[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 6]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Kevf, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Je was een paar pagina's geleden nog zo druk bezig mensen te overtuigen van de superioriteit van klassiekers ten opzichte van The Dark Knight. Dat is dan jouw mening, en niet die van een ander. Daarom vind ik het een beetje hypocriet dat je zegt dat TDK niet kan concurreren terwijl je de film uberhaupt nog moet bekijken. Misschien VIND jij dit niet. :eek: Beetje dubbel-op toch?

2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Mwoah, alleen de votes van zeer regelmatige stemmers worden meegeteld.

En

IMDb publishes weighted vote averages rather than raw data averages. Various filters are applied to the raw data in order to eliminate and reduce attempts at 'vote stuffing' by individuals more interested in changing the current rating of a movie than giving their true opinion of it.
    The exact methods we use will not be disclosed. This should ensure that the policy remains effective. The result is a more accurate vote average

Jij doet wel heel kleinerend en op mij kom je over alsof je jezelf elitair vind omdat je ook oudere/filmhuis films kijkt.

3. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Jammer, dat die kotssmiley er niet meer is. Gadver de gadver. Dit doet me echt denken aan die figuren die alleen klassieke muziek "echte" muziek vinden.

4. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Ik ga binnenkort maar weer eens beginnen om alle afleveringen van The Sopranos te kijken. Beste tv ooit gemaakt.
    \o/

5. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    heb je Watchmen welleens gelezen? (een comic die Time in een lijst van beste romans van de laatste eeuw heeft gezet trouwens).

6. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Maar hoezo 'verraad' ik mezelf? Heb ik ooit gezegd dat we het hier over feiten hebben? Je woordkeuze is nogal....vreemd.

Goed gezien. De meeste mensen kijken alleen maar mainstream films. Vaak erg vermakelijk, maar niet erg diepgaand. Afijn, ik heb het al uitgelegd.

Overigens wil ik mezelf echt geen filmkenner noemen, maar je hoeft maar een klein stapje voorbij een bepaalde grens te gaan om te zien dat er veel meer (en veel beters) is dan Hollywood.

Daarom vind ik zo'n score op IMDB ook belachelijk. Nummer 1, m'n reet. Die film heeft zich nog op geen enkel vlak bewezen, behalve simpel vermaak en geld-in-'t-laadje.

Mainstreamfilms kunnen ook leuk zijn, maar om ze als beste film ooit te betitelen (op welke manier die positie dan ook tot stand gekomen is) vind ik krankzinnig.

Nee. Ik lees geen comics.

Inderdaad een fantastische serie. Ben ook halverwege (voor de zoveelste keer :9).

Laatst bewerkt: 27 jul 2008
  7. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Nouja, ik denk dat we eerst zelf maar eens naar de bios moeten gaan om een goed beeld van de film te vormen.. ;) Ik ben benieuwd. Batman Begins vond ik ook zeer vermakelijk, maar daar blijft het dan ook bij. Geen briljante plot wisselingen of raamvertellingen of iets dergelijks. Dat verwacht ik ook niet echt bij dit deel.
    Het is gewoon een echte lawaaïge heerlijke spectakel film denk ik, perfect voor in de bios.

Films als The Shawshawk Redemption/The Green Mile/The Butterfly Effect/The Jacket/Eternal Sunshine of the Spotless Mind etc etc kijk ik veel liever thuis op mijn kamertje.

8. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    @Nerazzurri

Ben benieuwd ........ wat is jouw top 5 qua films ?

9. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Als ik een concluzie mag geven. :+

The Dark Knights is een Hollywood-film en word hoofdzakelijk bezocht door mensen die van dergelijke films horen, alsmede de Batman-fans en mensen die simipelweg een goede actiefilm zoeken. En dat is The Dark Knight, een goede actiefilm. Dat valt bij veel mensen in de smaak, zeker bij de mensen die de film gezien hebben en daarmee het grootste deel van de stemmers op IMDB. De score is dan ook meer dan logisch.

*NERAZZURRI* zegt dat The Dark Knight neit in de buurt kan komen van klassiekers/artistieke films. Lijkt me logisch, het is geen film die gemaakt is toen alles op filmgebied al ontdekt was. Nu iets nieuws met films doen is érg moeilijk, nieuwe onderdelen of facetten, oké, maar iets totaal nieuws, neen. The Dark Knight is echter in 2008 een prima film, een heel goede zelfs en ook een film die Batman eer aan doet op filmgebied. Of hij net zo bijzonder zal zijn als oude Batman of comicfilms, nee, want toen waren zulke films bijzonder. Nu niet meer. Ze kunnen nog wel goed zijn, The Dark Knight bijvoorbeeld.

Gerjan vertelt mooi over hoe scores lopen op IMDB. Logisch, klopt. The Dark Knight verdient deze huidige score, kijkend haar het publiek, doel en de huidige stemmers. Het is geen klassieker, omdat hij dat nog niet kan zijn, of hij dat zal worden is de vraag.

10. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Behalve ESOTSM (meer arthouse) vind ik dat nog steeds allemaal vrij mainstream. The Jacket niet gezien. Eternal Sunshine bijvoorbeeld vind ik wél een voorbeeld van een originele, moderne film.

http://www.whatiwatch.net/profiel.php?ov=34

Tuurlijk, veel is al gedaan, maar het is nog steeds mogelijk om origineel te zijn. En met alle respect, maar van een Batmanfilm verwacht ik niks baanbrekends. Dat probeert men waarschijnlijk ook helemaal niet te bereiken.

Er zijn genoeg voorbeelden van moderne films die iets toevoegen aan de algehele cinema.

11. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Toevoegen, ja, baanbrekend zijn, nee, écht nieuw zijn, nee. Althans, zo zie ik het en zo denk ik er over.

En de nummer 2 is de film die ik ken als Once Upon a Time in The West? Is mijn favoriet, gevolgd door Apocalypse Now. Nu, veel van de films die jij noemt komen mij neit bekend voor, heb niet zo denderend veel gezien. Nu ik er over nadenk, The Last Emperror vind ik ook erg goed, en of Apoc Now op 2 staat weet ik eigenlijk niet. Zijn allemaal van die goede films! :eek:

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    tis een beetje een loze discussie omdat niet iedereen dezelfde criteria hanteert om een film te beoordelen. Ikzelf ben geneigd om films in eerste instantie als een vorm van vermaak te zien dus een film die veel mensen vermaakt is dan in dat opzicht een goede film (Dark Knight bijv of Indiana Jones).

Als je films als kunst gaat bekijken wordt het lastiger omdat je dan verwacht dat je er qua beleving meer uit moet kunnen halen (het moet bijv vragen bij je oproepen of bepaalde gevoelens losmaken). Een film die je dan alleen maar vermaakt voor een paar uur is dan zeker geen goede film,..

Wat ik aan deze discussie vaak lastig vind is dat het technishe aspect ook nog eens om de hoek komt kijken,.. en dat is weer een manier om films te beoordelen. Hoe is de cinematografie, hoe is de regie etc,.. een film kan soms technisch prachtig in elkaar zitten maar de diepgang van een pannekoek hebben , is het dan een goede film?

Als mensen mij vragen een film aan te raden ga ik toch meestal maar af op het feit of een film me 2 uur heeft kunnen boeien en vermaken en noem ik zo'n film maar "een goede film" :D

Volgens mij kun je ook bijna niet anders want met name dat 2e aspect is vaak zo persoonlijk dat je het er wel over kunt hebben maar je kunt er eigenlijk niet over discussieren.

anyhow, ga zo Bladerunner kijken voor degene die hem nog niet gezien hebben een absolute aanrader en cyberpunk klassieker

edit://Nerazurri denk je niet dat bijv Vertigo en once upon a time in eerste instantie als vermaak bedoeld zijn? In tegenstelling tot bij Clockwork Orange waar heel duidelijk een diepere bedoeling achter zit,..

edit2:// 2001 ftw :) weet niet wat het is aan die film maar hij blijft boeien

13. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ik kijk altijd onafhankelijk naar een film.
    Ik vergelijk niks.
    Als een film mij een gevoel geeft van WOUW! en het is goed geacteerd etc dan is die voor mij 5/5 waard. Punt.

Mijn top 3 bestaat uit 50 films op 1. 75 op 2. en 100 op 3 om maar even wat te illustreren.

Ik heb meerdere films die ik de beste ooit vind.
    Tja ik kijk altijd naar de top dit en dat als aanraders.
    Meestal komt een top iets wel overeen maar hoeft niet.

De beste film/game is altijd publieke opinie.
    Met een site als IMDB zien wij als samenleving de nummer 1 film als beste.

Het verandert en kan voor iedereen anders zijn maar we gaan (sowieso) voornamelijk/voor het grootste gedeelte er van uit dat die lijst ook klopt, dat het goede films zijn.

Maar zoals ik eerder zei dit is flexibel en persoonlijk.

14. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Er zijn een hoop films die ik goed vind en de media keihard in de grond trapt,films zijn voor mij entertainment en moeten doen wat ik ervan verwacht klassiek of niet.
    Een voorbeeld toen de titanic film uitkwam was iedereen laaiend geobsedeerd ervan,en dat kon ik niet snappen en ik heb in mn leven nog niet eerder zo'n flutfilm gezien.
    De terminator is leuk voor jeugdige kijkers,Batman is niet mn ding maar ik vond de voorlaatste wel beter dan gemiddelt.

15. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Exact.

Topfilm.

Iedere film is vermaak. Kunst is vermaak. 't Gaat me meer om gelaagdheid en diepte. Vermaak was misschien een verkeerde woordkeuze van me. Het lijkt nu alsof ik zei dat vermakelijke films een negatief iets zijn, en dat bedoelde ik uiteraard absoluut niet.

Het is moeilijk uit te leggen wat een film bijzonder maakt t.o.v. mainstream/andere films, omdat iedere film anders is en omdat dat voor iedereen persoonlijk is.

Kunst en schoonheid zijn vaak ongrijpbaar :+

16. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    dan moet je niet gaan praten alsof je weet wat voor verhalen erin verteld worden

17. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Kom net terug van Batman : The Dark Knight!
    En ik vond hem echt gruwelijk tof! :cool:

"I’m going to make this pen disappear" _O_

18. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Wat ik zo tof vond aan Dark Knight.

- Weinig gebruik van CGI. Tegenwoordig staat elke Hollywood film stijf van de CGI
    - Sommige stukken werd de film "Rustiger". Maar dit was altijd precies lang genoeg zodat je even later gelijk weer van alles door het beeld zag vliegen
    - Joker speelde iedereen eruit. Echt een held.
    - Een klein beetje humor wat soms, tussen al het gebeuren door, toch weer even een glimlach op mijn gezicht toverde. De scène bij het ontploffende ziekenhuis bijvoorbeeld.
    - De film staat vol met keuzes. De mensen op de boot. De keuze bij "het redden". Noem het maar op. Dit vond ik echt tof want het was erg onvoorspelbaar soms.
    - Als laatste punt heb ik dan ook de onvoorspelbaarheid van de film. Je kan haast bij geen één scene vertellen wat er bij de volgende gaat gebeuren.

Gewoon een topfilm. Niks meer, niks minder :cool:

19. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    daar hadden ik en de gast waarmee ik naar DKR gegaan was het dus over na de film. CGI kan op zich wel in sommige films maar vaak neemt het weg van de sfeer en is het moeilijk de film serieus te nemen.

20. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Jup. Bij de laatste Indiana Jones bijvoorbeeld moest ik er bijna van kotsen. Was één van de vele redenen waarom ik het zo'n takke film vond.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina