De HDTV en Digitale Televisie thread [Deel 18]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elect

Elect Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt er ook een beetje aan wanneer de muur achter hem begint, zou het niet willen als de breedte van die kamer maar een metertje of 2 is :+

2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Dat hoor ik graag, ben blij dat het gelukt is! :thumbs:

3. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Ik heb dit toestel niet, maar er staat in de handleiding dat de tv 1920x1080 niet doet via vga. De tv doet via vga hoogstens 1360x768. (blz 145 van de online versie).

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Omdat de component-ingang 1080p ondersteund heb ik mijn Xbox360 hierop aangesloten.
    De maximale input via de VGA is bij de D3500 maar 1360x768

5. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    klopt in de handleiding staat dit alleen heb ik op verschilende sites gelezen dat mensen er een hogere resolutie uitkrijgen als de handleiding zegt.

maar in ieder geval bedankt jij natuurlijk ook melbuuln

6. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Maar als je de dvd speler via componenten wilt blijven gebruiken, zou je daarvoor weer een switch nodig hebben.

Lijkt me weer zo'n gedoe voor eigenlijk 1 extra aparaat, kan je beter voor een andere oplossing gaan. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat die Marantz 1080p aankan over componenten. De receiver heeft zelfs geen hdmi en er wordt werkelijk nergens gesproken in handleidingen over max resoluties.
    Ik vraag me zelfs af of deze wel 720p doet, het staat echt nergens.

Anders moet je de xbox als dvd speler gebruiken, maar die is vaak te luidruchtig. Het mooiste zou een ps3 zijn in dat geval, maar die zal je niet hebben anders zou je die wel gebruikt hebben via hdmi.

Ik lees net je antwoord: het zou mooi zijn als het toch zou lukken via vga.

Laatst bewerkt: 27 jul 2008
  7. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even een tip voor mensen die kabels kopen; Prijs maakt niet uit, een 10,- kabel is net zo goed als een 100,-.

8. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ik zit met een vraag betreffende de inspeeltijd van een plasma tv.
    Ik hoor/lees vaak dat je een nieuwe plasma tv minstens 200 uur moet laten inspelen.

Maar waarvoor is dat eigenlijk?
    Waarom moet je hem laten inspelen en wat is het n ut ervan?
    En wat eigenlijk als je dat niet doet?

9. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    In de inspeelperiode van een plasma zijn de fosfordeeltjes nog overgevoelig. Hierdoor heb je nog last van image retention. Bij een volledig zwart beeld (als je bijvoorbeeld nog geen beeld hebt) zie je dan nog lichtjes het beeld staan van wat je daarvoor heb zitten kijken, zoals de letters van een internetpagina.
    Zodra je weer beeld hebt, is dit verdwenen.

Om dit tegen te gaan en om te zorgen dat deze image retention niet lang blijft staan, moet je het contrast niet hoger zetten dan 50% (is sowieso meestal het mooiste) en doe je ff voorzichtig met statische beelden.
    Mn gecalibreerde plasma heeft t contrast staan op 50% en dat geeft dus het beste beeld. Bij een lcd zet je meestal t contrast een stuk hoger, omdat deze van zichzelf een lager contrast hebben.

Ikzelf deed bijv bij t urenlang internetten, de pagina niet volledig maximaliseren maar zo'n 3 cm kleiner dan het hele scherm en na n minuutje of 15 verschoof ik t beeld een centimeter. De knoppen zoals "vorige, favorieten enz" blijven namelijk precies op dezelfde plaats staan.
    Gamen is geen enkel probleem.

De Panasonics hebben hier overigens minder last van dan bijvoorbeeld de Samsungs, maar dat is alleen van wat ik lees. Ik heb alleen ervaring met Panasonic.

10. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5

DVD speler van de 360 vind ik eigenlijk een speler van niks dus die wil ik daar zeker niet voor gebruiken, Ik heb wel een ps3 en die is ook via HDMI aangesloten het gaat nu echt puur om de dvd speler.
    Bij de plaatselijke audio speciaalzaak geweest daar werd mij verteld dat 1080p 1 op 1 wel doorgegeven zou moeten kunne via de marrantz, dus vande week maar is kabeltjes kope en dan zal ik posten of het inderdaad werkt.

via vga kom ik er iig niet uit dus laat ik dat maar zo

11. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Mee eens, ik vind de dvdspeler van de xbox ook niks. Al begrijp ik niet waarom je de ps3 niet als dvd speler gebruikt. Ik denk dat deze nog beter is dan een gewone dvd speler en je bent meteen van je probleem af. Overigens kan een dvd speler nooit 1080p doorgeven over componenten. De oppo upscalende dvd speler geeft wel door in 1080p maar volgens mij alleen via hdmi..

Het doorgeven van 1080p over componenten kan alleen icm de xbox360 en de ps3 (weet ik niet zeker) en dan alleen in games. HD-dvd's gaan bij de xbox over componenten in max 1080i en dvd's gaan in 576p.
    Je kan de ps3 wel laten upscalen naar 1080p maar ook hier weer via hdmi. Jouw Marantz heeft volgens mij geen hdmi en dan kan t dus niet.

Ik zat ook te denken om n receiver te kopen over n paar maandjes en dan wordt t eentje met 3 of 4 hdmi in zoals de onkyo 606.

Laatst bewerkt: 28 jul 2008
  12. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ok bedankt voor je uitleg :)
    maar na de 200 uur inspeeltijd op een plasma kan je dus wel het contrast verhogen als je dat dus wilt?

13. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5

Nou ik was vanmiddag ergens winkellen met m'n vriendin overal gezocht naar kabels moest er 2 hebben eentje van max 0,5m en 1 van ongeveer 1,5 / 2m
    nou dat was er nergens (die van 0,5m dan) toen als laatste naar de bcc geweest daar hadden ze het ook niet maar heb er toenmaar gewoon 2 van 1,5meter genomen eerst voor de zekerheid nog even gevraagd of het wel kon hoe ik het wou en er werd mij weer verteld van wel, dus ik denk nou dan doe ik het maar neem ik gewoon redelijk goede kabels maar niet te dure(voor het geval dat), zijn phillips kabeltjes geworden.

het is nu als volgt aangesloten:
    xbox360 >>>component ( 1080p )>>> marrantz sr3001
    marrantz dv 4610 >>>component ( 567p )>>>marrantz sr3001
    marrantz sr3001 >>>component (x360 1080p - dv4610 567p )>>> sony w4000

het beeld van de 360 is op het eerste gezicht zelfs wat beter geworden (in tegenstelling tot wat ik had verwacht ( ook omdat het geen high end kabels zijn) de kleuren zijn wat mooier en net even een tikkie scherper.

De dvd speler heeft nu ook een wat scherper beeld (voorheen aangesloten met scart).

kortom kabels zijn behoorlijk goed was dus niet nodig om 2 high end monstercables van €90 per stuk (2m) te nemen.

verder wat de ps3 als dvd speler betreft heb je gelijk die geeft inderdaad een mooier beeld nog weer een stuk scherper, maar om een of andere reden pakt hij sommige gekopieerde dvd's niet (bijv. shrek3 ) en de marrantz pakt echt alles, vandaar dat ik toch een zo goed mogelijk beeld voor mijn dvd speler wou ;) .

wat de hdmi recivers betreft ja ik heb mijn reciver eigenlijk net even te vroeg gekocht (1,5 jaa geleden ongeveer) toen waren de nieuwe hd oudio formaten nog niet echt aanwezig en als ze er waren koste ze mij toen nog te duur, had de reciver (marrantz sr3001) dvd speler (marrantz dv4610) en speakerset (jbl 260.5) wel echt voor een bespottelijk lage prijs dus egt geen spijt van of iets, maar omdat hij nog geen 2jaar oud is vind ik het een beetje zonde om nual een nieuwe reciver te nemen. ( en zeker geen zonder hd oudio formaten)
    Ik vind als je een reciver neemt met hdmi dat je wel die formaten moet nemen omdat het anders vaak vrij weinig zin heeft omdat je dan alleen pmc ongecomprimeerd kan krijgen, tuurlijk klinkt wel heel goed maar kan naar mijn mening beter even doorsparen voor dts hd dolby true hd e.d.

maar als jij echt van plan bent om een hdmi reciver te nemen kan ik je marrantz in ieder geval van harte aanraden geen ervaring met onkyo maar hoor er zelden wat slechts over dus dat zal ook wle een heel goed merk zijn zo staat het in ieder geval wel bekend

14. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Gewone componentenkabels geven meestal n prachtig beeld, monster is redelijk onnodig. (ik heb nog n monster componentenkabel liggen voor de xbox360, maar om nou te zeggen dat die zoveel geld waard was....mwah).
    Dus je Marrantz geeft t 1080p signaal van de xbox360 gewoon door naar je tv? Dat is mooi!

Van receivers weet ik nog heel weinig. Ik zat er voor t eerst aan te denken toen ik een hdmi input tekort kwam op mn tv en ik een switch ging kopen.
    Daarna kwam ik op het idee om een receiver te kopen, aangezien daar ook 3 of 4 hdmi apparaten op aangesloten kunnen worden en dan hoefde ik niet de optische kabel te switchen van mn xbox en mn ps3.

Ik weet echter nog niet in hoeverre de verschillen tussen gewone dolby surround en dolby true hd/dts hd hoorbaar zijn op normaal betaalbare 5.1 speakers.
    Ik zal s gaan luisteren naar de marrantz, maar dit moet nog wel ff wachten. (eerst nog wat andere dingen aanschaffen)

15. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5

ja het is inderdaad fijn dat die het doet, wat je zegt van de monsterkabels ben ik ook wel gedeeltelijk met je een als je weinig kabels bij elkaa hebt liggen heb je echt geen dikke dure kabel nodig maar als alle kabels over en door elkar heen liggen kan er wel storing ontstaan natuurlijk of als je een hele lange kabel hebt is een dikkere ook zeker wel aan te raden.

of je veel verschil hoort met betaalbare speakers durf ik niet te zeggen in principe wel natuurlijk maar of het nou echt zon wereld van verschil is durf ik niet te zeggen wat ik er wel van kan zeggen is dat er wel goed speakerdraad tussen moet zitten voor alle (nieuwe) details.

maare ik zou zeggen met de reciver ga inderdaad eerst eens goed luisteren, testen het is zoals je zelf zegt met een tv veel testen en doen in dat opzicht is het precies het zelfde kopen, suc6 :thumbs:

16. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Ja hoor, dat kan. De vraag is of het er mooier van wordt. Je moet begrijpen dat de native resolutie van een plasma zo'n 10.000-30.000:1 ligt tegenover de 2000-6000:1 van een lcd. Die laatste zet je dus eerder op 80% omdat die een lager contrast van zichzelf hebben. (dynamisch contrast is iets anders).

Probeer een calibratie-dvd van iemand te lenen, dat helpt met het juist instellen van je tv. Er zijn ook blu-ray films waarbij zo'n beeldinstellingenhulp inzit, altijd handig.

17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    heb bij mijn tv contrast ook een keer wat hoger gezet, maar vond het er niet mooier op worden, ff een keer calibratie dvd draaien kijken of daar iets moois uit komt rollen

18. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik probeer de DVD-speler van de 360 ook altijd zoveel mogelijk te omzeilen. Maar heb ook nog een Toshiba XD-XE1 en PS3 ernaast staan, dus dat zit wel goed :)

Gebruik hem daarentegen wel veel voor streamen van HD films, waar hij uitermate geschikt voor is! Band of Brothers serie in 1080p gaat via mijn 360 vlekkeloos, terwijl het op mijn pc zelf een trage, stotterende bedoening is.

19. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als DVD-speler is de Xbox360 behoorlijk bagger.
    Had laatst ook weer een dvd , maar de Xbox360 kreeg het niet voor elkaar de dvd goed te upscalen naar 1360x768 (VGA).
    Het beeld veranderde steeds van grote , toen de dvd maar in de PS3 gestopt en deze upscalde het perfect naar 1080p.

Daarom komt ook nog eens dat de Xbox360 veelste veel geluid maakt.
    Bij stille/rustige scenes is dit heel irritant.
    Laat ik maar niet hebben over de HD-DVD drive :mad:

Zal avond mijn VGA-kabel op de D3500 aansluiten.
    En weten we het 100% zeker.

20. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Maakt je hd-dvd drive veel lawaai? Die van mij is behoorlijk stil gelukkig.

Er komt touwens bij de komende fall-update, de mogelijkheid om games vanaf de harde schijf van de xbox360 te spelen. De originele game moet wel in de dvd lade zitten, maar jullie begrijpen dat het lawaai zeer ernstig naar beneden gaat.
    Ook zullen jullie begrijpen dat de 20GB totaal ontoerijkend is, dat is weer minder. Vooral gezien de prijzen van harde schijven voor de xbox.
    Ik vond het toch wel goed nieuws voor de gamers.:thumbs:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina