Usenet (Nieuwsgroepen)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Biba, 13 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Dit kan ook aan je nieuwsserver liggen. Bij vele (gratis) nieuwsservers is het niet vanzelfsprekend dat een bestand compleet binnenkomt. Hiervoor zijn de par files voor bedoeld maar als je daarvan teveel van mist kan er nog steeds niet gerepaired worden omdat er dan simpelweg nog te weinig blocks beschikbaar zijn. Je hebt dan 2 opties, je zou extra par's kunnen aanvragen alleen is het daar 1. de vraag of je ze ook krijgt en 2. dit er genoeg zijn om het bestand volledig te repareren. Mag ik vragen welke newsserver je gebruikt, misschien is het dan wel het overstappen naar een andere nieuwsserver waard.

Ik vind het zonde geld, met FTD kan je net zo veel en bovendien zit er een hele Nederlandstalige community achter wat erg prettig is. Probeer jij bijvoorbeeld maar eens op newzbin.com een Nederlands theorie examen voor de motor te vinden oid. FTD/FTN/Download2day zijn alle gratis en bieden een heel groot aanbod, zonde om je geld te besteden aan iets wat ergens anders gratis word aangeboden. Ik kan het niemand aanraden.

Zoveelste verwijzing naar Binaries4all
    Inderdaad een prettig programma maar tegenwoordig doen de nieuwste versies van GrabIt en Newsleecher dit ook, wat Autounpack (en RARslave) eigenlijk overbodig maakt. Ik zou even de nieuwste versie van één van deze programma's downloaden, werkt nog net wat prettiger dan Autounpack (of RARslave).

@Neonova: NSB'tje? :+.

Laatst bewerkt: 21 jul 2008
  2. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Uhhh, oeps... :lol:
    Dat heb je nooit gelezen ;)

3. Clappermander

Clappermander R6V2

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?
    Als ik met grabit bestanden aan het downloaden ben gaat de download snelheid van 0 kbs naar 300 ofzo. En het gaat telkens zo door. Weet iemand misschien hoe ik kan voorkomen dat hij de hele tijd op 0 springt?

4. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Dat heeft waarschijnlijk met een firewall te maken die het inkomende verkeer checkt/blokkeert of instellingen in je router die verkeerd staan (bijv poort 119(standaard) welke geblokkeerd is). Probeer is bij server properties een andere poort te kiezen, wil dat niet werken probeer een aantal poorten te openen in je router.

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Hier wordt het probleem veroorzaakt door Avast (virusscanner).

6. Clappermander

Clappermander R6V2

Leuk Bevonden:
    0
    Jaa ik heb ook Avast, kan ik daarmee iets veranderen waardoor hij het wel doet?

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Op deze laptop heb ik NOD32 , maar op de pc heb ik de scanner voor de nieuwsgroep lager gezet of uitschakeld.
    Dat kan ik nu niet controlleren.

8. Clappermander

Clappermander R6V2

Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand met Avast hoe dit werkt?

9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Hoop dat je Engels een beetje goed is.

How to Disable the NNTP Scanner in Avast Professional\Home.

By shutting down the NNTP scanning in Avast you will be able to again access the Grabit Search Functions as well as the Grabit Browse functions.

These instructions apply to Avast Home and Professional on Window XP Profession, Windows XP Home, Windows XP Media Center Edition and Windows XP Professional x64

Direction

1. Double Click the Avast icon in the system tray.

2. If the simple interface appears right click and select `Switch to Enhanced User Interface`.

3. From the right side list of scanner option select `Internet Mail`

4. Under the `Provider Configuration` select the `Customize` button.

5. Click on the `NNTP` Tab and deselect the following
    `Scan inbound News`
    `Scan outbound News`

6. You will now be able to use the search and browse functions.

7. With the NNTP Scanner turned off, insure that you have the `Scan files on opening` checked in Avast.

8. You can check this by going to the list of scanner and selecting the `Standard Shield` option.

9. Under the `Provider Configuration` select the `Customize` button.

10. Select the `Scanner (Advanced)` tab and check the following:
    `Scan file on Open`
    `Scan created\modified files|All Files`

Het forum van Avast staat vol problemen met Grabit.

10. Remcooo

Remcooo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Iemand?

11. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Simpel je modem plus alle eventueel tussenligendde routers, switches oid eruit halen, 2 minuten laten rusten heeft en weer aanzetten heeft geen enkel effect?

12. shorty_

shorty_ [B][u][F][u]

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik Eweka als server en laatst kreeg ik een herinneringsmail met dat mijn account over 24 uur afloopt. Dit bericht kwam een paar dagen terug en daarna heb ik hem ook niet opgewaardeerd. En nu download ik gewoon nog steeds met Eweka zonder op te waarderen ? Hoe kan dat?

13. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Heb ik ook wel eens, maar hij zal toch echt wel binnenkort aflopen. Weet niet hoe dat komt.

14. shorty_

shorty_ [B][u][F][u]

Leuk Bevonden:
    0
    ohwja, ik ga binnenkort op vakantie dus daarom wou ik niet opwaarderen.. Ik vind het wel goed zo

15. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Gebruik nog steeds Download2day, 100 Mbit/s. En er ook nog steeds erg tevreden over, maand abonnement, betaling via IDeal, 9 MB constante snelheid, retentie 120 dagen.
    Vreemd genoeg haalde ik met eweka erbij(20 Mbit..) circa 11/12 MB, maar dat daar gelaten.

Aanrader dus!

Laatst bewerkt: 6 aug 2008
  16. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een heerlijke verbinding heb jij dan. Wat een snelheden! Ik gebruik Eweka op het moment ook weer vollop, merk wel dat Eweka op het moment minder constant is dan normaal. Vakantiekrachten zouden het niet kunnen zijn :+.

17. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker FUCKING duur om glasvezel aan te laten leggen? :<

18. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
  19. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb dit mailtje gekregen toen ik op vakantie was. Bij thuiskomst heb ik toen op de link in dit mailtje geklikt en via ideal 7,50 overgemaakt. Het lukt me nu echter niet om iets te downloaden. Iemand enig idee waar dat aan ligt?

Laatst bewerkt: 8 aug 2008
  20. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Je server nummer is anders.. Staat als het goed is in het laatste mailtje dat je hebt gehad.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina