Het script voor Force Unleashed is later geschreven, niet door George Lucas. Het is echter wel goedgekeurd door Lucas en kan ook opgenomen worden in het hele saga. Force Unleashed is als het ware film 3 en een half. In m'n Hands-On op de frontpage staat wat meer over het verhaal, ik weet niet of je dat gelezen hebt en wel wilt (!!) lezen. Heb dan ook hoe het verhaal binnen de films past in een spoiler gezet:
Darth Vader ontdekt in een missie op Kashyyk (ongeveer een jaar na het ontstaan van Darth Vader) een jongen met enorme kracht in de Force. Deze jongen doet Vader eigenlijk denken aan zichzelf, toen hij nog jong was. Deze jongen word dan ook door Vader opgeleid tot Starkiller, de Secret Apprentice. Zijn bestaan moet geheim blijven omdat de Keizer geen derde Sith dult, er is immers enkel een Master (Keizer) en de Apprentice (Vader). Wanneer de jongen een man word en Darth Vader hem op zijn eerste échte missie stuurt, zijn we al weer zo'n 12 jaar verder (ik schatte Starkiller zo'n 19 in de eerste missie met hem) waardoor we stukken dichter bij het begin van film IV komen. De jaren passeren wanneer de Starkiller sterker word en van planeet naar planeet reist om Jedi te doden. Dus ik denk, heb het einde van het spel natuurlijk nog niet gezien, dat het einde van het spel vlák voor het begin van episode IV zit.
Wat betreft Vader. Ik weet niet waarom z'n gezicht al zo grauw is.