De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Wel vreemd dan dat iedere gamer die zijn tv heeft laten calibreren laaiend enthousiast is.
    Net als ik dus, aangezien bij mij ook bij games de beeldkwaliteit is verbeterd en de kleuren spatten na mijn calibratie toch echt van het beeld.
    Wat wèl gebeurt is als ik een boom zie in een game, deze er ook precies uitziet als een boom en niet als een zuurstokje ;)

Wat je zegt over de kleuren verbaast me sowieso, want als je een Samsung op game-mode zet wordt het beeld een stuk donkerder.

Heb jij jouw laatste 2 Samsung lcd's wel 's laten calibreren dan?

Laatst bewerkt: 14 aug 2008
  2. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit het trouwens met Retentie icm HUD's op Plasma's? Ik had begrepen dat je vooral in de 1e 200 uur niet te veel gewone TV moet kijken ivm mogelijke retentie van de kanaal logo's in de bovenhoek, maar hoe zit het met semi-transparante HUD's (Zoals bij Mass Effect). Krijg je daar ook nog last van retentie?

3. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt wel gewoon TV kijken alleen zet het contract niet al te hoog en speel wat met de beeldinstellingen afhankelijk van welk type/merk plasma je wilt. Uit eerder testen is gebleken dat er een bijzonder kleine kans op inbranden is als je een stilstaand beeld uit een game bijvoorbeeld 40 uur aan laat staan. Aangezien niemand dit voor elkaar krijgt is die kans gewoon minimaal.

Uit het wensenlijstje van jouw eerdere post kan ik je de LG 50PG6000 aanbevelen (€1200,-) of eventueel de Panasonic 50PX8. Laatstgenoemde vind ik echter qua design niet zo fraai maar dat is persoonlijk. Zelf wilde ik voor de LG 50PG7000 (Full HD 1080p) gaan maar ik kreeg gisteren bericht van LG Nederland dat dit model zo goed als zeker niet op de Nederlandse markt zal verschijnen:'-(.

4. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Onslaught lult gewoon zwaar uit zijn nek.

Heb het ook aan een officiele gecertificeerd ISF calibrateur gevraagd en die zegt ook dat het onzin is.

6500K is de standaard voor games en film.

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Onslaught heeft op zich wel gelijk hoor .. de meeste oudere games hebben een hogere kleur intensiteit ... Maar calibreren kan geen kwaad en raad ik iedereen aan :)

6. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik twijfel nog een beetje over de Pana TH42PX80, Samsung PS50A450 en de Pana TH50PX8, al kost die laatste bij MM 1699,-!
    Heb zelf een beter gevoel bij Samsung's dan LG's.
    Ik heb nog 2 maanden om te sparen (Moet nog een dressoir/kast in elkaar bouwen voor de apparatuur, waar ik in eerste instantie ook nog de tv op wil zetten, en dat duurt wel ff).

groet

Mark

7. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Die LG is ook echt heel erg mooi hoor. Super strak qua design en ook het beeld is erg mooi.

8. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind 'm ook bijzonder mooi en de specs en (het allerbelangrijkste) de beeldkwaliteit zijn uitstekend. Zelf heb ik ook goede ervaring met een LG plasma alleen is die van mij 42" met een resolutie van 852x480. Eventueel is de Samsung PS50A656 ook nog een optie maar ik twijfel sterk of ik HD Ready of Full HD 1080p moet nemen.

Als voor Rensgar 42" HD Ready voldoende is kan hij de Pana 42PX80 nemen of de LG 42PG6000. Allebei een uitstekende keus van circa €800,-.

9. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een tv op game modus (ongeacht merk of type) dan schakelt de standaard altijd naar een koele kleurentemperatuur (in de buurt van 9300k) terwijl bij film modus naar een warme kleurentemperatuur (in de buurt van 6500k)

Mijn 40A656 staat gewoon gecalibreerd op de 6500k voor films en 9300k voor games daar heb ik overigens niemand voor nodig

Pfff... je hebt echt geen flauw idee waar je over praat. Iedereen die tegenwoordig op een forum zit denkt te weten waar hij over praat.

D65 is absoluut niet de norm voor games. D65 is een warm en zacht beeld en al vind jij, Ferry34 en een paar andere mensen dat mooi voor games nou veel plezier ermee, maar games zijn niet zo bedoeld. Games moeten vel en scherp zijn.

10. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    42" is acceptabel, maar we hebben liever een 50". (HD-ready uiteraard, Full-HD vind ik niet zo nodig)
    Hoe meer ik erover lees hoe meer de Samsung mij aanspreekt, maar ik moet hem nog eens goed bekijken/testen (had er gister een minuutje naar gekeken, maar ik vond alle schermen er vet uitzien) als ik wat meer HD beelden gewend ben.

11. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom wil je geen full HD op 50" :confused:
    Voor zo'n 1600 euro heb je een 46PZ80 die is full HD met een veel hoger contrast dan de 50PX80. Sja 4" meer of mooier beeld het is net wat je liever wil.

12. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Ik zit al een weekje of twee te zoeken en te lezen naar een goede game TV en deze thread heb ik ook flink doorgespit, maar door al die merken, nieuwe termen en nummers snap ik er dus nog weinig van en na een half uurtje begint het allemaal te duizelen.

Ik zoek gewoon een goede TV om binnekort GoW2 op ze max te kunnen spelen, voor ongeveer 800 euries.

Kan iemand me hier aub mee helpen?

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Max GW kan je het beste op een Full HD tv spelen, maar een goede vind je niet voor 800 euro. Ik ben zeer tevreden met mijn 32 inch samsung ideale game tv.

14. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Bwhahah ja iemand met een ISF bedrijf en certifcaten weet niet waar over ze het hebben =(

Enige die niet weet waar over hij praat ben jij.

15. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Om wat soort bedragen gaat het hier? Heb toch best goedkope Full HDs gezien, maar er zijn ook zoveel andere dingen waar je op moet letten...beetje bomen bos verhaal.

Bedankt voor de reply iig, zal nog ff door zoeken.

16. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
  17. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
  18. Red&Yellow

Red&Yellow TEK BUYUK CIMBOM

Leuk Bevonden:
    0
    En ik doe het nog met een klote TV... Dit jaar maar ff goed sparen, dan het optimale uit mijn 360 halen.

19. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier ook hoor, een oude beeldbuis van +- 10 jaar oud.8)
    Over een paar maandjes maar een leuk lcdtje op de kop tikken voor rond de 500 euro dan maar.:9

20. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Jij weet duidelijk niet waar je over praat. Enig idee hoe klein de verschillen in wezen zijn tussen hd ready en full hd. Heb ik dat vergeleken? Jah en met mij zo'n 30 klanten dagelijks. 90% ziet geen verschil of vind zelfs de hd ready Pana scherper dan de full hd. Je wordt als consument helemaal gek gemaakt. Ga eerst maar eens vergelijken...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina