[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 6]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Kevf, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    denk dat ie het vooral over de comichelden had, (dus de origins van Batman of Spidey of wat dan ook).
    maar die klassiekers kent ie denk ik niet ;)

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ben je me nou serieus aan het proberen te overtuigen van de diepgang van comics, of....?

:emo:

3. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    nee, maar ik geloof niet dat jij weet wat voor verhalen verteld worden behalve een paar origin verhaaltjes.

4. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Comics gaan aardig diep, hoor.

Heb laatst de Planet Hulk en World War Hulk story-line is doorgespit; zeer goed verteld verhaal. 't Is maar net of je het "kinderachtig" vindt of niet. Ik heb er niet zoveel problemen mee in ieder geval. Dragon Ball vind ik persoonlijk ook fantastisch; echt mijn favoriete Manga en Anime aller tijden. En het gaat over een buitenaards jongetje met een staart en geweldige krachten...DUS?! :+

5. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    @ Kareem: Ik heb je verteld dat ik geen comics lees en dat ik de verhalen van Batman e.d. wel ken (wie niet, da's algemene kennis). Ook heb ik je gezegd dat ik The Watchmen niet gelezen heb.

Dus wat wil je nou?

Edit: Ik vind het niet persé kinderachtig.

Edit 2: Kunnen we het trouwens weer over films hebben? Comics interesseren me geen fluit namelijk. En het is off-topic.

Laatst bewerkt: 29 jul 2008
  6. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    niks eigenlijk,

stoorde me eraan dat je zei dat comic verhalen per definitie nooit echt goede films zouden kunnen worden terwijl je geen ruk ervan afweet (nee ook niet van batman, animatie en die oude films tellen niet) en toen ging de discussie maar door. Wie houdt er niet van argumenteren op het internet.

7. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Heb gisteren Rambo First Blood part II en eergisteren First Blood gekeken en vanavond ga ik Rambo III kijken.

Best vermakelijke films. Grappig om te zien dat Rambo elke film breder wordt 8)
    Qua verhaal niet echt bijzonder maar qua aktie wel prima.

Ook grappig is dat Stallone in elke Rambo max 1-a4tje aan tekst heeft volgens mij 8)

p.s. volgend jaar Rambo V...

Laatst bewerkt: 29 jul 2008
  8. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Gisteren gekeken naar The day the Earth stood still (zwart/wit 1952).

De film is perfect door Fox op dvd gezet.
    De film zag er zelfs op de PS3 1080p er nog strak uit.

9. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Die staat in me whislist samen met nog een paar soortgelijke films van die tijd.
    Waarschijnlijk bestel ik die pas na de volgende lading dvd's i.v.m. geld :D.

10. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    donnie darko voor de 10000ste keer maar nog steeds geweldig.

11. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Op een of andere manier vind ik die film ook erg vet.
    Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik hem na 2x kijken nog steeds niet helemaal vat 8)

Binnenkort nog maar eens gaan checken.

12. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dat heb ik dus nooit gezegd. Je bent zelf degene die mij de vooroordelen in de mond schuift (zoals ik al zei). Er zijn genoeg voorbeelden van goede comicverfilmingen, maar een intelligente, diepgaande, artistiek hoogstaande klassieker zal er niet snel uit voortvloeien. Het zijn bijna zonder uitzondering Hollywood blockbusters, gemaakt door actieregisseurs die er een film van maken die lekker wegkijkt en zorgt voor gevulde zakken.

Of wou je zeggen van niet?

Je gaat me toch net vertellen dat je van een Batmanverfilming een ingenieus, multi-laags plot verwacht?

Zo ja, dan raad ik je aan eens verder de filmwereld in te kijken dan je neus lang is.

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    toch verwacht ik dat van the Dark Knight wel een beetje,... van wat ik ervan hoor en lees schijnt er meer diepgang in te zitten dan gebruikelijk is voor zo'n zomer blockbuster.

tuurlijk verwacht je geen kurosawa o.i.d maar ik heb toch wel aardig hoge verwachtingen.

Als blijkt dat het een film van het niveau van de Fantasstic Four is zal ik toch wel hevig teleurgesteld zijn :+

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

dat maakt m ook zo leuk toch :)

15. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Sigh.. duister staat niet gelijk aan diepgang =(

TDK is nog steeds leuk hoor, daar niet van :+

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    maar qua ontwikkeling van de personages etc gaat t niet dieper dan bijv batman begins of de gemiddelde spiderman film?

dat verwachtte ik nml wel na zoveel lovende recensies gelezen te hebben

17. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Als je mijn posts beter had gelezen had je door dat ik het niet had over de verfilmingen die al gemaakt zijn want die zijn inderdaad niks anders dan popcorn materiaal (heel goed popcorn materiaal dat wel). Maar ik had het over de mogelijkheid. Het verhaal wat ik eerder noemde bijvoorbeeld, The Long Halloween heeft een heel "ingenieus, multi-laags plot." En het Spider-Man verhaal Kravens Last Hunt is een geweldig karakterwerk.

18. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    En ik had het over comicverfilmingen, zoals je zelf mooi quote, dus lijkt me daarmee de kous af ;)

19. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het over de mogelijkheid van een comicverfilming die mee kon doen met de klassiekers aangezien het de verhalen er zeker weten al zijn:)

ok ik ben moe. lol.

Laatst bewerkt: 30 jul 2008
  20. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Maar de truuk zit hem juist in het verfilmen ;). Je kan bijvoorbeeld nooit alle details verwerken.

Maargoed, genoeg hierover.. :9

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina