1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. voog

    voog Active Member

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    0
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Hmm dat klopt maar dat is super traag. Dan kan je beter achter je pc zitten :)

    @daanhockey1 - ik ga het uitzoeken. Ga ook binnenkort weer eens een aantal nieuwe stratposts schrijven :)
     
  3. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    ja en wat als ik zeg maar die vista haal en het installeer op me xp ? en dan kijk of media center het doet :p want ik zou het tog graag willen proberen \o/
    en hoe stream je die dingen zoals je zei dat het ook zonder media center kan ??
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    NB even een aantal belangrijke threads gekicked ;)
    Vragen over Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2] (je hebt het programma transcode360 nodig. Maar ik zou persoonlijk geen films streamen via windows media center dit geeft namelijk haperingen. Je kan dit beter doen via optie Video in het menu.

    Vragen over media delen: [Vragen] Media Delen (WMV, Foto's, Muziek) met WMP 11/ USB / HDD [Deel 2]

    Het beste kan je een ander programma gebruiken als Tversity, winamp orb, etc

    Het beste kan je zoveel mogelijk info geven... wat is je setup, etc.
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2008
  5. Towel

    Towel Guest

    Hoe is jullie ervaring met 1080p wmv films streamen? Heel raar, sommige films en sommige stukken lopen gewoon vloeiend, en soms kakt de framerate echt in en hakelt de film. Vooral bij " camera van veraf over groot landschap" of " snelle actie" . Lijkt wel alsof mijn netwerk niet snel genoeg is, maar 100mbit cross kabel is toch beste oplossing?

    Enige tips? Lijkt me echt chill als ik het continu vloeiend heb en niet 95% van de film.
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    zorgen dat andere prcosessen op je pc niet draaien .. kan aan het geheugen of de klok snelheid van je pc liggen .. kan aan de manier waarop de film gecodeerd is. het beste kan je de films niet mediacenter streamen, maar gewoon direct naar de xbox via video.
     
  7. darth malak

    darth malak Day Dreamer

    Berichten:
    521
    Leuk Bevonden:
    0
    goeiendag, ik was benieuwd of je nu wel of niet divx, xvid videos op mediacenter via je pc kan bekijken.

    ik heb een codex pakket gedownload maar dat schijnt niet te werken, is er inmiddels een manier of mogelijkheid of zal ik nooit serietjes van mijn pc op tv via xbox en mediacenter kunnen bekijken.

    of kan je op live, of ergens anders codexen laten integreren in media center?
     
  8. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Divx wordt ondersteund door xbox 360.

    Vergeet mediacenter voor dit doel en gebruik Tversity of winamp!!!!

    Met tversity worden eventueel niet gesupporteerde:confused: media real time gecodeerd zodat je alles kan afspelen (wel een zware pc voor nodig:))

    Wil je wel mediacenter gebruiken gebruik dan Transcode 360 of OML(beta) niet vragen wat dat laatste is maar googlen er zijn sites die dit haarfijn uitleggen.

    Onthoud: als je pc hetkan afspelen met MCE betekent dit niet dat je 360 dat ook kan!
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2008
  9. Aerschtuner

    Aerschtuner Active Member

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg een vervelende melding als ik de Roll 2 update wil installeren in MCE. Iemand ervaringen mee? Zonder die update kan ik namenlijk de extender software niet installeren:

    [​IMG]
     
  10. darth malak

    darth malak Day Dreamer

    Berichten:
    521
    Leuk Bevonden:
    0
    TVersity werkt perfect, kan nu al mijn shows kijken. nu alleen de vraag is er de mogelijkheid via tversity .srt subs bij een video af te spelen of gaat dit te ver?

    En over MCE heb je ook helemaal gelijk want ik was dolblij na 2x codecpakketten te hebben geinstalleerd dat mijn vids het deden, tot ik de xbox aanzette.

    maar dank u voor de hulp.
     
  11. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    weet iemand of er standaard een internetbrowser zit op de aankomende update, zo ja of je dan niet makkelijk virussen krijgt op je xbox?
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Er komt volgens mij geen browser op.
     
  13. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Graag gedaan.

    vwb .srt subs dit kan wel alleen moet je tversity dan altijd laten transcoden (Hoeft voor dvix geen nadeel te zijn dit gaat snel genoeg) en heb je directshow filters nodig.

    hier een deel van de originele uitleg tversity site:

    "Yes, in many cases you can. There are several Directshow filters that can handle subtitles (FFDShow and DirectVobSub are such filters), as long as you have one of them installed and you have the subtitle files in the same folder as the video, all transcoded media will include subtitles. However, media not transcoded by the media server is not likely to have subtitles displayed since it would be up to the device to display it and most devices do not support it."
     
  14. berry14

    berry14 Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan je xbox niet op je laptop aansluite he! moet altijd naar je modem, dus je kan het net zo goed met kabel doen;)
     
  15. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    hallo,

    even 2 vraagjes:
    1: ik heb mediacenter op mijn sony vaio laptop staan en deze connect wel met de x360 maar na een paar minuten valt het internet op de vaio weg waardoor de connectie verloren gaat de (verbinding blijft wel gewoon via media sharen in het dashbord van de x360 en ook de ps:cool:, ik heb dit ook een tijdje gedaan met een gewone pc waar dit niet het geval was.
    De vaio is draadloos met internet verbonden en de x360 boven op zolder met draad, nu valt het internet op de vaio niet uit als ik gewoon mediacenter gebruik op de laptop zelf, dus zat ik te denken ligt het aan de internet snelheid, dat deze te weinig snelheid geeft nu om de verbinding in stand te houden, kan dit kloppen?

    2: Ik kijk altijd naruto maar nu is deze pas geleden uitgebracht met de .h264 bestand indeling die de x360 dus niet afspeeld niet in mediacenter en niet via sharing, wil ik dit kijken op de pc in mediacenter kan dit geen probleem maar de xbox doet het niet dan staat er onsuported codec maar hoe krijg ik dus mijn xbox zover dat deze het wel afspeelt?

    ik heb wel die optional media update gedownload maar die is allen voor mp4 en ipod muziek bestanden
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2008
  16. Sherman

    Sherman Guest

    Ik heb een probleem met m'n mediacenter. Ik heb dus Windows XP Mediacenter Edition geïnstalleerd staan. Maar als ik mediacenter probeer op te starten kreeg ik eerst de hele tijd .net errors. Toen heb ik frameworks .net opnieuw geïnstalleerd en nu krijg ik een zwart beeld met een of andere gekke error en dan moet ik via taakbeheer beïndigen. ik heb geprobeerd via mijn installatiecd media center opnieuw te instaleren, maar dan krij ik een error en start me pc opnieuw op. :mad:

    Help!??
     
  17. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5

    ???
     
  18. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Dit kan kloppen

    2. Dit kan mbv Tversity
     
  19. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5

    ok, bedankt dan die ik het mediacentere wel even met een kabel niet zo'n probleem

    maar tversity is toch een heel appart programma en niet iets wat in mediacenter wordt ingevoegd? is er niet iets waarmee het tog via mediacenter gaat?
     
  20. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Yep, Dit is een apart programma om media te sharen en eventueel realtime te transcoden waneer de xbox360 het aangeboden video format niet ondersteund.
    Als je mediacenter alleen voor het mooi of voor het sharen van media gebruikt dan raad ik je toch echt aan om over te stappen op Tversity. Deze heeft namelijk een betere performance in vergelijk met mediacenter.

    Overigens kan je Tversity wel als plugin op MC installeren maar dan zit je nog met het performance issue.
     

Deel Deze Pagina