FIFA 09 vs PES 2009

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 18 jun 2008.

?

Welke ga jij kopen?

  1. Fifa 09

    65,5%
  2. Pro Evolution Soccer 09

    28,2%
  3. Ze zijn allebei even goed

    6,2%
  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Football Manager 2009!

    Denk dat ik dit jaar geen van beide haal, met PES heb ik het gehad. FIFA is veel beter nu voor mij, misschien dat ik FIFA 09 koop maar dan zal dat pas in 2009 zijn. Dit omdat er gewoon teveel games uitkomen, en omdat ik eigenlijk sinds vorig jaar alleen nog maar Manager Games leuk vind, vind ik veel leuker om te doen dan een footie. :)
     
  2. Red&Yellow

    Red&Yellow TEK BUYUK CIMBOM

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind FIFA gewoon ownen. Ik keek net naar de filmpjes, en ik zag tot mijn vreugde dat het draaien een stuk verbeterd was, het gaat veel sneller en soepeler wat in FIFA 08 een half uur duurt. Mooi dat dit verbeterd is.

    Verder is FIFA veel beter wat betreft sfeer, stadions enzo, hoewel sfeer wel wat beter kan mara beter is dat PES. Je hooort echte liederen, en ik kan echt walgen van die spandoek'Who ate all the Pies?

    Verder heb je de mooiste competitie van de wereld, Duitsland en Turkije erin.

    En online wordt het allemaal nóg beter!

    Op 2 oktober meld ik me in ieder geval ziek, sta om 9:00 bij de Free Record Shop en ga spelen de hele vakantie door:)

    FIFA!
     
  3. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Sfeer is wel sterk in FIFA. Krijg toch echt elke keer kippenvel als ik tegen Liverpool speel en ik 'You'll Never Walk Alone' hoor. _O_
     
  4. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    @ Fiasco: Competitie Manager iets voor jouw, Davilex heeft het geheime recept, een voetbalmanager game waar je onvoorziende problemen tegen komt zoals een speler die doping gebruikt en dus 20 wedstrijden geschorst is of slaapmiddel in het team van de tegenstander doen. je kan zelfs zelf de wedstrijden spelen!:thumbs:
     
  5. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik zie dat ik eerst voor FIFA 09 heb gestemd. Nu ben ik alweer van mening veranderd :+ Ik denk dat ik toch voor PES2009 ga, ik bedoel ik vind PES2008 al een leuke game offline(speel hem erg vaak), en als het dan online ook nog beter wordt met de 2v2, 7v7 en de verdwenen lag dan wordt het natuurlijk helemaal top.
     
  6. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Zeker mooi. FIFA08 was gewoon nog te log. Ook lijkt het alsof er meer dynamiek in het spel zit. Veel afwisseling.

    Sfeer is idd beter bij FIFA09. Ook kwa textures e.d is FIFA09 sterker. Echter vind ik PES er toch nog realistischer uit. Oké, de modellen zijn misschien minder, maar de kleuren zijn realistischer en bij PES zijn er tenminste spandoeken.

    Das jouw mening. Mij boeit de Turkse competitie helemaal niets. Zolang ik tegen clubs uit de Premier League, Italie, Spanje en Nederland kan spelen ben ik al blij.

    Zeker waar, al vraag ik mij terdege af of 10v10 wel relaxed is. Maargoed, het kan wel! Gelukkig heeft PES 2009 ook minimaal 2vs2 online.

    Zou ik erg triest vinden als je je voor een spelletje ziek meldt.
     
  7. Red&Yellow

    Red&Yellow TEK BUYUK CIMBOM

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind PES écht een slechte spel. De camerastanden, daar klopt geen reet van, je kunt maar één speler zien en dat is zelfs op Wide zo. Bij FIFA heb je het hele veld voor je, je hbet overzicht en het is net of je echt op TV kijkt.


    Mening

    Ik speel nooit met meerdere mensen, maar er is minder lag waardoor het volgens mij nu compleet lagvrij is:thumbs:


    Laatste dag zit iedereen maar te slapen, dat kan ik wel missen, vlak voor de vakantie:)
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik ga FIFA blind kopen, puur op basis van de kwaliteit van 08 en UEFA08, PES daarentegen moet me tegenwoordig eerst overtuigen
     
  9. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Mzz... Ik weet niet op wat voor TV jij speelt, maar daar heb ik dus ECHT geen last van. Ik heb prima overzicht op Wide.

    Idd ;) Maar dat zei ik al toch?

    Tjah, dus? Als ik het rustig heb op mijn werk, dan neem ik een dag vrij. Dan ga ik mij niet ziek melden. Vind dat gewoon een slappe mentaliteit.
     
  10. Cole

    Cole Be cool...

    Berichten:
    799
    Leuk Bevonden:
    0
    Net zoals verleden jaar ga ik eerst voorrang geven aan Fifa. Als PES opnieuw een misbaksel wordt als 2008 editie dan is keuze wel heel snel gemaakt.
    Ik was tot PES06 altijd al trouw gebleven tot de reeks van Konami. Al van in de tijd SNES/PS1/PS2. Maar nu hebben ze bij EA eindelijk begrepen hoe een voetbalsimulatie eruit moet zien. Bij Konami zijn ze dit blijkbaar vergeten.
     
  11. Yuri_Ehv

    Yuri_Ehv Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    1
    PES...100%
     
  12. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    nu ga ik niet meer blind voor pes. Vorig jaar heb ik die fout gemaakt en dat doe ik niet nog een keer. Eerst wacht ik de reviews en reacties af.
    Ik ga nu nog niet stemmen want ik heb nog niet echt gameplay filmpjes gezien van beide spellen. Fifa lijkt wel goed, maar het heeft me nog niet overtuigd, omdat de gameplay van fifa me nooit getrokken heeft. De trage spelersreacties, de stroperige controls en de zwevende passes zijn de minpunten waardoor ik fifa niet lekker vind spelen.
     
  13. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik ben benieuwd.

    FIFA 08 heb ik een paar weken geleden gekocht en heeft me positief verrast. Ik heb een stuk ergernissen dan bij PES, al kunnen die na meerdere weken spelen alsnog komen. Verder is het grafisch beter, de sfeer prima en heb je meer keuzes uit competities. Ik vind het bijvoorbeeld geweldig om met een club uit de derde divisie van Engeland kampioen te worden, nog een keer kampioen te worden en dan te promoveren naar de Premier League. Dat kan met FIFA.
    PES zal me dit keer moeten overtuigen. Daar ga ik niet blind meer voor.
     
  14. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.854
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Vroeger was de keus erg makkelijk: Fifa was ieder jaar brak, en PES was steeds prima in orde.

    Dat is door de luiheid van Konami en de verbeteringen bij EA nu compleet anders.

    Ik wacht rustig de reviews af, en de reacties op de fora, maar ik vermoed dat het Fifa zal worden. Konami doet zijnbest niet meer, en we krijgen dus gewoon weer een opgekrikte PS2 versie. Fifa zal in ieder geval next-gen graphics hebben, en de gameplay zal ook wel weer iets verbeterd zijn.

    ik heb weinig zin om fullprice te gaan dokken voor een PES, wat ze nu al jaren uitmelken. Ik snap ook niet dat ze uberhaubt PES2008 voor fullprice op de markt hebben durven gooien.

    Ik wacht het rustig af, maar het is zeer jammer om te zien dat Konami op deze manier met de serie en haar fans omgaat.
     
  15. KiVaNo

    KiVaNo Active Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    2
    Fifa 09 zeker!! Konami zal met iets goeds moeten komen deze keer....Hebben me nu 2 keer teleurgesteld op next gen. (gameplay op PES6 is goed)
    Als ze nu weer voor arcade kiezen zal het rap met ze gedaan zijn.
     
  16. thewizzyofozz

    thewizzyofozz Active Member

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk toch dat het gewoon PES blijft.

    Uiteindelijk vind ik de gameplay veel belangrijker dan de verpakking. en ik speel het toch meestal tegen vrienden en dan niet online. :b:
     
  17. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Tegen vrienden is idd het enige waarbij Pes zwaar ownt, vond het altijd geweldig, soms met een maat nachten doorgespeeld alleen maar tegen elkaar.

    Bij Fifa is het ook leuk voor een paar potjes, maar toch wel minder. Maar Fifa is online geweldig en de manager mode is meesterlijk, daarom toch voor mij Fifa!
     
  18. Red&Yellow

    Red&Yellow TEK BUYUK CIMBOM

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie niet in wat het verschil is tussen elkaar tussen PES en FIFA?
     
  19. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    let niet op de spelfouten (kut toetsenbord)

    Vroeger was er maar 1 voetbal game FIFA.
    Toen kwam Pro Evolution Soccer.
    Broer FIFA kon leven met het feit dat het een jong broertje had.
    Toen begon Pro Evoltution soccer serieus publiek te trekken en broer fifa voelde zich bedreigd

    Pes bereikte zijn hoogtepunt bij deel 4/5 daar zijn de menigen over verdeeld.
    De strijd tussen de knappe oude broer en zijn slimmere jonge broertje was definitief begonnen.
    Mensen die van het uiterlijk waren begonnen voor de hersenen te kiezen, FIFA 2007 bereikte zijn dieptepunt. de knappe jongen kende wel veel standjes maar mensen hielden er niet meer van.

    De mensen realiseerden zich dat PES eigenlijk best aantrekkelijk was, en er viel zo veel aan hem te vervormen, het was net een pop die je helemaal kon aan en uitkleden. vervolgens gaf je het een eigen naam!
    Mensen verloren hun respect voor FIFA ze vonden hem te macho, ze waren niet meer orgineel maar ze brachten zichzelf te vaak van hetzelfde, de jongeheer was niet gegroeid maar bleef op zijn niveau wat hij zelf perfect vond.

    Het moment was daar, het jongere broertje nam de populariteit over, FIFA de koning moest de troon afstaan aan de jongen prins.
    De mensen dachten dat de nieuwe koning in tegenstelling tot zijn broer de druk wel aan kon, niet bleek minder waar.
    Afgelopen jaar kwam er een probleem aan het licht de koning had moeite met contacten leggen, hij stotterde als hij 1 op 1 was, het was gewoon niet mogelijk een goede conectie met hem te leggen.
    Er verschenen ook weer rimpels op zijn redelijke koppie.
    Verder vonden ze hem te dik, als mensen vroegen ''Who ate the pies!'' dan was het antwoord al snel gevonden.
    Dikke PES was de dader.
    Broer fifa daarentegen maakte een groei door.
    Hij werd door somigge een zombie genoemd maar met een gezichtsmaskertje ziet hij er weer top uit. hij heeft zichzelf tevens voortgeplant.
    Het was nu mogelijk om met zijn 10-en te ballen!
    Daar waren de fans niet vies van dus nu heeft FIFA het publiek weer aan zijn zijde.
    En nu beginnen steeds meer mensen te realiseren dat PES misschien een miskraam was die een goede periode heeft doorgemaakt.
    Hij zat lekker in zijn vel, maar nu is hij weer depressie.

    Nu de eerste vakantiefoto's van PES zijn uitgelekt hebben mensen een hoop littekens gezien. zo is er een gerucht dat het vrouwelijke hormonen heeft binnengekregen en de spaanse taal die hij zo goed beheersde, schijnt volledig verdwenen te zijn.
    FIFA daarentegen spreekt ruim 32 talen, kent talloze standjes en ziet er goed uit. de mensen twijfelen deze dag nog aan zijn intelligentie.

    Het is dus simpel. mensen die van een lekker bekkie houden en graag veel standjes proberen (of met z'n 10-en..) gaan voor broer fifa.
    De mensen die meer voor het intellectuele gedeelte houden of je als een pop behandelen die je helemaal kan aankleden, dan is PES jouw mannetje.
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2008
  20. The_Thijs

    The_Thijs Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    mooi verhaal :)

    Mijn mening dan maar ff:

    Pes vanaf het begin gespeeld. Ik was een groot fan van de serie, deeltje 2008 dan ook blind gekocht. Wat een teleurstelling. Tempo is mij veel te hoog en van een middenveld hebben ze nog nooit gehoord etc. Later alsnog fifa 08 gekocht... Dit is voor mij op dit moment de meest realistische voetbalgame, waar ik vroeger pes de voetbal-sim vond. Fifa is verre van perfect, de keepers halen onmogelijke ballen uit de kruising maar een simpel binnekantje houden ze niet. Kopduels zijn veel te statisch en de handelingssnelheid van de spelers is te laag. Toch geniet ik nog steeds van fifa 08 en raak ik pes 2008 niet meer aan. De eerste beelden geven mij goede hoop dat fifa 09 de grootste ergernissen uit 08 kwijt is. Waar Pes mij nog niet heeft weten te overtuigen.
    Kortom: fifa 09 voor mij, tenzij Konami wakker is geworden.....
     

Deel Deze Pagina