Soul Calibur IV

Discussie in 'Algemeen' gestart door iMark 007, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt alsof de gelijkenis tussen die termen puur toeval is. 'ninja-like warriors' hebben niks met arabieren te maken haha. Dus ja als je het van Zelfda overneemt klopt t wel, maar als je een character maakt met arabische invloeden is de vrouwelijke term Sheikha.

Anways ik hoor dus net dat het klopt dat in training mode de thrumbstick de reset knop is (die niet op een stick zit). at is dus geen sc4 voor mij als ik niet normaal in training mode kan oefenen.

Laatst bewerkt: 30 jul 2008
  2. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    Echt een tof spel, ben nu bij floor 8 in Tower of Souls :p.

3. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.441
    Ik heb het spel nog niet, maar je kunt nog veel meer spel modi spelen. En met bijna elke modi kun je wel gold coins verdienen (klopt dat, kan iemand dat bevestigen?).

Dus als het te lastig wordt zou je ook die Tower modus kunnen proberen, of Arcade / Story (zit verschil in)... en als je nu al merkt dat je voorkeur naar een bepaalde vechter uitgaat is er altijd nog de training modus, waar je alle moves kunt zien en oefenen.

Wat ik eigenlijk bedoel is: probeer het op een andere manier. Je wordt vanzelf beter als je genoeg blijft oefenen.

Laatst bewerkt: 30 jul 2008
  4. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    Ik vind Yoda echt fijn om mee te vechten, klein, je kan in de lucht rondjes spinnen met je lightsaber en veel damage doen etc.

5. super-dussy

super-dussy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    yoda lijkt me best irritant om tegen te vechten, ik had ergens gelezen dat je hem niet kan vast pakken en dan zo'n aanval doen zeg maar...

6. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet proberen ze aanvallen te blokkeren. Hij doet soms een aanval en dan staat die 1 seconde stil probeer dan ook een combo te doen. Maar gewoon blokkeren en dan jij aanvallen.

7. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik heb hem ook gehaald vandaag en moet zeggen dat erg leuk spel is. Ziet er goed uit en vecht lekker sommige characters zijn wel moeilijk om mee te vechten maarja dat is kwestie van oefenen:) iemand zin om nu online te gaan voeg me toe Servantes NL!

8. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Neem Yoda,heb je hem zo verslagen ;)

9. Tallon 4 NL

Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

Leuk Bevonden:
    0
    @ Leon Winkler: Op veel usa sites w.o. 1 up lees je toch dat Yoda en Vader echt bagger zijn om te spelen en geen enkele meerwaarde zouden zijn. Op gamefaqs ook weinig positieve geluiden daarover. Vind het ook niet echt passend in het SC universum.
    Nog ff en we krijgen SSBB toestanden :) Pikachu tegen Snake. Meh :mad:

10. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Thx darthlaw14, Smok3y en Zifnap voor de tips ;)

Het is met blokkeren toch gelukt...
    Maar wat een drama, bijna een half uur bezig geweest.
    Dit spel is echt voor mij weggelegd, ik voel het gewoon. 8)

11. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    lol met blokkeren? wil je zeggen dat je eerst niet blockte haha? Ja button mashing ftl. Weet wanneer je moet aanvallen en wanneer je moet verdedigen, als je constant blijft aanvallen is het niks anders dan counterhit, counterhit, counterhit voor je tegenstander.

Laatst bewerkt: 31 jul 2008
  12. NeonovA

Leuk Bevonden:
    14
    Ja, blokte af en toe wel, maar echt te weinig. Zat meer en deel met die hamer te meppen, in de hoop hem toch een keer neer te krijgen. :+
    Nee, kan denk beter halo 3 of unreal doen, daar doe ik het toch iets beter. :cool:

13. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    basis concept van disadvantage en advantage is dat als je geraakt bent, of als een move van jouw geblockt is sta je in disadvantage (en heeft je tegenstander advantage). Als jouw move raakt of als je iets van je tegenstander blockt heb je advantage (en je tegenstander disadvantage).

In disadvantage kan je tegenstander een aantal frames eerder dna jou bewegen, dus ook zijn langzamere moves zullen eerder aankomen dan jouw snelle moves als hij zn advantage goedgebruikt. Dus je moet nu verdedigend gaan spelen.

Als jij advantage kan jij een aantal frames eerder bewegen dan je tegenstander. hier moet jij gaan aanvallen, je kan hier wat langzamere moves (die meer schade doen) gebruiken omdat jouw karakter eerder kan bewegen dan je tegenstander.

Maar tegen mensen die staan te blocken kan je gewoon throwen. En attacks verslaan throws. Het is dus een rock paper sissors achtige mindgame.

Als je wat dieper in het spel gaat kan je hier wat preciezer naar kijken, naar frame data dus.

14. NeonovA

Leuk Bevonden:
    14
    Ahh, thx voor deze tip.
    Heb namelijk nog nooit Soul Calibur, Mortal Combat en alles wat in die richting gaat gespeeld. Soms af en toe bij wat vrienden, maar dan was het gewoon zo snel mogelijk op die knoppen drukken in de hoop dat je een goede move deed. Afweren? Daar hadden we nog nooit van gehoord. _O_

Achja, komt vanzelf wel, als ik er de tijd voor neem en zo nu en dan wat tips opvang. :thumbs:

15. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Yoda is dus echt wel overpowered. Niet omdat zijn moves zo goed zijn, maar je kunt geen hoge aanvallen bij hem doen en geen grepen.

en hoe doe je vlot van die moves gebruiken waarbij je A+K of B+G gebruikt? die knoppen liggen tegenover elkaar en is niet echt makkelijk

Laatst bewerkt: 31 jul 2008
  16. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ze hadden die yoda er helemaal niet in moeten doen.
    Ook online kiest de helft vd mensen yoda,en vind het zo irritant om tegen te spelen.
    Zoals al eerder gezegd is hij klein en gaan veel moves boven zijn hoofd heen.
    En hij is niet te grabben... :{

Ik bedoel.. wtf...

17. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Zelf kan ik er niet mee vechten maar ik snap de frustratie wel. De helft wat je doet bij hem komt niet aan.

18. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik heb online eingelijk nog helemaal niemand met yoda gezien en daar ben ik wel blij om want kan best begrijpen dat irritant is om zon dwerg de heletijd niet te kunnen grabben.
    En allerlei klappen te missen omdat hij zo klein is voor de rest is het wel een top game vind ik.
    Het vecht lekker en vind hem er erg goed uitzien !

19. Maradona10

Maradona10 Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Kun je instellen in de instellingen.

20. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat je met 2 controllers tegen elkaar kan spelen ?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina