Soul Calibur IV

Discussie in 'Algemeen' gestart door iMark 007, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    :) Bedankt :thumbs:. Dit beantwoord mijn vragen wel. Ook maar even gereserveerd. Het is wel jammer dat er lag in zit, maar ik begin toch met de singleplayer.

Laatst bewerkt: 27 jul 2008
  2. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dat lobbysysteem werkt prima in DOA. Die "spelers van niveau" zitten maar te muggenziften over het aantal frames. Maar 99 van de 100 spelers spelen gewoon voor hun plezier online en die zitten niet uit te rekenen hoeveel frames een bepaalde move is. En dan is het spel gewoon bijna lagloos, zo ervaar ik dat tenminste. Door spectators zal er geheid iets meer lag zijn, maar ik vind het gewoon leuk om ook naar andere spelers te kijken, om te zien hoe zij spelen. Dat systeem van Virtua Fighter 5 beviel me voor geen meter. Dan vind ik het spel gewoon saai.

3. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Mensen die het spel hebben,zijn jullie een beetje tervreden over deze game?

4. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Krye... zegt:
    lol met meer dan 1 of 2 spectators was het trash, maar noobs hebben sowieso nauwelijks door als er lag is
    Krye... zegt:
    behalve als het hapert
    Kareeeeem zegt:
    das waar, maarja zon gast op XBW zei dat alleen muggenzifters er last van hadden
    Krye... zegt:
    alleen goede spelers hebben er last van

rekenen heeft er niks mee te maken. Kan wel pretentieus gaan doen alsof die gasten hun tijd ermee verdoen maar vechtspellen draaien om advantage en disadvantage. Als er lag is kan je niet meer antwoorden op geblockte moves, pressure zetten na moves die raken, niet meer punishen, dit verpest het spel.

En wie speelt er niet voor de fun dan? Is zo´n domme statement altijd, ik heb meer fun als ik echt snap waar ik mee bezig ebn in een spel en weet WAAROM dit en dat werkt. We spelen allemaal voor de fun maar mensen zoals jij hebben fun maar zuigen, mensen zoals hij hebben fun en ownen :)
    ik speel geen doa, maar ben gewoon voorstander van offline play. Ik speel wel online maar niet met iedereen (wegens de connectie). Ik leer uiteindelijk voor offline competitie.

5. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Ow dus we zijn gelijk maar weer noobs omdat hij denkt (die waarschijnlijk de enige is) dat we het niet door hebben?

Triest.

6. Lollindir

Lollindir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm volgens mij gaat het hier tog over SC4 en niet de andere fighting games, maar goed.
    k heb ook gelezen dat men een "tag"syteem in heeft zitten, dus dat je een andere character in het spel kan laten springen, en dat de 1e dan eruit gaat. Dit is net als bij Tekken Tag Tournament, en dat zorgt voor zeer fraaie beelden en combos als ik het zo mag uitdrukken:b:

Ik w8 nog even met de aanschaf, kijken hoe die Mp is, lijkt mij namelijk wel egt superr vet om tegen andere te knokken met je eigen char.}:]

7. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ondanks de slechte kwaliteit van het filmpje: nice!

Mitsurugi's finisher bevalt me wel, simpel en effectief! Ik wist trouwens niet dat Raphael een vampier was?

EDIT: Verkeerde character, bedoelde Mitsurugi ipv Yoshimitsu. :)

8. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Raphael heb ik altijd al een rare snuiter gevonden,met zn pretty boy look.
    Trouwens een vraagje,kun je ook met je gecrieerde vechters spelen tegen de computer?
    Want ik hoorde dat dit kon in de 2 player mode grootindeels.

9. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556

Ach het werkte wel, hoe wou jij het dan anders hebbe?

10. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    als je niet goed kan antwoorden op moves die je blocked, moves die raken, niet kan punishen etc. dan werkt het niet, dan wordt het een ander spel en is het gok werk "oh ik hoop dat dit lukt" ipv "ik zie dit dus ik weet ZEKER dat dit lukt."

Hoe het wel moet? Maakt me geen ruk uit, als het de echte match maar zo min mogelijk dingen (bv spectators) heeft wat de dataflow tussen de twee spelers kan verstoren.

Een lobby is een leuk idee enzo, maar stel dat ik de designer ben van een online functie had ik een lobby ontworpen dat werkt als een chattroom een beetje, en dan worden mensen steeds met elkaar gepaard via verschillende patronen en maken dan connectie afhankelijk van die lobby waar je na de match weer naartoe gaat. uitslag wordt dan zichtbaar voor de rest en dan ga je door met die persoon of ga je verder met een andere tegenstander. Op deze manier hoef je ook nooit te wachten maar is iedereen altijd bezig (tenzij het ene tournament gameoptie ofzo).

Ik begrijp ook wel dat het sociale aspect belangrijk is, maar het is niet belangrijker dan gameplay. Als je dat wel vind moet je geen spel spelen wat zo gebaseerd is op timing dat 1 frame lag een onterechte loss kan veroorzaken. (als iemand een voorbeld wilt kan ik t geven).

11. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    9 van de 10 keer dan ik DOA online speelde met vrienden was het toch meer ff spele enzo en gewoon lullen. Denk als het op skills aankomt als je echt beter bent merk je het wel. Als je natuurlijk gelijk kwa skills bent is het wel stukken minder.

Denk toch nog op lag gebied (elke game zal het hebben) je kunt het alleen minimaliseren door gewoon met een standaard (closed) groep te spelen.

12. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Maar sommige mensen focussen zich alleen op de rank.
    Als je echt zo pro bent speel je geen fighter online imo.

13. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Juist,en daarom begrijp ik deze hele online discussie niet,vroeger in de goeie ouwe X Box periode speelde je groot indeels de Fighting games of single of versus met iemand - vrienden - familie.
    Ja okee online is leuk voor kiks maar ik kan me niet voorstellen dat je online gaat om te laten zien hoe goed je knokken kan,en de meeste willen alleen maar winnen door herhaaldelijke tricks uit te voeren en je 'niet te laten opstaan' als je omver word geramd.
    Enkele uitzonderingen hier en daar zul je hebben die echt gaan voor een goed gevecht,maar die kun je tellen:)

14. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    dit is zon noob argument. Dit heeft niks te maken met on- of offline. Jouw tegenstander is niet verplicht jou een kans te geven. Sterker nog het hele spel draait erom om je tegenstander nooit een kans te geven. Jij moet je eigen kansen creëren... je moet ervoor vechten... snap je... vechten, fighter.

Als jouw tegenstander steeds telkens iets herhaald kan dit twee dingen betekenen. Hij heeft je door en ziet waar je zwak tegen bent en gebruikt deze kennis om te winnen.
    Het is een voorspelbare noob die maar 1 trukje heeft, wat betekend dat jij nog slechter bent omdat je niet van een voorspelbare noob kan winnen.

(ik klink beetje aggriesief zo, hmmm niet de bedoeling, gewoon beetje argumenteren op het internet :))

Laatst bewerkt: 28 jul 2008
  15. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Ja dat snap ik,maar daar veraad je al je eigen argument.
    Maar dan kun je net zo goed tegen de computer blijven vechten,en ik geef toe ik ben niet zo al te geweldig met vechtspellen misschien mijn handicap.
    Maar ik probeer wel altijd zoveel mogelijk te letten op wat de tegenstander doet,zodat je beter kan antisiperen om diegeen een trap na te geven.
    De meeste doen dat vaak niet,tenminste waar ik vandaan kom:)

16. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    hoe haal je dit uit mijn argument?

*edit*

wat jij zegt over niet kunnen opstaan heet okizeme of wake-up btw, een van de belangrijkste situaties in elke fighter. Je moet weten hoe je zon situatie benaderd als degene die opstaat of degene die nog staat en druk wilt blijven zetten.

17. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Wat ik nu zeg moet je even niet verkeerd begrijpen,maar ik geef een mening naar mijn
    eigen ervaringen die ik online heb opgedaan.
    Voor iedereen is de online ervaring anders of je nu raced,vecht,sport of wat dan ook.
    Je standpunt begrijp ik en ik geef je er ook gelijk in,maar je moet niet tegen iemand zeggen van - ik vind dat een noob argument - want zo bedoel ik dat dus totaal niet.
    En als jij of een ander een mening hebt over een bepaalde titel waar ik het niet mee eens ben ga ik dat ook niet roepen,maar luister/lees ik naar de ervaring en mening van de gamer.
    Nogmaals ik bedoel dit niet verkeerd,en zoals gezegd heb jij misschien een andere ervaring met dat soort online gevechten dan ik heb gehad.
    En zo heeft ieder zijn oordeel,mening:)

18. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    ik snap je, sommige mensen spelen iets heel casual, anderen verdiepen zich er helemaal in. Maar bij een fighter kan je niet klagen dat je tegenstander je niks laat doen, dat is het hele punt van het spel. Dat IS een fighter, je tegenstander tegenwerken.

noob argument klinkt hard maar dat is beetje de letterlijke vertaling van 'scrub mentality' wat betekend de houding van "ik verdlies omdat mn tegenstander x doet." Nee je verliest omdat jij er niet mee kan omgaan. Dat heeft verder niks met casual of hardcore te maken.

19. Juugen

Juugen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ondertussen al 100 matches online gespeelt en overdag is er bijna geen lag. Mijn winning percentage is 70% maar word steeds hoger sinds Ik mijn karakter heb gevonden(Killik) En het word nog hoger wanneer ik alle nieuwe spelers tegen kom in een paar dagen :+ Er zijn trouwens wel veel mensen die steeds dezelfde move doen maar die zijn zo makkelijk te verslaan. Gewoon veel blocken en als hun combo eindigt snel een horizontal attack doen en comboen. Of je kan gewoon forward+G doen als ze steeds dezelfde combo doen dan "repel" je de aanval en staan ze open

20. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Maar als je gewoon online gaat spelen wordt je toch uiteindelijk wel beter of niet dan? En krijg je die truckjes ook wel onder de knie zelfde geld voor de tacktiek van de tegenstander.

Maar ik denk als iemand zo zwaar ''pro'' is en over lag gaat bitche, dan moet je niet eens online spelen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina