Asus Eee PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door iOcat, 26 jul 2008.

1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb zelf een Asus R2H UMPC. Ik ben er erg tevreden mee. Volgend jaar of dat jaar daarna wil ik overstappen naar een Eee PC, als deze UMTS/HDSPA of beter heeft. Eventueel GPS en dat de batterij een tijdje mee kan ;) eventueel moet deze ook geschikt zijn voor gaming ... en ik heb er dan max 1100 euro voor over.

2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    msn check, er zit een linux versie van een chat client op , pidgin genaamt

sommige spellen : ligt aan de spellen

Xp overstappen zou ik ook niet doen

En ja muziek films etc zijn af te spelen vanaf de ssd en usb stick/ externe hdd

@fardo. Umts hdspa is al mogelijk met bijv vodafone live everywhere, In Engeland word de eeepc gebundeld verkocht . Niet ingebouwd , wel mogelijk

Gaming, tjah tis nu al mogelijk, maar het streeft het doel van een ultra portable een beetje voorbij (ik snap de 10" nog net, maar meer hoeft ook echt niet). Ik zou er wel dankbaar gebruik van maken natuurlijk.

Je budget streeft de eeepc in z`n huidige concept ook voorbij (even de verdere ontwikkelingen binnen de eee range buiten beschouwing laten) een budget ultra portable laptop voor iedereen.

Ik zou dan eerder voor een 12" van bij xxodd gaan :)
    http://www.xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=330

3. Killjoy1984

Killjoy1984 PSV EINDHOVEN

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 2 dagen geleden de Asus EEE PC 1000H (zwart) besteld.
    Deze komt zaterdag binnen.
    Ik heb er al een tijdje mee zitten spelen. Prachtig apparaat met een erg helder beeld.
    Alleen is het wel zoeken geblazen om er 1 te vinden.....
    De concurrentie heb ik natuurlijk ook eens uitvoerig doorgelicht en ik ben toch voor de ASUS gegaan ipv de Acer One of de MSI Wind.
    Als ik hem zaterdag aan wat tests heb kunnen onderwerpen zal ik wel even mijn bevindingen posten.

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nope ik wil hem ingebouwd hebben (HDSPA) heb ik nu ook op mijn asus :) de 12" is voor mij te groot ;)

Ik heb nu deze:

Laatst bewerkt: 5 aug 2008
  5. Juss360

Juss360 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En hoe zit dat eigenlijk met de leverbaarheid? is ie nog we ergens in de winkel te krijgen? bij dixons staat namelijk dat ie beperkt verkrijgbaar is.

6. Killjoy1984

Leuk Bevonden:
    0
    De eerste generatie Eee PC's zijn zeer goed leverbaar.
    De 901 en de 1000H zijn echter zeer beperkt leverbaar op dit moment.
    Ik krijg de 1000H (zwarte) zaterdag binnen, Deze heb ik besteld bij laptopshop.nl van coolbleu. Alleen zie ik nu dat ze de 1000H ook al niet meer op voorraad hebben.
    Ik had niet verwacht dat die netbook's zon hype ging worden je ziet ze overal......

7. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    De 701 (Eerste generatie) zijn idd gewoon goed verkrijgbaar. Waarschijnlijk zal Asus de 900 niet of niet veel meer leveren. Aangezien de 901 de plaats in zal nemen van de 900 die dus in de komende weken uit komt.

Ik krijg mijn 901 waarschijnlijk volgende week binnen. En met een hele kleine kans heb ik hem morgen al :)

Ik weet alleen nog niet welke kleur ik ga nemen. Zwart is vet, maar het heeft een glanslaag dus dat wordt poetsen en veel laptop's zijn donker gekleurd. Maar zelf vind ik dat parel witte van de andere Eee's minder mooi dan bijvoorbeeld de zwarte.

8. Killjoy1984

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag heb ik mijn Asus Eee PC 1000H zwart (de 10" versie met 80GB harde schijf, 1024MB geheugen) opgehaald bij laptopshop.nl.
    En ik ben zeer verrast over de capaciteiten van dit kleine apparaatje.
    Wat direct opvalt is het kraakheldere beeldscherm en de prima geluidskwaliteit.

Ik ga hem vandaag is even grondig uittesten met wat klassieke games (quake 3 Arena, Unreal tournament etc. met 128MB videogeheugen moeten deze games toch wel af te spelen zijn.) Muziek, Internet, Film etc.
    Ik zal mijn bevindingen hier posten. Ik ben in ieder geval verkocht!!!

9. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Ik kijk nu ook al de hele tijd naar die Asus EEE pc's, maar ik denk dat je beter een ''normale laptop'' nemen. Dat scherm lijk mij erg klein. Mijn vraag is dan of dat ook zo is??? Ik zou hem puur voor office (school) en wat msn'en gebruiken. Gamen doe ik wel op mijn destkop pc of x360 of course.

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Tja ik heb juist een UMPC genomen, omdat deze zo klein is. Ik heb veel vergaderingen en moet dan ook mensen recht in de ogen kunnen kijken. Met mijn UMPC heb ik wel alle info voorhanden, maar ik kan wel gewoon iemand zien en zij mij ook. Als er een groot scherm tussen staat belemmerd dat de communicatie. Als je de pc wilt gebruiken voor werk.. lees langdurig gebruik op 1 plek.. dan raad ik je een grotere laptop aan. Voor ad-hoc doeleinde - surfen, vergaderingen en on-the-move zijn eee pc's en umpc een goed instrument :)

11. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Ik moet echt goed nadenken over deze beslissing :).

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb zelf dus een umpc en gebruik deze dagelijks. Thuisof op mijn werk sluit ik hem soms aan op een groter scherm en dan werkt hij ook fijn. Maar je moet gewoon een con - pro lijst maken.

13. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er in de winkel even mee 'gespeeld', maar ik vond het beeldscherm toch wel aan de erg kleine kant. Ik heb goede ogen, maar ik moest toch echt moeite doen om het allemaal goed te kunnen lezen. De resolutie hoger zetten kan natuurlijk, maar dan valt ook de helft van het beeld weg.

Ik vind deze dingetjes verder ideaal. Ik koop er echter pas 1 als de schermpjes wat groter worden. De Acer One heeft exact hetzelfde

Als die zwarte rand verdwijnt zou dat al een hele hoop schelen.

Edit, er is dus al een model die die rand niet heeft, oeps.

Ik heb hem niet in de winkel zien liggen, maar die vind ik wel interessant.

Laatst bewerkt: 8 aug 2008
  14. Killjoy1984

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien kan je eens kijken naar de 10" versie van de Eee PC.
    De 1000H deze is een klein stukje groter. De meeste winkels hebben deze nog niet op voorraad. Via internet zijn er al diverse goede webshops die deze versie verkopen.

15. Juss360

Juss360 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is er ergens een programmatje waarmee ik kan zien hoe het ongeveer met het schermpje zal gaan? dus een 7" scherm emulator?? en wat kost hij bij de mediamarkt? dat ik het ongeveer weet of het de moeite waard is om er naar toe te rijden.

Laatst bewerkt: 8 aug 2008
  16. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7

Asus Eee PC 901

Acer Asprire One

8,9 en 10 inch vind ik zelf echt een mooie grote. Groter hoeft voor mij niet, en kleiner werkt minder prettig.

17. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    plaatje was niet bedoeld om de Acer Aspire One te showen. Ik doelde er meer op dat de Acer ook zo'n klein schermpje had.

Plaatje staat misschien ietwat op een onhandige plaats.

18. Killjoy1984

Leuk Bevonden:
    0
    Hierbij mijn bevinden van de ASUS Eee PC 1000H.
    Harde schijf 80 GB
    Intern RAM-geheugen 1024 MB
    Type geheugen SO-DIMM DDR2
    Geheugenkaart SD (Secure Digital), Multi Media Card (MMC)
    Processortype Intel Atom
    Processor-kloksnelheid 1600 MHz
    Type videokaart Intel GMA 900 (shared videogeheugen)
    DirectX 9.0
    Schermtype TFT-LCD
    Schermresolutie 1024 x 600 pixels
    Schermdiagonaal 10 inch

Gisteren heb ik mijn zwarte Asus Eee pc 1000H opgehaald bij laptop shop.nl
    Thuis gekomen natuurlijk direct uitgepakt.
    In de doos zat natuurlijk de Eee PC, Accu, Adapter, Notebook Hoes, CD met applicaties Win XP, doekje om de Eee PC schoon te maken, En verschillende garantie bewijzen, handleidingen etc.

Het eerste wat opvalt aan de laptop is dat hij er veel mooier uitziet in het echt dan op het plaatje. Het zwart wat op dit moment gelijk is aan de PS3, en de Samsung HDTV's staat hem echt geweldig.
    Ook voelt hij erg degelijk aan en is hij nog een stuk lichter dan dat ik vooraf had gedacht.
    Links onderin prijken een 3 tal logo's WinXP, Intel ATOM en DOLBY Home.

Natuurlijk eerst de adapter eraan gehangen en hem opgestart.
    Na de eerste keer winxp opgestart te hebben en alles ingesteld te hebben (Datum,Tijd,Computernaam etc),( wat opvalt is dat je Winxp niet hoeft te registreren net als normaal met die code's van MS).
    Hierna opnieuw opgestart, binnen 39 seconden was hij opgestart en kon ik er direct mee aan de slag.

Ik ben begonnen met wat muziek en films erop te zetten.
    Na een goed codecpack geinstalleerd te hebben speelt hij alles perfect af.
    Wat opvalt is dat het schermpje echt kraakhelder is, en het geluid valt eveneens niet tegen voor zo'n compact apparaatje.

Op dit moment ben ik aan het kijken hoe hij met Games, WIFI, Bluetooth omgaat.
    Ik ga beginnen met UT 2003 en Quake Arena.
    Later zal ik een update geven hierover.

19. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Ik heb net een lijst bekeken en deze games zijn dan getest op de EEE PC 4G. Als het goed is, is dat dus de eerste generatie EEE PC laptops. Dit is de link van welke games erop kunnen en niet. Weet niet hoe dit gaat werken op de 1000h of 901. Zit nu ff goed na te denken over zo'n ding.

http://wiki.eeeuser.com/list:games

20. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Thanks voor de Link :thumbs: (Gaat ook in de startpost)

Heerlijk dat Diablo 2, de GTA serie, Heroes of Might and Magic 3, Warcraft 3 en Halo: CE (Multiplayer) zonder problemen werken. Dit is ook de grootste reden voor mij om een Eee PC te nemen.

Deel Deze Pagina