Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. X-Seventeen-X

    X-Seventeen-X Forum lurker

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    0
    Kenman
    precies wat ik ook had. Eerst een aantal vastlopers en daarna de ROD. En ik had ook zogenaamd geen garantie meer, en dat klopt ook, maar voor de ROD heeft iedereen 3 jaar garantie. Als je op xbox.nl aan gaat vragen om em op te sturen kan je hier ook voor kiezen en je krijgt ook een factuur met daarop 0,00 euro.

    Jammer genoeg was het bij mij niet eenmalig en ik vrees bij jou ook niet. Aankoopbewijs heb je niet eens nodig. Als ik jou was zou ik em opsturen, tis een kwestie van tijd voordat ie het helemaal niet meer doet en na dec-2008 heb je ook geen 3-jarige ROD garantie meer. Vandaar dat ik het op zich niet zo erg vond dat ie afgelopen weekend ermee kapte ;) na 3 jaar.
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2008
  2. Kenman

    Kenman psn: oneshot1tkill

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar hij doet het nu tijdelijk. Als ik hem op ga sturen, kunnen ze dan wel zien dat het om de ROD gaat?

    Gaan ze hem dan niet zomaar terug sturen zonder hem te repareren??
     
  3. X-Seventeen-X

    X-Seventeen-X Forum lurker

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar heb je een punt. Zetten ze em aan daar, en niks aan de hand. Je kan natuurlijk ook ff bellen met hun. En anders ROD forceren of hopen dat t niet meer gebeurd. Zou een beetje zonde zijn als je over een paar maanden wel een ROD krijgt, zal je net zien net als je garantie is afgelopen.
     
  4. Elect

    Elect Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt er voor de gein een handdoek rond wikkelen en hem een tijdje aan laten staan. Met wat geluk werkt het averechts dan wat het normaal zou moeten doen (tijdelijke fix voor de RROD)
     
  5. Kenman

    Kenman psn: oneshot1tkill

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt voor de tips, echter eerlijkheid loont (hoe noemen ze dat).

    Ik kijk het even aan en hoop er dan maar op dat hij voor het einde van het jaar begeeft. Kunnen ze anders niet het probleem traceren ook al doet hij het nu tijdelijk??

    Heeft iemand de drie rode ringen al eens gehad, verholpen en niet meer terug gekregen??
     
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Crap, had net me 360 aangedaan kreeg ik E74 foutmelding. Je chip of iets met je av-kabel. Vorig jaar precies hetzelfde, toen was me chip kapot. Daarna weer uit en aangedaan en hij doet het normaal, hoop dat het niks is en dat het door mijn kabel kwam want hij was in Maart ook al naar Duitsland voor een nieuwe drive.
     
  7. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Die had ik eerst ook, toen had ik hem opgestuurd en toen vervangde ze ook mijn drive.
    Als je geen garantie meer hebt, kost dat 80 euro maar krijg je wel 1 half jaar garantie! Maar ik had geen garantie, maar was wel gratis gerepareerd. :)

    Ik heb nu 3 lampjes. En als ik dan die knopjes in druk krijg ik die error dat hij overhit is, maar het ligt denk aan mijn stroomkabel die ik zelf weer heb in mekaar gezet. Als ik die van mijn vriend gebruik doet de xbox het wel gewoon.
     
  8. Kenman

    Kenman psn: oneshot1tkill

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    2
    Net weer aangezet drie rode ringen. Heb er maar een foto van gemaakt. Daarna uitgezet en hup, hij doet het weer.

    Ga hem opsturen en hoop maar dat wanneer ze hem daar aanzetten hij de rode ringen ook vertoont.

    Weet iemand wat ze dan precies repareren?
     
  9. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Moet je eerst kijken wat voor error je hebt:!

    he specific type of hardware failure can be determined by a "hidden" error code

    * Turn the xbox 360 on, and wait till the 3 red lights are flashing.
    * Press and hold the sync up button (the small white one), while holding that button press the eject button.
    * The LEDs will now blink the first number in the code (as described below).
    * Release the eject button and press it again.
    * The LEDs will now blink the second number of the code.
    * Release the eject button and press it again.
    * The LEDs will now blink the third number of the code.
    * Release the eject button and press it again.
    * The LEDs will now blink the forth number of the code.
    * Release the eject button and press it again.
    * The LEDs will go back to the 3 red flashing lights.

    You should be able to determine the difference between the 3 flashing lights and the error code lights by the rate in which they flash.
    Here is how you interpret the LEDs to get the code number:

    * All four lights flashing - 0
    * One light flashing - 1
    * Two Lights flashing - 2
    * Three lights flashing - 3

    0001 power supply problem


    0001 power supply problem
    0002 Network Interface problem
    0003 Power problem could be the PSU could be the GPU/CPU, somehow the console isn't getting clean power from the power supply.
    0010 over heating
    0011 over heating - If you are receiving this error after disassembling your console make sure to all 8 of the heatsync screws are tightened securely to the board/heatsink holes.
    0012 over heating
    0013 over heating
    0020 (Not yet known, possibly overheating)
    0021 DVD Drive Time out - Can be caused by problems with a firmware flash. This is also speculated to sometime be caused by a problem with the southbridge chipset on the motherboard.
    0022 GPU Error / GPU Overheating
    0023 (not yet known)
    ...
    0101 (not yet known)
    0102 unknown error

    0103 CPU Error/ CPU Overheating - see solution for error 0102
    0110 Memory Error / Memory Overheating - see solution for error 0102
    ...
    0200 (not yet known)
    ...
    1000 (not yet known)
    1001 (not yet known)
    1002 (not yet known)
    1003 Hard Drive Error... It could be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it
    1010 Hard Drive Error, Can be caused buy a corrupt or missing eProm.
    1011 (not yet known)
    1012 (not yet known)
    1013 (not yet known) possibly a dashboard update error
    1020 (not yet known)
    1021 (not yet known)
    1022 AV cable error... There is a problem with the AV cable, try using a different AV cable. (could also be a problem with the encoder chip)
    1023 DVD drive not connected, connect DVD drive to boot
    1030 (not yet known)
    1031 (not yet known)
    1032 (not yet known)
    1033 (not yet known)
     
  10. Elect

    Elect Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Euh, ja. Maar ik denk niet dat je verholpen bedoelt op die manier. Punt is ook, zodra je die RROD hebt gekregen betekend dat je X-clamp je moederbord al eerder een keertje heeft gebogen toen hij warm was. De kans is veel groter is dat opnieuw gebeurd. Je krijgt hem dus terug, hoe dan ook..

    Lijkt me beter hem zsm terug richting Microsoft te sturen. Grote kans dat je dat toch moet binnen een maand :x
     
  11. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Ik kreeg dus 3 rode lampjes, maar deed net met andere snoer, en toen deed hij het wel. Dus ik hoop maar dat microsoft, de hele snoer stuurt en niet alleen de stekker :p
     
  12. SysanApse

    SysanApse Guest

    GVD
    E 74 , In de vakantie zuigt dat big time :/
     
  13. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Hoe lang duurt een xbox reparatie tegenwoordig? Mijn kapotte xbox is gister (7 augustus) opgehaald door de ups. (foutcode E74)
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Weekje.
     
  15. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik hoop dat het een week duurt, ik heb al eerder een xbox opgestuurd en toen duurde het 3weken.
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Tegenwoordig gaat het wel sneller dan eerst.
     
  17. RemkooO

    RemkooO Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

    Oke, Ik heb in der verleden al 2x een ring of death gekregen, de 1e keer bij degene die ik in de winkel gekocht heb, toen opgestuurd en kreeg toen een gerefurbished terug die na een uurtje allweer een ring of death kreeg... Toen met kwaaie voetjes opgebeld en van alle kanten excuus gehad en als compensatie kreeg ik een compleet nieuwe console (klopt MF date stond op een week voor ontvangst) en gears of war.

    Nu zijn we ogv 3/4 jaar verder en verdomt nu krijg ik gister WEER die 3 mooie lampjes! Nu vraag ik mij toch echt af van hoe kan dit nu... Zijn al die consoles gewoon zo slecht allemaal of zou het mischien ook kunnen zijn dat de netadapter niet goed is en daardoor steeds mijn console sloopt? Of zou ik zelf iets fout doen?

    Ik vind het toch wel hoogst opmerkelijk... 2 Vrienden van me hebben ook een 360, ook vanaf de launchdate en die hebben het nog nooit gehad, en ik nu al voor de 3e keer...
     
  18. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb op internet gelezen dat coolers soms juist slecht zijn in plaats van dat het goed is voor de console, mischien dat die van jou daardoor steeds stuk gaat. Ik weet niet of jij een cooler gebruikt?
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Het kan ook gewoon toeval zijn, maar ik hem hem ook vanaf de launch en bij mij staat die in een ruime omgeving waardoor die goed zijn warmte kwijt kan en hij staat op een bureaublad en hij staat horizontaal, en ik stof hem iedere week goed af ;)
     
  20. RemkooO

    RemkooO Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik gebruik geen cooler :)
    En de console staat ook gewoon open en bloot, niet in een kastje ofzo dus je zou denken dat de warmte gewoon goed weg zou kunnen vloeien zoals het hoot
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina