1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    @ De ziggo mensen.
    Wij hebben hier thuis ook 2 decoders staan, maar wij hoeven niks te betalen voor de digitale zenders. Alleen voor de extra pakketten. Komt dat omdat wij nog @ home daarvoor hebben?
     
  2. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Maak je daar aub geen zorgen over! In het begin is het echt heel groot, maar na een week ga je je alweer afvragen of 46" misschien ook zou kunnen? Dit had ik wel op mijn slaapkamer met mijn 42" op 2,5 meter. Het went zo ontzettend snel dat je naar mijn idee gewoon voor 42" kan gaan. Of eventueel de 37" van Panasonic, dat is ook een geweldig apparaat en 94 cm groot. Als je het echt te groot vindt. 40" heb je geen plasma's dus die zou ik sowieso niet kiezen. Maargoed, loop es een winkel in met je apparatuur (PS3 X360) en test de verschillende tv's. Je eigen ogen liegen niet :thumbs:
     
  3. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja jammer dat er geen tussen vorm is ;)

    Grappig dat op sites als kieskeurig.nl de Panasonics erg goed uit de bus komen en de consumentengids niet erg te spreken is over de Plasma's van Panasonic (ze zijn over het algemeen al niet zo te spreken over Plasma's heb ik het idee).

    Maar de Panasonic TH-42PX80/TH-37PX80 lijken mij leuke tv's. Zijn er ook andere merken die een beetje goede plasma-tv's hebben (behalve Pioneer ;)), waarmee ik ze kan vergelijken?
    En kan je zo'n tv beter kopen bij een electronica zaak (zoals Media Markt/Expert etc) of via een of andere internet winkel met schreeuwende namen als 'goedkopeplasma.nl' ofzo?
     
  4. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is nu precies het verschil tussen een hdmi aansluiting van 1.2a en 1.3 (zoals in de openingspost staat). Je hebt zelfs 1.5 en 1.7 toch? Heeft dit met het aantal geluidsboxen te maken ofzo?

    trouwens over de digitale abonnementen: zelf dacht ik eraan om voor digitenne te gaan bij mijn verhuizing (kosten liggen toch beduidend lager). Groot nadeel van interactieve tv vind ik dat je alsnog een kabel naar je tv moet trekken (althans, dat begrijp ik uit de site van digitenne). Hoe is jullie ervaring hiermee en zijn er draadloze mogelijkheden?
    (Met digitenne kun je wel een maand uitproberen, bevalt het niet kan je het altijd terugsturen)
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2008
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb ik eindelijk HDMI 1.3 komen ze met HDMI 1.5 en HDMI 1.7 :mad:

    Denk dat je het verkeerd gekezen hebt ;)
    Je hebt nu HDMI 1.3 , 1.3a en 1.3b , voor de consument zit in de verschillende versie's geen verschillen.

    Meer informatie over HDMI vindt je hier , www.hdmi.org

    Het standaard digitale pakket met de zelfde zenders als het in analoge pakket is gratis.
    Je moet alleen de decoder + smartscard zelf betalen.

    Interactieve televisie is heel wat anders dan Digitenne.
    Het Digitenne signaal gaat door de ether (Lucht) en voor interactieve tv heb je ADSL verbinding nodig.
     
  6. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Ehhm nee je hebt niks om te vergelijken.
    Panasonic en Pioneer zijn de beste op de markt ;)

    Maar echt zoals eerder gezegd neem gewoon een 42'' want het went idd vanzelf.
    En zo'n tabel is leuk maar je hoeft er niet perse aan te houden zijn ook meer richtlijnen.

    En haal hem in de winkel heb je ook geen gezeik met garantie enz.
    Word gebracht en geinstalleerd voor je.
    Als je een beetje onderhandeld krijg je hem voor bijna de zelfde prijs als op internet.

    Vorige week ook de mijne gekocht en was gewoon de zelfde prijs geworden als op internet ipv de normale winkelprijs.
     
  7. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5

    @melbuuln bedankt jij zegt dat het bij jouw niet lukt maar heb nog diverse dingen zitten lezen waar staat dat het wel kan maar er staat nooit bij hoe.

    verder nog iemand?
     
  8. Michel V

    Michel V Xbox 360:)

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij vertellen als ik via 2 tv's interactive tv of digitenne neem, kunnen de andere 2 tv's in huis nog gewoon via de kabel kijken?? of moet ik daar weer een speciaal abbonnement voor kopen?
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De coax-uit op mijn HD-decoder geeft alleen het analoge-signaal door.
    Wil ik een HDD recorder aansluiten dan moet dit via de 2e scart of HDMI.


    @cybermichel v

    Welke kabel bedoel je ?!?!
     
  10. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gat in kwaliteit tussen Panasonic en Pioneer Plasma's zijn enorm groot. De absolute toppers van Panasonic (PZ85/800) zijn slechts te vergelijken met de HD ready Plasma's van Pioneer's vorige generatie (PDP4280/5080) en zelfs dan verliezen ze nog in zwart waarde.

    Pioneer staat echt een paar stappen verder vandaar ook de hogere prijs. Wil je het beste koop dan Pioneer, wil je een goede TV kijk dan naar Panasonic of een ander hoogstaand merk.
     
  11. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Thx, maar kun je met interactieve tv dan via je ADSL verbinding het signaal draadloos naar je tv's sturen en zo ja, wat heb je daarvoor nodig? Ik dacht namelijk gelezen te hebben dat je alsnog met interactieve tv kabels moet gaan trekken.
     
  12. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3

    Beter dan deze merken heb je niet qua plasma aangezien er veel merken met plasma gestopt zijn.

    Tuurlijk is pioneer mooier dan de Pana maar de Pana is gewoon betaalbaar en je krijgt er ook moois voor terug.

    Een Pioneer is gewoon echt voor de hoog eisende consument.
     
  13. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    @sharkdawg

    Geef nou maar gewoon toe dat die panasonic van jou 1 grote miskoop is.













    just kidding,ben gewoon jaloers. wou dat ik hem had :+
     
  14. X-Seventeen-X

    X-Seventeen-X Forum lurker

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand trouwens hier ervaring mee?
    http://www.madcatz.com/Default.asp?Page=411
    Het is een HDMI conversie kit. Ik heb er geen kaas van gegeten, maar hier krijg je toch niet dezelfde kwaliteit mee als HDMI->HDMI. Ik heb zelf geen HDMI poort op me 360, tis nog een oude. Nu trouwens met een ROD in Duitsland. Maar als ie terugkomt, zou dit dan een optie zijn, of maakt het niets uit? Ik ben op zich nog tevreden met Component HD.
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Investeer het geld liever in een Xbox360 met HDMI !!!

    Now you can finally play your 360 games the way they were meant to be experienced: in true 1080p HD.
    Dit is natuurlijk de grootste onzin !!!

    Het analoge Component-signaal wordt omgezet naar een digitaal HDMI-signaal.
    Dus HDMI 1080p kan NOOIT beter zijn dan Component 1080p.
     
  16. Bo0ming

    Bo0ming Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje..
    Ik ben van plan een LCD tv te kopen maar kan niet kiezen welke.. Mijn buget is 500 tot 550 euro incl eventuele verzend kosten. Ik zat te twijfelen tussen de LG 32LG3000 en de Philips 32PFL5522.. Weet iemand miss iets beters of zijn deze 2 de beste keuzes in deze prijs klasse? En welke is beter? Want die van Philips heeft pixel plus hd en die van LG is het contrast hoger? Kan iemand mij helpen??
     
  17. X-Seventeen-X

    X-Seventeen-X Forum lurker

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    0
    @Melbuuln
    zoiets dacht ik dus ook al, maar ja heb er zogezegd weinig verstand van. Het klonk ook een beetje te mooi om waar te zijn, en tis ook niet waar =P. Bedankt (alweer) voor de supersnelle service ;)
     
  18. axess

    axess time wasted

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan dit niet handig zijn voor iemand met een X360 zonder HDMI (dat zullen wel de meeste zijn denk ik) en een tv hebben die over component max. 1080i accepteert ?
    Een HDDVD in 1080p bekijken kan zo alsnogbereikt worden, wel via component maar dit is toch nog altijd beter als in 720p/1080i
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Waarom heb je voor deze 2 gekozen dan?

    Je kan geen tv kopen door naar de specs te kijken, je weet nooit hoe dit gemeten is. Alle fabrikanten hebben de meest geweldige termen pixel plus, dynamisch contrast enz. Het gaat er echter om hoe het beeld is, of jij dat mooi vind en of je je spullen erop aan kan sluiten.
    Samsung is ook erg populair in deze prijsklasse en wordt veel gebruikt door console gamers. Deze zit ook mooi in je budget.
    http://www.kieskeurig.nl/product/69DE2C5AB8AC69C4C125744900379110.htm

    Wat moet je doen dus? Je maakt eerst n selectie van tv's die in jouw budget zitten. Bekijk op internet de ervaringen van mensen zoals op kieskeurig.nl of nog mooier: op de forums zoals het Samsung lcd forum. Er is vast ook een forum van de LG's en de Philips en daarna moet je ze ff vergelijken in de winkel. Speel wat met instellingen, kijk n dvd'tje of neem je xbox of ps3 mee en sluit t aan.

    Het is een mogelijkheid. Toen mijn launchbox kapot was gegaan en voor reparatie richting Duitsland ging, heb ik de volgende dag meteen een xbox arcade gekocht (die zonder harde schijf) met hdmi aansluiting.
    Thuis gekomen de harde schijf van mn oude xbox erop gezet en ik was weer klaar. Je denkt toch niet dat ik een week zonder mn xbox kan?? ;)
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2008
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb mijn bedenkingen bij zulke converters.

    Je kan wel zo'n converter op de Xbox360 aansluiten , maar volgens de Xbox zal je nog steeds gamen via de Component.
    De converter veranderd niets in het dashboard van de Xbox360.

    Je kan beter de oude Xbox360 verkopen via Marktplaats en dat geld weer investeren in een Xbox360 met HDMI.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina