Nou ik was vanmiddag ergens winkellen met m'n vriendin overal gezocht naar kabels moest er 2 hebben eentje van max 0,5m en 1 van ongeveer 1,5 / 2m
nou dat was er nergens (die van 0,5m dan) toen als laatste naar de bcc geweest daar hadden ze het ook niet maar heb er toenmaar gewoon 2 van 1,5meter genomen eerst voor de zekerheid nog even gevraagd of het wel kon hoe ik het wou en er werd mij weer verteld van wel, dus ik denk nou dan doe ik het maar neem ik gewoon redelijk goede kabels maar niet te dure(voor het geval dat), zijn phillips kabeltjes geworden.
het is nu als volgt aangesloten:
xbox360 >>>component ( 1080p )>>> marrantz sr3001
marrantz dv 4610 >>>component ( 567p )>>>marrantz sr3001
marrantz sr3001 >>>component (x360 1080p - dv4610 567p )>>> sony w4000
het beeld van de 360 is op het eerste gezicht zelfs wat beter geworden (in tegenstelling tot wat ik had verwacht ( ook omdat het geen high end kabels zijn) de kleuren zijn wat mooier en net even een tikkie scherper.
De dvd speler heeft nu ook een wat scherper beeld (voorheen aangesloten met scart).
kortom kabels zijn behoorlijk goed was dus niet nodig om 2 high end monstercables van €90 per stuk (2m) te nemen.
verder wat de ps3 als dvd speler betreft heb je gelijk die geeft inderdaad een mooier beeld nog weer een stuk scherper, maar om een of andere reden pakt hij sommige gekopieerde dvd's niet (bijv. shrek3 ) en de marrantz pakt echt alles, vandaar dat ik toch een zo goed mogelijk beeld voor mijn dvd speler wou .
wat de hdmi recivers betreft ja ik heb mijn reciver eigenlijk net even te vroeg gekocht (1,5 jaa geleden ongeveer) toen waren de nieuwe hd oudio formaten nog niet echt aanwezig en als ze er waren koste ze mij toen nog te duur, had de reciver (marrantz sr3001) dvd speler (marrantz dv4610) en speakerset (jbl 260.5) wel echt voor een bespottelijk lage prijs dus egt geen spijt van of iets, maar omdat hij nog geen 2jaar oud is vind ik het een beetje zonde om nual een nieuwe reciver te nemen. ( en zeker geen zonder hd oudio formaten)
Ik vind als je een reciver neemt met hdmi dat je wel die formaten moet nemen omdat het anders vaak vrij weinig zin heeft omdat je dan alleen pmc ongecomprimeerd kan krijgen, tuurlijk klinkt wel heel goed maar kan naar mijn mening beter even doorsparen voor dts hd dolby true hd e.d.
maar als jij echt van plan bent om een hdmi reciver te nemen kan ik je marrantz in ieder geval van harte aanraden geen ervaring met onkyo maar hoor er zelden wat slechts over dus dat zal ook wle een heel goed merk zijn zo staat het in ieder geval wel bekend
Laatst bewerkt: 28 jul 2008