The Orange Box

Discussie in 'Algemeen' gestart door plazz, 1 okt 2007.

1. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm, wie speelt er allemaal TF2 dan? Vind het namelijk wel erg leuk en wil wel eens meedoen? ;)

2. Laconiek

Laconiek Lock and Load !

Leuk Bevonden:
    0
    @Dulle: Op bazaar misschien? Nieuw is die nog 30,-

Ik ga hem ook kopen, alleen al voor TF2 en dan doe ik ook mee Cookie. Als dat natuurlijk mag ;) Ik ben wel behoorlijk Pro hoor...Hahaha. Speelde TF classic op de PC te vaak.

3. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Zo eindelijk episode 2 uitgespeeld, wat geweldig zeg! Zijn maar weinig spellen die je echt raken, maar Half-life is er één van! Wat een cliff hanger weer...

4. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Haha, ik vind het goed :+

De lag komt waarschijnlijk doordat je meer dan 1mbit aan upload moet hebben. Zelf kan ik makkelijk 16 man hosten bij spellen als halo. Maar wij moeten nu iemand laten hosten steeds met een up van 2.5mbit. Zo veel mensen zijn er niet op het moment met een up groter dan 1 dus daarom zijn de connecties vaak zo slecht.

Als iemand hier trouwens wel een up heeft van 2.5, graag :). Diegene die nu steeds host, heeft niet zo'n fijne xbox waardoor deze om de zoveel tijd vast loopt.

5. luigy

luigy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dit spel al ff in de kast liggen, maar half life vond ik maar een slecht spel tot dat ik hem pas maar weer is uit de kast haalde. nu heb ik hem uitgespeeld maar van het verhaal heb ik niet veel begrepen. moet ik het verhaal van deel 1 hier voor weten bijvoorbeeld.
    ps en wie is die vent aan het einde van het spel die zat toch ook in 1?

6. Laconiek

Laconiek Lock and Load !

Leuk Bevonden:
    0
    Cookie, Ik heb de game binnen. Wanneer ga je spelen met meer NLérs?

7. Sjakiejojo

Sjakiejojo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Deel 1 is super goed. Wel zou ik hem spelen met een niet al te snelle pc of er moet een truc voor zijn om hem wat sneller te spelen want de mannetjes die hebben aan de speed gezeten zo snel gaan ze door het beeld.

Het verhaal. Je hebt hele uitgebeide verhalen maar in het kort komt het er ongeveer op het volgende neer:

In half life1 ben jij, Gordon Freeman, op weg naar je werk in een hangtrein (FF CEKCEN DIT: http://www.youtube.com/watch?v=GI33hYrIQ0w&feature=related ) Je bent laat en moet een portal activeren door een karretje in de portal te duwen. Na dat gedaan te hebben gaat er echter iets fout. De portal heeft een connectie gemaakt met een buitenaardse planeet met de naam Xen. Vijanden die je oa terug ziet in hl2 zijn de vortugiants (die helpen je in deel 2) , headcrabs (die zorgen voor de zombies) en die hangende beesten die van die soort touwen uithangen om jou te vangen :p. De xen planeet vat die op als een aanval en stuurt in het begin voornamelijk troepen naar Black Mesa research facility, waar jij je dus bevindt. Het leger wordt vervolgens naar Black mesa gestuurd om alles met de grond gelijk te maken. Ook Gordon en het personeel wordt aangevallen. Gorden weet zich in een portal naar Xen te teleporteren en vervolgens de baas van Xen, Nihilat (of zoiets), te verslaan. Echter blijkt deze Nihilat en de hele planeet Xen onder het bevel van de Comine te staan. De combine is een geavanceerde technologie die wordt toegepast door een alien ras, die dus de combine wordt genoemd.

Nu komt de rol van de Gman aanbod: De gman zie je al vanaf het begin van hl. Aan het einde zie je hem voor het eerst spreken. Nadat jij de baas van Xen hebt verslagen teleporteert, iets wat hij in de perfectie meestert, hij je naar een treintje waar hij jou de keuze geeft om voor hem te werken of om dood te gaan. In het begin van Hl2 zegt hij oa dat Gordon wakker moet worden. Later in het spel kom je erachter dat de hoogste bieder er voor gekozen heeft dat Gordon naar city 17 is gekomen. Wat is er namelijk gebeurt........

De combine heeft de aarde ontdekt nadat wij een portal hebben gemaakt met Xen en Gordon hun baas heeft verslagen. De combine gebruikt de aarde voor de hulpbronnen (je weet wel, water, aardolie, aardgas, steenkool, etc.) en op de mensen wordt de combine technologie toegepast. Deze maakt van mensen een soort robot. De combine heeft de aarde verovert door de ''7hour war''. Dit kan je zien op verschillende posters in het spel. Ook heeft dr. Breen het aanbod gekregen van de Combine om de mensheid zich te laten overgeven. Breen was de oude administrator van Black Mesa. Waarom dan net toevallig hij? Omdat Black mesa als enige de portal technologie perfect meestert itt de Combine die wel portals hebben maar o.a veel langer duren.

In hl2 word je door de gman in een trein geteleporteerd (''I didn't saw you get on'') en verwachten Barney en de rest van de leiding van het verzet (Eli, dr Kleiner, Dr Moosman en Alyx) jou waardoor ze (Barney verkleedt als een combine agent) jou mee kunnen nemen voordat je naar Nova Prospekt per trein wordt vervoerd om daar vervolgens tot Stalker (slaaf) of combine soldier (in principe ook een slaaf) wordt gemaakt. Gordon gaat vervolgens naar het eigen gemaakte lab van dr. Kleiner (een prof uit deel 1) waar je je HEV suit krijgt (pak uit hl1 die je aan moest toen voor het activeren van je portal) en vervolgens per portal naar hun hoofdbasis, black mesa East, zou moeten worden geteleporteerd. Echter gaat er weer wat fout en word je zelfs 2 maal naar het kantoor van Dr. Breen geteleporteerd die je herkent. BIj de 2de keer zie je hem zelfs communiceren met een Combine advisor (die je later nog tegenkomt). Dr. Breen en ook de combine weten waar Gordon Freeman toe in staat is en Gordon moet gevangen worden genomen. (''the citadel is on full allert, i've never seen it like that'' zoiets zegt Barney). Jij moet nu te voet naar Black mesa east. Eenmaal daar aangekomen weet de Combine jou te vinden en moet je verder via Ravenholm en de kust naar Nova prospekt waar Eli Vence, de vader van Alyx en de prof. uit hl1 die dus heeft gezorgd dat Gordon is gekomen, gevangen is genomen. Dit komt omdat Dr. moosman een deal had gesloten met Dr. Breen en hun geheime plek heeft veraden. Haar bedoelingen waren echter goed en wilde Breen overtuigen van hun technologie om het te gebruiken tegen de combine. Breen wilde daar niets van weten. Wat er voor de rest gebeurt ligt wel voor de hand denk ik. Ik zou ook ep1 en 2 spelen. Vooral 2 is een meesterwerk. In hl moet je ook echt zelf achter het verhaal komen dmv het lezen van posters, luisteren naar burgers of vortigants. Ook zie je veel meer bij het spelen van een 2de keer. Wat en wie de Gman precies is weet niemand. Wel staat hij aan de kant van Gordon voor wat betreft de strijd tegen de Combine. Wat zijn uiteindelijke doel is is dus onbekend en of dat goed gaat aflopen voor Gordon weet dus ook niemand.

Laatst bewerkt: 4 aug 2008
  8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
  9. luigy

luigy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok harstike bedankt. ik had deel 1 wel gespeeld maar dat is lang geleden toen speelde ik alleen om te knallen, maar wel leuk dat ik nou ff een beetje van het verhaal af weet.

dit is trouwens ook handig http://www.youtube.com/watch?v=slRsexrhbG8

Laatst bewerkt: 4 aug 2008
  10. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    Is The Orange Box 40 euro waard? Heb Half Life 2 nog nooit gespeeld en de rest van de games die erin zitten ook niet dan ;).

11. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Orange box is €40 waard. Ik had zelf half-life 2 al een keer op de xbox gespeeld, maar ik heb die met plezier nog een keer uitgespeeld. Daarna kun je nog de 2 episodes doen, die zijn net zo goed (maar wel wat kortere speelduur). Portal was voor mij een positieve verassing (een first person puzzelgame, die je soms echt aan het denken zet). Met team fortress 2 er nog bij heb je een mulitplayergame die je lang bezig kan houden(Ik speel dit nu wat minder door Soul calibur 4). Je hebt 5 games voor €40.

12. egelhunter

egelhunter It's all in the game

Leuk Bevonden:
    49
    Half Life 1 was een van de eerste games die ik speelde. Damn wat was die game fucking goed. Een van de beste games ever. Er waren 2 uitbreidigen, Oppossing Force waarin je een vijandige soldaat uit deel 1 speelde, en Blue shift, daarin speel je een bewaker van black mesa.

Half Life 2 was weer supergoed, vooral grafisch voor die tijd. De 2 uitbreindingen, episode 1 en 2 waren ook erg goed. (de 2e uitbreiding vond ik heel erg goed)

Hoop snel op Episode 3. Maar een ding kan ik je zeker zeggen. Al betaal je 60 euro voor the orange box, dat is nog niet teveel.

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    moet je deel 1 eigenlijk gespeeld hebben om deel 2 te begrijpen?
    heb het over half life natuurlijk

14. Laconiek

Laconiek Lock and Load !

Leuk Bevonden:
    0
    Je zult meer over de achtergrond te weten komen van HL, maar je kunt ook wel HL2 spelen zonder 1 gespeeld te hebben. Blijft gewoon een top game!

15. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Eindelijk!!! \o/

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    die update is toch eerst alleen voor PC? of heb ik iets gemist

17. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Een jaar geleden sprak met al over een update voor de 360. Maar het zou idd best kunnen dat deze alleen voor de pc is :mad:

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    wij krijgen ongetwijfeld ook alles nog wel,.. denk dat ze na deze forse update alles wat ze tot nu toe gedaan hebben voor de PC voor de 360 gaan klaarmaken

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik hoop het wel .. Dit is echt een van de betere MP's jammer dat deze geen splitscreen heeft .. maar tocht heerlijk :)

20. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Het gaat via Steam, is het dan alleen een pc update?
    Las op gamer.nl dat er 35 achievements en 3 nieuwe wapens in die update zitten. Hebben voor de xbox 360 dan de medic en pyro op dit moment ook al dat wapen dat in dat bericht staat dat Cookie heeft gepost?
    En 35 achievements alleen voor Team Fortress 2?

Deel Deze Pagina