Mijn persoonlijke antwoorden, dus wat ik zelf beleef en dit is niet per se in de specs terug te vinden. Het is redelijk pro-plasma, dit komt omdat ik uitermate tevreden ben met mijn 42PX80 en ik niet onder de indruk ben van de LCD tv's die ik heb kunnen aanschouwen.
- Ja, plasma's zijn beter om op te gamen dan LCD's. De kleuren zijn mooier en je hebt geen responstijd. Daarbij komt nog dat zelfs een HD-R plasma 700 beeldlijnen vasthoudt en een F-HD LCD maar 300/600 beeldlijnen. Dan heb je dus wel een F-HD LCD tv maar zodra je snel of bewegend beeld hebt valt het hele F-HD plaatje in het water.
- Ik vind van wel, ik heb zelf een 42PX80 (nu rond de 800 euro geloof ik) en dit is een HD-R plasma scherm. Een vriend van me heeft een F-HD Philips amilight van 2300 euro ongeveer. Het heel ambilight boeit me niet dus dat is voor mij het geld niet waard. Het gamen op een 360 via Component is op beide tv's heel erg leuk maar ik vind dat het beeld op een plasma rustiger en minder geforceerd/kunstmatig overkomt.
- Mijn tv was rond de 30 kilo geloof ik, hier zijn echter gewoon goede muurbeugels voor, dus dat is geen probleem. De plasma's van tegenwoordig verbruiken ongeveer evenveel stroom, en het geen wat ze meer verbruiken zal nooit meer zijn dan 30/40 euro per jaar. Kijk je daar echt naar als je een tv koopt van 1000 euro? Dacht het niet. Daar komt bij dat zelfs de 42PZ85 minder stroom verbruikt dan een F-HD van JVC. Dus een plasma vs. LCD scherm. Het stroomverbruik was bij de eerdere generatie plasma schermen een issue, nu allang niet meer.
- Degene die ik bijvoorbeeld heb, 42PX80 van panasonic. Dit is echter wel een plasma en ik kan je geen uitgebreide review geven van een lcd tv.
- Kijk eens op HDTV.test o.i.d., daar staan enorm veel tests op
Of op Tweakers.net.\
PS. Overal komen de plasma's als beste uit de bus, de lcd's komen erg in de buurt tegenwoordig maar in mijn ogen evenaren ze de kwaliteit nog niet.
Klik om te vergroten...