Asus Eee PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door iOcat, 26 jul 2008.

1. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    ik ben op zoek naar een iso voor de asus 900 met windows xp. ik heb nu linux maar ik wil graag windows.

Heeft iemand een verleinde versie van windows voor mij (serrienummer heb ik zelf wel)

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Over Iso's praten we hier niet !!!
    Er moet toch wel iemand zijn in de familie/kennis kring die een XP cdrom voor jouw heeft ?!?!

Wilde zelf Ubuntu Desktop gaan gebruiken voor mijn Netbook.
    Kreeg gisteren de cdrom en heb deze eventje getest op mijn Laptop met Vista.
    Kon de installatie gewoon onder Windows doen !!
    Bij het opstarten van de Laptop krijg ik een boot-menu Vista of Ubuntu.

Ubuntu installeerde alle drivers perfect , zelf het draadloze netwerk werkt meteen.
    Zag ook dat Ubuntu nu Bluetooth ondersteund.

De cdrom kan je hier gratis aanvragen , had de cd binnen 1 week op de deurmat.
    https://shipit.ubuntu.com/

3. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    back up here. De enige mogelijkheid om xp beetje draaiende te krijgen en te houden heb je een streamlined xp nodig. Dit kan je gewoon zelf maken vanaf een officiƫle cd. Een gewone xp instalatie is veel te log zeker voor de 7 inch en 900 series. Als je gewoon een legale key hebt heb je gewoon recht op een werkende xp instal op een geschikt apparaat naar jou keuze. Bij de eeepc (die hier onder valt) heb je daarvoor iets meer werk nodig.

Verder is een streamlined ook nog is makkelijker bootable te maken vanaf usb stick. Anders moet je gaan werken met externe drives enzo.

Ubuntu is voor de kleine versies trouwens ook erg log..

4. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    575
    Vind trouwens wel vet dat je gewoon Max Payne 1 en 2 erop kan spelen. Dat is toch echt mijn favoriete serie. Heeft 1 van jullie op deze forum trouwens Windows Vista erop staan. En hoe werkt dat eigenlijk op zo'n EEE PC?

5. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    waarom praten we niet over iso?

Als ik gewoon een legale key heb is er toch niks aan de hand!

Ik heb een versie van xp op de microsoft site gezien (ja in Iso)

maar ik ben al aan het twaeken geweest maar het is vrij pittig. ik hoop dat asus zelf een versie van windows vrijgeeft.. ik wacht nog wel even af?

6. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Vandaag een besluit genomen en heb gekozen voor de Asus PC 1000H (Windows XP).

Als alles mee zit krijg ik hem Dinsdag thuis bezorgd !!

7. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Nice! en goede keuze! :thumbs:

Ik krijg mijn 901 ook dinsdag (Ook als alles mee zit) :). Ik ga zodra ik hem heb meteen wat filmpjes maken van games en accessoires. Ik heb er zin in, ik wacht er al zo lang op.

8. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Was vandaag even bij de MM en wilde daar een Acer One kopen.
    Maar vind 399 Euro veel geld voor 512MB geheugen , 8GB HDD en Linux OS.

Voor de Asus 1000H heb ik 449 Euro betaald.

9. Killjoy1984

Killjoy1984 PSV EINDHOVEN

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker een hele goede keuze, Ik heb de 1000H nu 1 week in bezit en hij bevalt perfect!
    De Acer heb ik ook uitvoerig kunnen bekijken bij de MM, Echter zag de acer er een beetje fragiel uit naar mijn mening. Vooral de bevestigingspunten van het beeldscherm zag er een beetje goedkoop uit,
    ook de kleine touchpad vond ik niet fijn.

Op de EEE PC heb ik al unreal tournament 2004 staan en deze draait gewoon geweldig.
    Echter wat wel opvalt is dat hij ineens sneller opgestart is bij mij. ongeveer 30 sec ipv 42 sec. Hoe het komt geen idee.

Laatst bewerkt: 17 aug 2008
  10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Wordt XP op een cd-rom bijgeleverd of moet je zelf eerst een back-up maken ??

11. Killjoy1984

Leuk Bevonden:
    0
    XP wordt niet appart geleverd bij de Eee PC 1000H, Wel een ondersteunings dvd met allerlei applicaties. Verder stond ik er ook raar van te kijken dat je niet eens hoefde te registreren bij MS.
    Dus waarschijnlijk zul je zelf een backup moeten maken van XP.

12. kuchiki Byakuya

kuchiki Byakuya Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zie dat iedereen hier enthousiast is over de EEE pc.
    Ik zelf namelijk ook....heb hem gisteren eindelijk weten te bemachtigen bij mycom. Toen ik in de winkel stond, waren er voor mij en achter mij gewoon veel mensen die daar ook op zoek naar waren.
    Alleen de 10minuutjes dat ik in de zaak was heb ik ze al 3 zien verkopen:)

Ben zelf voor 901 white gegaan met windows XP erop.....alles draait als een zonnetje en ben nog van plan om maandag 2gig ram erbij te prikken ipv de standaard 1gig...ben benieuwd of dat de prestaties van het kleine dingetje nog verder boost

Ook ben ik erg te spreken over de batterijduur
    als ik wifi aanheb en aan het browsen ben en daarbij mp3's afluister, dan nog gaat de batterij zes uur mee, erg indrukwekkend. Zie op dit moment geen ander laptopje dat nadoen.

Enig minpuntje is toch dat je maar 12 gig ssd hebt waarvan 4 gig al is bezet door windows en andere progamma's.
    Maja dat is natuurlijk wel te verhelpen als je er een 16gig sdhc kaartje inpropt, maja dat kost je natuurlijk wel weer eens 60 euro

Zijn er trouwens al andere mensen hier met een 901? laat es wat horen van jullie bevindingen en wat je van het apparaatje vind

13. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik haal die van mij dinsdag :D Ik moet hem namelijk wel bij Dixons kopen, en daar krijgen wij hem als het goed is dinsdag met de levering binnen. Ik ga voor de zwarte versie. :)

14. kuchiki Byakuya

kuchiki Byakuya Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm zat gisteren ook lang te twijfelen in de zaak welke kleur ik zou nemen............zwart........wit...........zwart........wit.
    Uiteindelijk tog maar voor wit gegaan, ,maar moet zeggen zwart ziet er ook heel slick uit.........naar mijn mening iets minder speels en serieuzer.
    Maarja wit is my favourite colour:p

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Krijg de mijne (1000H) Dinsdag gewoon thuis bezorgd.
    Weet alleen niet hoe laat.

Wat zijn nu eigenlijk de verschillen tussen de 1000H en 1000HD.
    Op de site van Asus staat maar weinig informatie.

Mijn 17" laptop zit veilig in een stevige tas , maar waarin kan ik de Asus veilig opbergen ?

16. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7

Eee PC 1000

• 40GB SSD
    • 1,33kg
    • Alleen Linux

Eee PC 1000H

• 80GB HDD
    • 1.45kg
    • Linux & Windows XP

Eee PC 1000HD

Weinig over te vinden. Het enige verschil wat ik kan vinden in vergelijking met de 1000H is dat de accu minder lang mee gaat.. :+

17. Killjoy1984

Leuk Bevonden:
    0
    Standaard zit er een vrij stevige beschermde hoes in de verpakking.(bij de 1000H althans)
    Deze is niet erg mooi maar zorgt wel voor een goede bescherming.
    (lijkt een beetje op dat spul waar surfpakken van gemaakt zijn)
    Wat ook tot de mogelijkheden behoort is een goede stevige tas voor een Portable DVD speler. Vaak zijn deze rond dezelfde afmetingen.
    Toch zie je toch steeds meer fabrikanten die ivm de enorme vraag naar de netbooks ook netbook tassen gaan verkopen. Her en der duiken er al een paar op, maar ik heb hem nu in een Portable DVD speler tas zitten. Ziet er goed uit en werkt erg praktisch.

Ook ik ben van plan om mijn geheugen naar de 2 GB te upgraden. Alleen hoor ik op verschillende fora dat er dan Win xp opnieuw geinstalleerd dient te worden alvorens XP de 2GB ook daadwerkelijk kan gebruiken. Dus hier ga ik me eerst eens verder in verdiepen.

18. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Goed idee! :thumbs:

Zijn er winkels die deze tassen ook los verkopen? Ik ben van plan om mijn Eee PC straks eigenlijk zo vaak als maar kan bij te hebben.

19. Killjoy1984

Leuk Bevonden:
    0
    In de Media Markt liggen er een aantal.
    Ook is het handig omdat er meestal meerdere vakken in zitten voor de adapter,
    Muis, Etc.
    Er zullen wel meerdere electronica zaken zijn waar ze deze tassen los verkopen.

20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Wist niet dat er ook een 'hoes' werd meegeleverd.
    Bij mijn Philips Velo zat toen ook zo'n surfpak hoes , maar vond het helemaal niets.
    Dinsdag met de 1000H maar langs de tassenboer en kijken of zij nog iets moois verkopen.

Wilde er ook 2GB in stoppen , maar XP opnieuw installeren :mad:

Windows herinstalleren op de 1000h is niet nodig !!!
    You have to run the BIOS setup at boot time by pressing F2, then save it so it knows it has 2GB memory.

Iemand nog een goedkoop adresje voor een 2GB (667) SO-Dimm reepje.

Deel Deze Pagina