Soul Calibur IV

Discussie in 'Algemeen' gestart door iMark 007, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
  2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Heb je eigenlijk wel de moeite gedaan om mijn post te lezen i.p.v. alleen maar verbaasd te zijn omdat iemand je tegen durft te spreken?

Als je toch zo'n fighter guru bent, waarom houd je dan geen rekening met het feit dat ik als speler daar niet netjes voor je ga staan, dat ik niet block, dat ik niet aanval, dat ik niet sidestep? Je houdt geen rekening dat ik in beweging ben, dat er soms (afwisselende) lag aanwezig is, dat er een spanning heerst die niet aanwezig is als je op je gemak offline tegen een dummy oefent (de spanning die je bij elke match voelt als je een pittige tegenstander bevecht, waardoor je soms onbedoelt fouten maakt).

Mijn punt is: het filmpje laat de ideale situatie zien, een situatie waarin je lang niet altijd verkeerd. Het is goed dat deze move gebanned is op tournamenten. Better safe than sorry zeggen ze altijd, maar of dit zo'n ontzettende impact heeft in een echt gevecht... ik heb zo mijn twijfels.

Maar als je echt overtuigd bent dat deze gamebraking move door iedereen, op elk moment, 100% succesvol van de tijd uitgevoerd kan worden, dan stel ik voor dat je een keer online komt en me uitdaagt. Ik geef je drie matches de tijd je truukje te laten slagen. Lukt het je, dan kom ik je persoonlijk feliciteren. Slaag je niet, dan breng je mij een koffie. :+

Laatst bewerkt: 5 aug 2008
  3. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
  4. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Het is wellicht lame maar ben nog geen 1 persoon online tegengekomen die mij met 1 combo doodmaakte en ik speel veel online

5. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Mischien ligt dat aan jou kwaliteiten? ;)

Nee bij mij ook niet. Ik denk dat het wel mogelijk is als je alles op attack het hoogste hebt.

6. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Doe 1 unsafe move en je bent eraan. Er valt met die Launcher te punishen, oftwel: hij zal altijd voorkomen als je dat wilt.

7. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Alleen wil ik dat niet. Ik ben nu wel gewaarschuwd na het zien van dat filmpje. Als ik ook maar even vermoed dat zo'n speler dat truukje gaat gebruiken pas ik gewoon mijn speelstijl aan.

8. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    lol ik ben geen fighter guru. maar ik vind het een leuk genre en vind het leuk om beetje te argumenteren op het inyernet als ik me verveel, ik weet ik heb geen leven lol. maarja neem het niet persoonlijk op. Ik heb ook nog geen SC< ik denk erover om het te kopen als er genoeg serieuse competitie voor is.

Maarja ik vond die statement van 1 in een mijoen echt belachelijk. Tuurlijk werkt een tegenstander je tegen, tuurlijk gaat ie blocken. Tuurlijk werkt ie niet 100% van de tijd op elk moment, je moet je moment uitzoeken, ding ding ding, DAAR draait het omin fighters. weten wanneer je wat moet doen. Maar de tijd voor een launcher komt vaak genoeg voor in een match.

als je me verteld dat je nooit geraakt wordt door een launcher lieg je. Iedereen wordt geraakt door launcher, Je kan moves punishen met launchers. Dus stel jij doet iets en het wordt geblocked of je whiffed is je recovery soms zo groot dat je tegenstander gegarandeerd die launcher kan raken zonder dat jij kan blocken. Daarnaast heb je geen perfecte defence, niemand. Dus ookal is ie niet gegarandeert hij gaat nog steeds raken net als dat jij launchers raakt op jouw tegenstander.

Dus nee het hoeft geen ideale situatie te zijn om zo iets te raken.

heeft het impact op een echt gevecht. Deze combo is gebanned in tourneys, het zou niet gebanned zijnals het geen impact heeft.

nogmaals though, ik chill hier gewoon op xbw en arguementeer beetje over het enige genre wat nu nog beetje interessant is. neem t niet opersoonlijk op. Zolang je plezier hebt speel je op de goede manier, laat je niks door mij wijsmaken ofzo. Ik heb gewoon een andere attitude.

Laatst bewerkt: 6 aug 2008
  9. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Leuk en aardig, maar zoals Kareem al zegt: met een launcher valt te punishen. Die van Ivy ook. Ofwel: je kan er op letten en wellicht een paar vermijden, maar je wordt een keer geraakt.

En, in het onwaarschijnlijke geval, dat je er niet door geraakt wordt dan ben je sowieso vatbaar voor lows/throws.

Feit dat die juggle nu gebanned is, is een goede zaak.

10. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Er is een topic op de Insidergamer waar speciaal aandacht word besteed aan gecustemizde poppetjes,misschien wat voor hier?
    Tis maar een idee:)

11. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Net zoals show je bolide met Forza. Dat mistte ik hier ook al!

12. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Deze had ik dus ookal gevonden, die van floor 4 snap ik niet.
    Ik grab iemand 32984u23498 keer en het werkt niet.. iemand mischien een verklaring ofzo? :<

13. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    je moet attack throws gebruiken. Geen gewone throws.

Als je in de movelist van iemand kijkt en er staat een icoontje met AT achter dan is het een attack move. Niet alle chars hebben een attack throw. Een voorbeeld van een makkelijke atack throw is A+K met Mitsurugi of ->->Y met Cervantes

14. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    dat is niet een standaardgooi.
    en niet alle characters kunnen dat.
    ik gebruikte cervantes en dan naar hem toe lopen en dan 2x naar voren drukken en dan op geel ..
    dat is dan een aanvalsgooi.

EDit.
    BigSyke was me al voor;)

15. NuclearGoat

Leuk Bevonden:
    863
    Soulcalibur IV nu al twee miljoen keer verkocht

Ontwikkelaar en uitgever Namco Bandai heeft vandaag met enige trots bekendgemaakt dat Soulcalibur IV inmiddels al twee miljoen keer over de toonbank is gegaan. Het betreft hier alle versies, dus voor Xbox 360 en PlayStation 3 gezamenlijk. Dat doen ze goed, want de game is inmiddels nog maar een weekje uit in Japan en Europa. De Amerikaanse release was enkele dagen eerder, namelijk op 29 juli 2008.

16. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Vind ik nog steeds slecht voor een game als dit!_O_

Denk wanneer de Demo komt dat nog veel mensen hem dan zullen kopen!

17. NuclearGoat

Leuk Bevonden:
    863
    Nou, vind dit echt super goed voor een game als dit. MGS 4 verkocht 2 miljoen exemplaren in 1 maand, SC IV in 1 week. Multiplatform maar dan nog xD.

18. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dat is een hele prestatie hoor! Het fighter genre is, zeker op de Xbox 360, niet erg populair. Het verbaast me dan ook zeker dat Soul Calibur IV, die ook voor de PS3 een kleinere titel dan Metal Gear is meer exemplaren in een kortere tijd verkoopt! :eek:

19. NuclearGoat

Leuk Bevonden:
    863
    Denk dat ze richting de 6 miljoen gaan met SC IV.

20. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dat is wel mooi voor Capcom, want een spel als Soul Calibur IV is redelijk goedkoop te maken. Hebben zij ff mazzel. Haha!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina