruce wayne. Er zijn zoveel schijvers en tekenaars doorheen gegaan dat er wat speling is. Bij een film is dat niet anders, het is helemaal niet erg als je je eigen draai eraan geeft, dat betekend ook dingen aanpassen voor en ander medium. Het moet natuurlijk wel trouw zijn aan het bron materiaal maar de comic is geen woord voor woord script.

Onzin, klinklare onzin. Sommige verhalen lenen zich mischien beter aan comic formaat maar dat neemt absuloot niks weg van hun literaire waarde.

Nog meer onzin, van die popi jopie het is ouder dus het is beter praat. Als mensen het 50 jaar geleden konden kunnen mensen het nu ook.

lees mijn post nog een keer, vooral waar ik het met je eens ben dat DKR geen nummer 1 plek verdient.

*edit* als je denkt dat comic verhaal = superhero verhaal moet je niet praten

5. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    @kareem

Ja ik snap je wel:)
    Maar ik doelde ook niet op de Comic zelf,maar waar het probleem ligt is het gebrek aan inzicht van de hollywood luitjes die denken dat ze er een film van kunnen maken.

Natuurlijk kun je een eigen draai eraan geven,maar wat het hele ding is dat in een Comic is het persoonlijker naar jou als lezer.
    En in de films is het stukken afstandelijker,Spiderman piekerde constant zelfs in zijn missies in de strips van wat ik gelezen heb over zijn problemen.
    Nog een voorbeeld Star Trek First contact was echt super gemaakt,en je hoefde nog niet eens een fan ervan te zijn om de film goed te vinden.
    De 2 films die erna kwamen zoals resurection en Nemesis waren dan weer veel minder,een goede Science fiction en comic verfilming kunnen inderdaad wel maar het gebeurt te weinig.

6. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Waar heb je het over?

Je leest gewoon wat je lezen wil. Probeer het nog eens... Ik beargumenteer wat ik vind namelijk ook.

Nogmaals: Een klassieker houdt zich staande door inhoud, invloed op de filmwereld, nieuwe filmtechnieken, het aansnijden van maatschappelijke/allesomvattende onderwerpen, is artistiek verantwoord e.d.

The Dark Knight is vast een steengoede film maar heeft zich nog lang niet bewezen over zo'n lange periode en gezien de afkomst en de doelgroep van de film verwacht ik ook niet dat dat gaat gebeuren. Sure, over 50 jaar is de film nog steeds vermakelijk, maar zal dan nog steeds niet meer zijn dan plat entertainment.

Waar maak je uit op dat ik niet heb gelezen dat ook jij het geen #1 plek waard vindt?

En hou eens op met die vreemde aannames.

"Als je denkt dat comic = superhero"
    "comics zijn voor kinderen"
    "comics zijn niet artistiek"

Dat zeg ik helemaal nergens. Je moet niet andermans vooroordelen op mij vastpinnen.

7. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Net naar The Dark Knight geweest.
    Su-per. :cool:

8. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Jij zegt "het gaat om de verhaalformule, boodschap, het onderwerp en de invloed van een film." alsof comic verhalen oppervlakkig zijn, beneden maatse verhaalformules, geen boodschap etc hebben. Ik vind dat onzin.
    Allemaal voorwaarden waaraan een comic film prima aan kan voldoen aangezien er genoeg comic verhalen zijn die aan deze voorwaarden voldoen.
    nee, daar was ik het ook mee eens (dat DRK geen klassier was en geen #1 plek verdiende) dus waarom herhaal je dit steeds?

Jij zei letterlijk "Sowieso kan een gloednieuwe mainstreamfilm never nooit op tegen gevestigde klassiekers." waarom kunnen nieuwe films daar niet aan voldoen? denk je dat toendertijd mensen wisten dat film X en film Y later als klassieker benoemd zoudenn worden?
    IK maak dat uit op jouw antwoord naar mij toe "Zo'n status kan een Batmanverfilming als The Dark Knight zich niet verwerven, en zéker niet binnen een week." nadat ik dat allang had toegegeven en het alleen niet eens was met jouwn stelling dat comic verfilmingen nooit vergeleken konden worden met klassieke films.
    je praat als iemand die zo denkt

9. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Comics zijn persé niet voor kinderen, niet bij voorbaat oppervlakkig qua verhaal en niet altijd superhero's gebaseerd, maar voer voor een intellectuele, artstieke, originele film? Ik betwijfel het ten zeerste.

Het blijft in de basis gewoon plat entertainment.

Maargoed, dit blijft natuurlijk allemaal subjectief geleuter. Er zijn ook mensen die Pirates Of The Caribbean de beste film ooit vinden. Ik heb er m'n bedenkingen bij, maar het staat ze vrij om het te vinden. Ik hou meer van films met wat diepgang dan dergelijk Hollywoodspul (wat niet wil zeggen dat ik het niet leuk vind).

10. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Wat het grote probleem van de film industrie is is dat ze geld geroken hebben,en ja Superhelden films brengen erg veel op in Amerika maakt niet uit of ze crap of niet zijn.
    Ook weten ze een hoop andere genres te verneuken zoals de tweede versie van Italian job,Catwoman,en de eerdere Batman films bijvoorbeeld.
    De verhalen zijn flinterdun en draait alleen maar om de actie en sensatie,maar de held zelf word in de films neergezet als een voorbeeld naar de jeugd terwijl ze in de strips heel anders zijn.
    Kunst om film te maken schiet er erg bij in,de enige man die een standbeeld verdient is naar mijn mening Peter Jackson wat de Lord of the rings films maakte die man heeft hart en passie.

11. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
  12. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    The Dark Night, prachtvermaak. _O_

13. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Shawshank Redemtion vind ik wel écht mooi hoor. Toen ik de film voor het eerst zag had het een diepe indruk op me gemaakt. Zelden zo meegeleefd met de neergezette characters. Voor mij persoonlijk staat de film iig wel heel hoog en ik vind het niet onterecht als dat elders ook zo is.

TDK moet ik nog gaan checken. Ben wel benieuwd, maar kan me ook haast niet voorstellen dat die film zo hoog hoort te staan. Zal idd ongetwijfeld iets met Ledger te maken hebben. Maar goed, ik vond batman altijd al een van de mindere actiehelden. ^^'

14. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens, Shawshank Redemption is voor mij persoonlijk een van de beste films die ik ooit gezien heb. Goed geacteerd, goed tempo, leuk verhaal. Wat wil je nog meer?

15. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen die vinden dat The Dark Knight niet op de nr. 1 plaats op imdb.com thuis hoort moeten niet zeuren. Het is de mening van 135,433 anderen die vinden dat de film een 9.4 gemiddeld waard is.

Jullie verraden jezelf al door te zeggen "IK VIND TDK niet zo'n hoog cijfer waard." Andere personen VINDEN dat wel. En imdb.com's top 250 IS EEN LIJST GEBASEERD OP DE MENINGEN VAN VERSCHILLENDE MENSEN OVER DE HELE WERELD.

De een houdt ervan, de ander haat het. Who gives a fuck; jij hoeft het niet de beste film ooit te VINDEN. Toch?

16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Hij blijft toch niet op de nr. 1 plek staan (nu al een 9.3 ).

En verder wat MM90 zegt, 98,885 gaven de film een 10, 18,337 een 9 en daarna daalt het aantal. Behalve bij de 1 die is dan weer 4171x gegeven. En dat cijfer slaat natuurlijk nergens op..

Als je dus naar het gemiddelde kijkt vinden zeer veel mensen de film wel een 9/10 waard. Dat iemand anders daar anders over denk is is prima, maar voor het grootste gedeelte van de bioscoop bezoekers blijft de film geweldig.

Wel grappig dat 90% van de stemmers mannelijk zijn.

//edit nu weer 9.4

Maar goed, wanneer hij rond de 2/300.000 stemmen gehaald is zal het gemiddelde wel lager zijn geworden. En dan kan je pas (qua votes) echt vergelijken met de andere films in de top 10.

17. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    We leven in een samenleving waar we uitgaan van de publieke opinie.
    Dit of dat is de beste van dit of dat.
    Iedereen snapt dat en vaak is zoiets flexibel.
    Elk jaar komt er een nieuwe beste ergens van uit.

18. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een geweldige film, net stargate continuum gezien. En hij was echt geweldig, vooral de soundtrack aan het begin als je SG1 weer door de gang ziet lopen, en ook O'neil komt er weer invoor:)

Alleen jammer dat het nu echt afgelopen is met SG1:mad:

19. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Stargate is heilig:)
    En vooral omdat het tegen bestaande religieuze vormen vecht,met zijn goden die vals zijn zoals de Goauld en Ori allemaal.
    De cast is echt super waarbij je je in Star Trek soms nog ergert aan bepaalde types (Major Kira van deep space nine,weg ermee) in een serie.

En inderdaad jammer dat het afgelopen is,maar beter een goede afsluiter dan een uitmelkerij natuurlijk:)

20. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Precies, waar maak je je dan zo druk over? Hoezo 'verraad' ik mezelf? :emo:

IK VIND dat The Dark Knight nooit kan concurreren met intelligente, artistieke films. Het is en blijft plat Hollywood vermaak.

En het gros van de stemmers is mainstream kutjesvolk dat nooit iets anders kijkt dan mainstream kutfilms. Je kunt ze amper kwalijk nemen dat ze niet beter weten. Voor dat soort mensen is The Dark Knight waarschijnlijk ook een van de hoogtepunten van hun filmleven.

Ik heb weleens gelezen dat de schaal van beoordeling begint bij 10 en eindigt bij 1. Dus 1 is daar het hoogst mogelijke. Geen idee of het waar is, maar dat zou de verklaring kunnen zijn.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina