De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alleycat

alleycat OnlyInItForTheMoney

Leuk Bevonden:
    0
    Dit klopt niet. Beide kunnen digitaal signaal zijn.

SD=720x576i
    HD=1920x1080p (max.)

2. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Ja my bad bedoelde dus het televisiesignaal wat dus ook digitaal kan zijn.

3. wc-bril

wc-bril Toiletpapier

Leuk Bevonden:
    0
    Ah ok helder. Maar de perfecte instellingen op je tv zijn er dus niet; dat hangt ervan af of je een tvprogramma kijkt of een blueraydisc blijkbaar. Ik zag dat de instellingen voor HD en SD nu ook weer niet zoveel van elkaar verschillen.

4. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Een ISF calibratie is de meest perfecte instelling die je kan krijgen.
    Je beeld word er sowieso vele malen beter door.

Maar met film(blu-ray) en games is dit het beste te zien.

Kost dan ook wel wat maar het word profesioneel gedaan bij je thuis.

5. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Nee nee nee... ISF calibratie is een D65 (6500k) kleurencalibratie zodat films hun originele kleuren krijgen zoals de filmstudios de kleuren bedoeld hebben.
    Voor games en dit heb ik al eerder gezegd is de D65 norm alles behalve goed. Games worden gemaakt met velle kleuren en dan wil je dus ook velle beelden, in dit geval dient er op 9300k kleurentemperatuur gespeeld te worden.
    Pak voor de gein maar eens een oude CRT monitor en schakel maar eens tussen beide kleurtemperaturen dan zal je zien dat in vergelijking 6500k niet om aan te zien is (voor games). ISF calibratie is echt puur voor films (vooral Blu-ray's en HD-DVD's).

Een professionele calibratie is niet nodig en zonde van je geld met de internet cultuur zijn er genoeg forums waar ISF calibraties voor je TV te vinden zijn. Check maar eens http://www.avforums.com/forums/index.php of http://gathering.tweakers.net/ of google uiteraard zelf eens wat.

SD staat voor standard definition en betekent in een noten standaard/lage resolutie televisie dus weinig pixels en beeldlijnen(640x480i, 720x567i), ED staat voor enhanced definition en is simpel gezegd standaard resolutie televisie met progressive scan voor rustiger beeld (640x480p, 720x576p en 854x480p) en HD staat voor high definition dus simpel gezegd hoge resolutie televisie dus meer pixels en beeldlijnen voor scherper/gedetailleerd beeld (1280x720i, 1280x720p, 1920x1080i en 1920x1080p).

Laatst bewerkt: 12 aug 2008
  6. Ent

Ent GUNNER

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een nieuwe tv gaan kopen en heb daarvoor gewerkt maar mijn budget is ong. 500 euro. Nu hebben ze bij correct rotterdam alle lcd in de aanbieding. Ik zit te twijfelen tussen deze: [​IMG]
    welke raden jullie aan?

/Mod Het gaat om de volgende LCD's - Melbuuln
    /Mod Finlux 32FL745-W en Graetz TIVOLI

7. X-Seventeen-X

X-Seventeen-X Forum lurker

Leuk Bevonden:
    0
    Je links doen t niet

8. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Hoeft ook niet , de links in de email werken wel ;)

Finlux 32FL745-W voor € 399
    Graetz TIVOLI voor € 399

9. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Mja moet ik jou geloven of vele andere waarbij ik o.a zelf thuis bij hun heb gekeken?
    Echt pure bullshit.
    Of je moet zelf maar met bewijs komen.

Als ik het pro wil laten doen wie ben jij dan om te zeggen dat zonde van me geld is?

En wie heeft er nog een oude CRT staan |:- is ook echt geen vergelijking met de tv die ik nu heb he.

10. mgwlee

mgwlee Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind absoluut niet zonde van me geld, ik heb het net laten doen op mijn pioneer plasma en ik moet zeggen dat het echt een groot verschil maakt.
    Ik heb instelling gebruikt voor mijn tv die ik ook op internet gevonden heb en al was dat niet slecht maar het kwan niet in de buurt van calibratie.
    Maar iedereen moet het voor zich zelf weten of hij het wilt of niet.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2008
  11. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    deze gekocht:

Panasonic Viera TX-26LX70

In de Consumentengids van november werd driemaal een Panasonic HDTV uitgeroepen tot Beste Koop.

De TX-26LX70 kreeg dit predikaat in de test van LCD-tv’s met een beelddiagonaal van 66 cm (26 inch). Met 65 punten komt deze tv tevens als beste uit de test. Op de punten: beeldkwaliteit, gebruiksgemak en energieverbruik, wordt de TX-26LX70 HD TV met GOED beoordeeld. Op het punt ‘teletekst’ wordt deze HD TV met ZEER GOED beoordeeld.

:thumbs:

12. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Dat komt omdat elke tv toch weer anders is ook al is het hetzelfde model en typenummer, Elke tv is kwa beeld uniek en weikt iets af van de rest.

Daarom kom je redelijk in de buurt van een perfect plaatje als je iemand anders zijn isf calibratie gegevens gebruikt, Maar het is niet op jouw scherm afgestelt en daardoor blijft er altijd nog ruimte voor verbetering.
    Ook kan het zijn dat een ander zijn isf calibratie er op jouw tv totaal niet uitziet.

Daarom moet je er gewoon iemand voor inhuren.

Al kost dit natuurlijk geld wat niet iedereen eraan uit wil geven.

Ik ga het niet laten doen bij mijn huidige plasma omdat die toch niet langer als een jaar blijft staan en het voor het doorverkopen ook geen zin heeft.
    (Want de isf calibratie is gedaan met het omgevingslicht dat er in jouw setup was.)

Bij mijn volgende plasma ga ik het wel laten doen, Tegen die tijd zal ook mijn gehele setup wel compleet zijn. En is er dus geld vrij voor de fijnstelling ervan.

Overigens ben ik nog steeds zeer tevreden over mijn Panasonic TH-37PV7F.

13. wc-bril

wc-bril Toiletpapier

Leuk Bevonden:
    0
    Via wie kan je zo'n calibratie laten doen? Is dat via Samsung (als je daar je lcd vandaan hebt uiteraard ;) ) En aan wat voor bedrag moet ik denken?

14. MarijnB

MarijnB Special User

Leuk Bevonden:
    0
    Dat word door een appart bedrijf gedaan. Google even op lcd calibratie en je vind verschillende bedrijven. Wel is het belangrijk dat ze gecertifiseerd zijn.

De prijs ligt ongeveer bij de 200 euro.

15. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Ik weet niet of het hier hoort maar jullie zullen het vast wel weten.
    Ik heb een nieuwe lcd tv alleen over het geluid ben ik niet tevreden.
    Ik bezit al boksjes van het vage merk qware maar die doen het helaas niet op me lcd tvtje. Hebben jullie tips voor boksjes? Het moet zeker niet boven de 50 euro gaan kosten aangezien ze alleen voor mijn kamer gebruikt gaan worden daar staat de des betreffende tv. Het is een samsung syncmaster 2032 mw. Alvast bedankt!

16. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
  17. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    HD is dus High Definition en
    SD is Standard Definition.

De verwarring ontstaat doordat mensen denken dat digitale tv meteen HD is en dat is niet zo.

Ik geef een voorbeeld met Ziggo, omdat ik alleen daarmee ervaring heb.
    Je hebt namelijk het gewone digitale pakket met een decoder die je gewoon met scart aansluit op je tv. Dit is SD, maar het beeld is een stuk beter en ruisvrij. Het is alsof je dvd zit te kijken (is ook SD).
    Bij Ziggo kost zo'n decoder €40 en je abonnement blijft gelijk.

Je hebt ook het hd digitale zenderpakket en dan moet je een decoder hebben met hdmi aansluiting. Kost bij Ziggo €200 en een paar euro per maand bovenop je gewone abonnement, dan kan je een paar zenders in HD ontvangen.

Digitenne gebruikt veel compressie en daardoor is het beeld vaak matig en zie je vaak blokjes in beeld.

Dus digitale tv kan zowel SD zijn (met scart), alsook HD (meestal hdmi, 720p of 1080i).

18. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Melbuuln zou je mij die email ook kunnen sturen? En die merken zijn niet echt bekend, maar ik neem aan dat jij je research wel gedaan hebt.:9
    Alvast bedankt.;)

19. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    OMG!!!
    6500k is een te warm en zacht beeld om games op te spelen, games moeten vel en scherp zijn. Zo zijn games bedoeld waarom denk je dat TV's met een game mode altijd schakelen naar een kleurentemperatuur van rond de 9300k.

Overigens weet wat je zegt CRT heeft namelijk nog behoorlijk wat voordelen op LCD en Plasma.

20. mgwlee

mgwlee Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk hier maar:

http://www.isfcalibraties.nl/
    www.hometheater.nl

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina