1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Laatst bewerkt: 4 aug 2008
  2. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Kijk 1tje met verstand :p

    Wat betreft het verbruik van een plasma:
    Een LCD verbruikt altijd! vanwege het backlightsysteem van de LED's

    Een plasma verbruikt alleen wanneer nodig.
    Kijk je bijv een donkere film verbruikt hij veel minder stroom dan bijv een film die alleen maar overdag afspeelt.

    @Rensgar
    Een plasma buiten je budget? een Panasonic Full HD plasma kost evenveel zoniet is hij zelfs goedkoper dan een Full HD LCD ;)
    Als ik je nog een tip mag geven ga voor een 42''

    En een Panasonic is de betere keus.
    Een Pioneer is wel de beste plasma die er is(KURO) maarja die heb je pas vanaf 46'' meen ik en kost ook 3000 euro.
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2008
  3. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    En precies om die reden ga ik waarschijnlijk ook voor een pana.
    Of de pioneers moeten tegen die tijd in prijs verlaagd zijn.
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ikzelf ben n enorme fan van plasma en totaal verslaafd aan gamen op de xbox360 en ps3. De ps3 kocht ik zodat ik dan meteen n goede blu-rayspeler zou hebben.

    Een plasma is idd zeer geschikt voor gamen vanwege de snelle beelden die zo'n plasma kan weergegeven (refresh ruim onder de 1ms). Films zien er ook praktijk op uit door de goede zwart- en kleurenweergave.

    Ik denk dat, met jullie eisen, n panasonic TH37PX80 een bijzondere goede keus zou zijn.
    Ik heb zelf n TH50PV70, maar ik wil binnenkort die 37 inch voor in de woonkamer kopen.

    Een plasma is wel zwaarder dan n lcd, maar ophangen is geen probleem. Mn 50 inch had ik eerst ook aan de muur hangen, maar ivm kijkafstand staat die nu op een kast.

    Nou is dit mn persoonlijke smaak, dus je moet t zelf in de winkel vergelijken.
    Mensen die een lcd hebben gekocht vinden die weer erg mooi. Ik heb zowel n lcd als een plasma gehad en vind het beeld van een plasma mooier.
    Overigens staat in de winkels bijna geen enkele tv goed afgesteld of hebben ze er veel te veel lampen opgezet. Het mooiste is een winkel met een wat minder verlichte ruimte.


    http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX80/Picture-Quality/

    Hoe koop ik een hdtv?
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1291053


    (als ik bij Assasin's Creed van zo'n toren duik, voel ik mn maag gaan vanwege mn hoogtevrees! lol. zo mooi is t beeld).
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2008
  5. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik heb Digitenne, en betaal daar iets van 7 euro per maand voor (plus 7 euro voor het voetbalpakket, maar dat heeft niets met je vraag te maken), en heb er een extra kastje bij voor de andere tv. Volgens mij kost dat 3 euro extra per maand of iets dergelijks. Ik betaal in ieder geval niet tweemaal de abonnementskosten.
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ben ook even aan het kijken , maar vind die dingen ook niet ??
    Kan ze op de site van Conrad ook niet meer vinden.

    Je zou kunnen bellen met de helpdesk van Philips en vragen of zij zo'n ding hebben.
    Normaal worden ze bij de LCD meegeleverd !!!
     
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Is er misschien iemand die hier antwoord op kan geven!?


     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De gegevens op kieskeurig.nl zijn heel vaak verkeerd.

    Mijn vorige Samsung R71 en mijn huidige Sony Bravia FullHD hebben beide geen problemen met NTSC.
    De regio1 dvd's worden perfect weergeven.
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Op panasonic.nl staat gewoon ntsc vermeld.

    http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4357|603|602|601|4|1

    PAL-B/G/H/I/D/K, SECAM-B/G/D/K/L/L', DVB-T, AV-NTSC: PAL-525/60, NTSC, M-NTSC

    Kieskeurig is vooral heel handig om te kijken naar ervaringen van mensen bij een bepaald produkt, voor specs kijk je op de site van de fabrikant.
     
  10. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    even een kleine vraag:
    Mijn vader wil graag upc digitale hdtv nemen maar nu heeft hij al een hdd/dvd recorder (sony hx-780 ) dus heeft die geen abbo met dvr nodig want ik heb ergens gelezen dat het wel mogelijk is om al je digitale kanalen op te nemen via je eigen recorder maar ik zie niet helemaal in hoe omdat je dan zon plaatje krijgt naar mijn idee:

    >>kabel binnenkomst>>>upc mediabox>>HDMI>>TV
    >>antenne coax>>sony hx780>>HDMI>>TV

    en naar mijn weten gaan de digitale kanalen alleen via de mediabox met hdmi naar buiten niet met de coax, of heb ik dit mis?

    zie ik iets over het hoofd? is mijn idee van aansluiten verkeerd? (want als je eerst de sony recorder neerzet en dan pas de mediabox heb je er zowiezo niks aan toch?)
     
  11. Michel V

    Michel V Xbox 360:)

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    0
    Ferry34 en*NERAZZURRI* dankejwel voor jullie hulp ik ben er nu nog niet helemaal uit maar ik ben er wel achter dat het verschilt per aanbieder. Dus moet ik echt eens naar kpn winkel of bellen met ziggo (welke is beter we hebben bellen+ internet van kpn ) zeker slimmer om digitenne te nemen?
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij mijn samsung DCB-H360R decoder , kan ik ook niet digitaal opnemen via de coax-kabel. Moet hiervoor de 2e Scart- of HDMI-aansluiting gebruiken.

    Via de Coax-kabel kan ik alleen het analoge tv-zenders opnemen.

    Je kan het internet+bellen abonnement uitbreiden met Digitenne.
    Bij de Primafoon krijg je meer informatie hier over !!
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Kleine toevoeging op mn post: het schijnt bij Ziggo wel helaas zo te zijn dat wanneer je 2 decoders neemt, je ook 2x het abonnement moet betalen (dus 2x €15,50) en dat is minder. Koop je 1 decoder, dan blijft je huidige abbo dus gelijk. Analoog kun je dus op alle andere tv's blijven kijken.

    Digitenne heb ik nog nooit iets goeds over gehoord. Bij tv's tot 32 inch gaat het nog wel, maar daarboven zie je toch wel de compressie. Tot nu toe maar 1 iemand gehoord die wel een mooi beeld had op zn 42 inch.
    Als ik bij kennissen van me kijk op hun 42 inch met digitenne, springen de tranen in mn ogen. (zo slecht).
    Interactieve tv van kpn geeft volgens mij een veel beter beeld. Iemand ervaring hier mee?

    Als je nu ook gewoon casema/ziggo hebt, zou ik zelf denk ik voor ziggo gaan omdat installatie echt een makkie is. Bij interactieve tv hadden ze toch wel problemen, maar ik weet niet hoe het nu is.
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    € 15,50 :confused:

    Dit zijn mijn kosten bij Ziggo.

    Abonnement voor de kabelaansluiting en analoge pakket is € 15,90 per maand.
    Het volledige normale digitale pakket kost € 9,95 per maand.

    Normaal betaald je voor de 2e decoder maar € 3,95 per maand extra.
    Maar is is inmiddels verhoogd naar € 9,95 per maand.
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ah, ik kon t ff niet vinden op de Ziggo site. Ik vind het wel afzetterij om €9,95 te vragen, aangezien het signaal toch gewoon al je huis binnenkomt.

    Ik begin me toch af te vragen of die er wel bij zat, het staat echt nergens in zn handleiding.

    Echter bij videoformaten staat max 720 x 576p
    Dit staat bij de brochure
    http://www.p4c.philips.com/files/2/26pf8946_12/26pf8946_12_pss_nld.pdf

    640 x 480i
    720 x 576i
    720 x 576p



    Ik ben bang dat je beter je geld opzij kunt gaan zetten om een andere hdtv te kopen. Tegenwoordig heb je voor €450-500 al leuke lcd's om mee te beginnen, zoals de Samsung LE32A330 ofzo. Die geven wel hd op hdmi en componenten en vga.


    Vanavond 's kijken of er ergens zo'n verloop te krijgen is.

    http://www.mcsnet.nl/nl/dept_84.html
    hmm, misschien deze. Ben nog niet zeker....
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2008
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zal me de komende dagen meer verdiepen in de verschillende pakketen bij Ziggo.
    Zag dat ze alles overhoop hebben gegooid.
     
  17. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Dat kan ik bevestigen overigens :+ Het beeld is niet fantastisch. Maargoed, ging mij ook meer om het voetbal.

    Zodra ik verhuis neem ik een fatsoenlijke aanbieder.
     
  18. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Thanks jongens :) Dat is zeer geruststellend. Jammer dat kieskeurig.nl daar niet iets zorgvuldiger mee is.
    Ik zal zeer waarschijnlijk binnen een maand deze, of een soortgelijke, plasma aanschaffen, zodat ik eindelijk de stap naar next-gen kan gaan maken qua consoles (ook eind van de maand een PS3 80GB halen, plus een 360 elite) :)
     
  19. Michel V

    Michel V Xbox 360:)

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankje ferry dan ga ik toch niet voor digitenne want ik dacht al dat het niet zo goed was want mijn oom zat alleen maar te klagen erover, dan kijk ik nog wel wat ik ga doen maar toch belachelijk van ZIggo dat je dan per decoder betaald.
    Kijken voor interactive tv of nog heel even wachten op een mooie aanbieding.
     
  20. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb thuis even de kijkafstand opgemeten, dat zou zo'n 2,20-2,40 meter worden (klein arbeiderswoninkje), afhankelijk van hoever we de bank in het doorloop gebied van de open keuken laten staan ;). Dus 42" lijkt me dan te groot.
    Als ik wat tabelletjes van sites moet geloven dan is 40" zo'n beetje de max:

    81-94 cm (32-37 inch) 1.80 tot 2.40 meter
    107-117 cm (42-46 inch) 3 tot 4.25 meter
    bron: http://www.hetbesteproduct.nl/nl/Artikelen/LCD_of_Plasma_kopen_.html

    of

    37-40 inch tot 3 meter
    40-42 inch tot 4 meter
    bron: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/doc/tv_plasma.htm

    Dit zou hoe dan ook een enorme verbetering zijn tov van onze Sony Triniton Breedbeeld tv met 66 cm beeld diagonaal :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina