MMO's op een console werken niet. Mensen kopen geen console om een MMO te spelen, die hoogstwaarschijnlijk ook op de PC uitkomt. Iedereen heeft thuis wel een computer staan, maar ik ken niemand die voor een MMO een console zou kopen. Daarnaast kopen mensen een console voor spellen die hun PC niet aankan. Ik bedoel, wie wil nou niet CoD 4 op de PC spelen (uitzonderingen daargelaten
), maar omdat veel mensen daar niet de computer voor hebben, kopen ze een console zoals de Xbox 360.
Daarnaast de maandelijke kosten, Xbox Live Gold en monthly fees ? Nee bedankt.
Wat ontwikkelaars niet begrijpen, is dat World Of Warcraft zo ongeveer de hele markt in handen heeft en dat andere MMO's met monthly fees daardoor in de verdrukking raken. Waarom gaat niet elke ontwikkelaar over tot een systeem als Guild Wars ? Guild Wars is uitermate succesvol met al miljoenen exemplaren verkocht. En daarbij, waarom zou iemand met een lvl 70 Blood Elf Rogue naar een ander spel overstappen, dat vaak minder goed uitgewerkt is als hij/zij er al zo veel tijd aan heeft besteed.
Enfin, ik denk dat MMO's op de console wel kunnen lukken, maar dan moeten de monthly fees weg.
Klik om te vergroten...