The Dark Knight was geniaal!! Ik hou totaal niet van batman maar vond batman begins verrasend goed.
Wat ik echt tof vond aan deze film was:
1. De actie! de hele film is als het ware een achtbaanrit. De momenten volgen elkaar en vullen elkaar perfect aan.
2 Het acteerwerk. Heath Ledger zet the joker zo ongelofelijk goed neer, dat je als het ware voor Batman & The joker bent en The joker niet onder wilt zien gaan. Niet alleen Heath leger schittert in deze rol maar denk ook aan Gary oldman als Gordon, ook erg goed gespeeld! Maggie Gyllenhaal zet Rachel betrouwbaar neer, Aaron Eckhart speelt Harvey Dent subliem, Michael Caine speelt de wijze butler alfred goed en Christian Bale doet batman zoals niemand anders batman kan spelen.
3 De regie. Christopher Nolan maakt hier een superhelden film maar gaat niet buiten het realistisch bootje. Het camerawerk is phenominaal. Kijk maar eens hoe ze de gebouwen van bovenaf filmen. De muziek is ook belachelijk goed. Denk maar aan het moment bij de 2 schepen die elkaar moeten opblazen en de normale burger aan het twijfelen is om de criminelen op te blazen. De muziek die dan opkomt is gewoonweg briljant voor de suspense. Ik heb het nog nooit zo subliem gezien.
4 Het einde!! Het is geen happy ending maar het is wel realistisch en het meest logische. Je hebt er geen slecht gevoel bij. Ook mooi is het realisme dat Rachel eigenlijk voor Harvey kiest maar Bruce denkt dat ze voor hem koos. Alfred verbrandt de brief waarin stond dat ze voor Harvey koos want: ,,sommige goede mensen verdienden de waarheid niet''!
Dit vond ik erg mooi en realistisch gedaan en geen Peter parker en Mary jane waarvan de liefde alles overwint, want dat is gewoon bullshit.
Superhelden film of niet, The dark knight is verplichte kost voor iedereen. Want er worden maar weinig films gemaakt van dit kaliber gemaakt.