Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boatfreak

boatfreak Guest

Ik zou voor een teufel set gaan, toch betere kwaliteit als logitech

2. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    enig voorkeur voor een bepaald setje?

3. Rolopo

Rolopo Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben nog steeds op zoek voor een vervangend setje voor mijn Logitech X-230.
    Ik gebruik hem voor films en games op de xbox en muziek op mijn pc die bijde op mijn Samsung HD ready zijn aangesloten.
    Alleen twijfel ik nog of 5.1 wel handig is in mijn wat kleinere slaapkamer.
    Ook het Budget is niet erg groot (zo'n 200 euro) aangezien ik ook nog maar 16 ben:).
    Ik heb de volgende kanshebbers gevonden:

- Logitech Z-2300 2.1
    - Logitech Z-5500 5.1 (te duur, dus wachten op mooie aanbieding :))
    - Teufel Concept E Magnum Power Edition 5.1 (maar om een digitale decoder erbij te doen is weer wat te prijzig :mad:)

Iemand nog tips of suggesties?

4. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Die Z2300 bied veel waar voor zijn geld. Als je de ruimte niet hebt voor een 5.1 set, kan deze set een mooi alternatief zijn.

5. Rolopo

Rolopo Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    heej bedankt voor je reactie!
    Ik heb denk ik net genoeg ruimte voor 5.1 maar zal ze niet in een ideale opstelling kunnen zetten/hangen.
    Maar is een 2.1 set zoals ik nu ook heb niet erg kaal vergeleken met 5.1.
    Verder zou ik ook het liefst film willen kijken in DTS.

6. SysanApse

SysanApse Guest

7. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik heb altijd een alles in 1 JVC 5.1 setje gehad van rond de 200 euro. (troep dus) Maar eigenlijk wil ik nu eindelijk overstappen naar een receiver met betere 5.1 speakers.

Iemand tips voor een beginner qua receiver/speakers? Budget rond de 1000 euro.

8. Boxmeer

Boxmeer El Vatso

Leuk Bevonden:
    23
    Is het slim om op een kamer van 5 bij 4 (slaap kamer) een surround setje te plaatsen. Het is niet alleen bedoeld voor gamen maar vooral voor films (film gek) Er zullen genoeg mensen hier zijn die dat hebben maar is het de moeite waard? Of kan je beter ergens anders je geld insteken?

9. Rolopo

Rolopo Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kijk zoiets vroeg ik me dus ook af of een 5.1 setje zoals de Z5500 wel handig is in een kleine kamer en je niet beter 2.1 zoals de Z2300 kan nemen?

10. alleycat

alleycat OnlyInItForTheMoney

Leuk Bevonden:
    0

De keuze of je je geld ergens anders aan moet besteden is aan jou. Maar als film liefhebber is een surround set altijd een aanwinst zorg dat je je speakers een beetje goed kan neerzetten voor het beste resultaat mi doet de grote van de kamer er niet toe als je maar centraal voor je tv kan zitten en zoals gezegd de speakers goed opsteld.

11. Rolopo

Rolopo Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb nu de Logitech Z 5400 gespot.
    Weet iemand of je deze nog ergens nieuw voor onder de 200 kan kopen?

12. Boxmeer

Boxmeer El Vatso

Leuk Bevonden:
    23
    Heb ff voor je gekeken maar denk dat je goed moet zoeken wil je hem voor onder de 200 hebben. Voor 220 - 240 is ie wel aan te komen.

13. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  14. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    De Z5500 is voor 240 euro te krijgen, me broer heeft afgelopen weekend gekocht bij de mediamarkt

15. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb de z5500 voor 230 bij 4launch eindhoven gehaald, en ben echt dik tevreden. de bas is wel echt gigantisch en het is vervelend dat ie niet binnen 60 cm van je pc kan staan wegens magneet. maar het geluid dat eruit komt is echt (naar mijn mening) heel goed. films zijn echt 4x zo gaaf om te kijken.

heb hem op een 13 m2 kamer staan en het is zeker de moeite waard, al heb je een 1x1 m2 kamer het geluid is zo veel gaver. mmmmm transformers, ga nu weer een x kijken denk :p

16. Rolopo

Rolopo Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik kan de Z 5400 voor 140 op marktplaats krijgen.
    Iemand ervaring of tips?

17. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Aangezien ik binnenkort jarig ben, ben ik maar hard aan het verzinnen gegaan wat ik graag zou willen hebben.

Het enige wat ik nog echt mis op mijn kamer is een geluidsset. Mijn oog is nu gevallen op de Logitech Z5500.

Ik wil de volgende apparaten er op aansluiten:

- Xbox (Ya really! Uitleg gelezen op eerste pagina. Moet lukken!)
    - PC
    - TV

Ik heb wat op internet gekeken om er achter te komen welke aansluiting ik op mijn PC nodig heb om 5.1 er op aan te sluiten. Ik zag plaatjes van een groene, een gele en een blauwe ingang. Deze zitten aan de achterkant van mijn pc. Dus ik neem aan dat dat ook goed moet zitten.

Mijn TV heeft een "PC Audio In"-poort, S-Video In poort.. Maar verder geen Out poorten... Is het dan niet mogelijk om mijn TV er op aan te sluiten?

Alvast bedankt,

Fur

Laatst bewerkt: 12 aug 2008
  18. wc-bril

wc-bril Toiletpapier

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou graag nogmaals jullie expertise willen aanboren voor het volgende ( ;) ). Het gaat feitelijk om de vraag of in mijn geval een receiver een toegevoegde waarde is:

Binnenkort ga ik de Samsung LCD 40 inch 6-serie aanschaffen. Op zoek ben ik nog naar een home-cinemaset. Recentelijk liep ik de Panasonic SC-BT100 tegen het lijf: een 3-boxensysteem (links, recht, centre) en subwoofer van in totaal 1000 watt! Als achtergrondinfo: ik wil sowieso een dergelijk systeem omdat ik geen kabels wil gaan trekken naar achteren. Een ander bijkomend voordeel is dat het tevens een blue-ray speler is.
    Nu vraag ik me af of een receiver (bijvoorbeeld de Panasonic SA-XR 59, Onkyo 606 of een Sony STR-DG820) van toegevoegde waarde is, gezien het gebruik en de apparatuur. Gebruik is xbox, (blue-ray)dvd's, muziek en radio. Wat zijn precies de voordelen en als die er zijn, zijn er wellicht andere receivers die beter zijn?

Laatst bewerkt: 13 aug 2008
  19. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Ik heb een nieuwe lcd tv alleen over het geluid ben ik niet tevreden.
    Ik bezit al boksjes van het vage merk qware maar die doen het helaas niet op me lcd tvtje. Hebben jullie tips voor boksjes? Het moet zeker niet boven de 50 euro gaan kosten aangezien ze alleen voor mijn kamer gebruikt gaan worden daar staat de des betreffende tv. Het is een samsung syncmaster 2032 mw. Alvast bedankt

20. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat ze van logitech mischien wel een leuk setje hebben.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina