[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 6]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Kevf, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Hele zaal begon te klappen. Heerlijk moment. _O_

2. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Gister the strangers gezien in de bios.
    Paar hele goede schrikmomenten,en bleef tot eind spannend.
    Verder niet echt heel eng en een beetje aan de korte kant.

Prima film verder.

8/10

3. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb voor het eerst The Green Mile gekeken. meer een film met een prachtig verhaal en veel zielige momenten. ik ben meer een persoon die van actie houdt maar deze film heeft me toch wel geraakt. nu ik hier zo over the dark knight lees moet ik m toch wel is zien. ken die hele clown niet maar ja :D

The green mile:
    8,5-10

4. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Bij ons ook :+

Net als bij "This fall won't kill me" - "I'm counting on it"_O_

5. Boxxanna

Boxxanna Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    The Dark Knight was geniaal!! Ik hou totaal niet van batman maar vond batman begins verrasend goed.
    Wat ik echt tof vond aan deze film was:

1. De actie! de hele film is als het ware een achtbaanrit. De momenten volgen elkaar en vullen elkaar perfect aan.
    2 Het acteerwerk. Heath Ledger zet the joker zo ongelofelijk goed neer, dat je als het ware voor Batman & The joker bent en The joker niet onder wilt zien gaan. Niet alleen Heath leger schittert in deze rol maar denk ook aan Gary oldman als Gordon, ook erg goed gespeeld! Maggie Gyllenhaal zet Rachel betrouwbaar neer, Aaron Eckhart speelt Harvey Dent subliem, Michael Caine speelt de wijze butler alfred goed en Christian Bale doet batman zoals niemand anders batman kan spelen.
    3 De regie. Christopher Nolan maakt hier een superhelden film maar gaat niet buiten het realistisch bootje. Het camerawerk is phenominaal. Kijk maar eens hoe ze de gebouwen van bovenaf filmen. De muziek is ook belachelijk goed. Denk maar aan het moment bij de 2 schepen die elkaar moeten opblazen en de normale burger aan het twijfelen is om de criminelen op te blazen. De muziek die dan opkomt is gewoonweg briljant voor de suspense. Ik heb het nog nooit zo subliem gezien.
    4 Het einde!! Het is geen happy ending maar het is wel realistisch en het meest logische. Je hebt er geen slecht gevoel bij. Ook mooi is het realisme dat Rachel eigenlijk voor Harvey kiest maar Bruce denkt dat ze voor hem koos. Alfred verbrandt de brief waarin stond dat ze voor Harvey koos want: ,,sommige goede mensen verdienden de waarheid niet''!
    Dit vond ik erg mooi en realistisch gedaan en geen Peter parker en Mary jane waarvan de liefde alles overwint, want dat is gewoon bullshit.

Superhelden film of niet, The dark knight is verplichte kost voor iedereen. Want er worden maar weinig films gemaakt van dit kaliber gemaakt.

6. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Castle in the sky

Oudere anime film van studio Ghibli. In de stijl van Spirited away is ook dit een sprookje dat zowel door volwassenen als de allerkleinsten gewaardeerd kan worden. Over het algemeen vond ik de animatie stijl mooi, maar niet super. Het verhaal was vrij luchtig en duurde net wat te lang voor me.

Wel een mooie film, maar ik denk dat ik er niet zo voor in de mood was gisteren.

Stir of echoes

Had hier meer van verwacht. Was een vrij standaard horror film met wat jump scares. Wel vermakelijk, maar beslist geen 6th sense niveau. Reden dat ik er meer van verwachte was de schrijver van het boek: Richard Matheson. Ook de schrijver van I am legend, hetgeen ik (zoals jullie inmiddels wel weten) een super fucking vet boek vond.

The truman show

Goede film, maar had ook hier eigenlijk net iets meer van verwacht. Carey is goed en de film zit vol metaforen, maar toch ontbreekt er voor mij iets.

7. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, gister dus ook naar The Dark Knight geweest, en ik kwam nogal teleurgesteld de bioscoop uit wandelen. De persoon met wie ik ging had er ook veel meer van verwacht. Op het geweldige begin na, en de hardhandige "ondervraging" van Batman met The Joker vond ik de film een beetje te traag. Het hele concept "Die a hero, or live long enough to see yourself become the villain" is bij mij in ieder geval niet sterk overgekomen. Sommige personages in de film leken ook ietwat overbodig. Vooral Alfred. In Begins nog een belangrijke en zeer goed gespeelde rol van Michael Caine, hier totaal transparant.

Mja, een vollere zaal dan gister heb ik in ieder geval nog niet eerder meegemaakt, en het applaus bij de credits ook niet. Zal wel aan mij hebben gelegen.

By the way, Heath Ledger als The Joker is toch wel echt subliem gespeeld. Vooral dat tong tikje van 'm.

8. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    is the dark knight ook goed te volgen als je bijna niks weet van batman ? ik vind de film er wel tof uitzien namelijk.

9. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Absoluut. Als je weet wie The Joker is en wie Batman, dan is hij goed te volgen :+

10. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Als je weet dat Bruce Wayne Batman is dan weet je eigenlijk genoeg:+. De verhalen van de films staan toch op zich zelf

11. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Laatst moest ik wel ff lache om de fragmenten van Wall-E,en lijkt me best een leuke film.
    Maar alleen ben ik wel een beetje klaar met de eeuwige liefdesboodschap gebeuren in dat soort films net zoals Shrek.
    Elkaar nemen voor wie je bent in plaats naar de verpakking te kijken,harstikke mooi allemaal voor de kids maar van mij mogen ze ermee ophouden:)

12. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Dan ga je deze film ook niet tof vinden denk ik. Vond er zelf ook niet veel aan en ik denk ook dat je precies de paar leuke momenten hebt gezien. Film ging eigenlijk helemaal nergens over en ik snap al die ratings ook niet.

13. Soeperman NL

Soeperman NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Clerks II
    Ik vind een heel leuke film, maar ik vond het eerste deel toch iets meer hebben. Ze hadden van mij dit deel ook mogen uitbrengen in zwart/wit, maar waarom ze dat niet gedaan hebben is een raadsel. Mooby's is een leuke vooruitgang, maar ik vond de Quick Stop toch meer geschikt voor "clerks".

Saw III
    Gekeken met audiocommentaar deze keer. Het is toch verbazend als je te horen krijgt hoe vaak ze van de MPAA scènes hebben moeten veranderen of moeten inkorten. Ik zou het wel graag een keer willen zien zoals de producers en regisseur het ook bedoeld hebben.

14. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik weet wel wat voor 'n verhaal Batman is. Ik ken m'n klassiekers wel hoor.

Je moet wel onder een steen leven wil je de bekende comicverhalen niet kennen.

15. Soeperman NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu Flags Of Our Fathers & Letters From Iwo Jima liggen hier.
    Is er een bepaalde volgorde waarin ik die moet kijken, of maakt dat niets uit?

16. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Eerst Flags en dan Letters :)

17. Soeperman NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, zal ik doen.
    Dankjewel. :thumbs:

18. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Maakt niet uit, het is gewoon hetzelfde gevecht maar dan van 2 kanten bekeken. je kan dus kiezen of je eerst de japanners wilt bekijken of de kant van de VS.

19. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Als je eerst Flags of our Fathers ziet en dan Letters from Iwo Jima werken de 2 films wel beter samen hoor ;) Ze zijn ook op die manier uitgekomen.

20. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Waar gaat The Long Halloween over, of Watchmen, of Kravens Last Hunt, of Secret War etc?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina