Guitar Hero II [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Bassie, 20 feb 2008.

1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb van jou probleem ook wel eens last. Misschien heeft dat met de verhouding afstand tot de tv/beeldgrootte te maken. Alleen heb ik het dan bij GH3. Ik heb het gespeeld op een 40" FullHD (weet niet of dat er mee te maken heeft) LCD en een 37" HD-ready Plasma en ik zat er 2-3 meter en 1-1,5 meter van af. Volgens mij is dat gewoon dat je er te dicht op zit en dat je dan al die noten tegelijk probeert te zien en daar worden je ogen gewoon gek van. Gewoon ff pauze nemen zou ik zeggen. Geef de gitaar ff aan de maat die naast je zit (want dat is vaak zo bij GH :D).

En btw: Vandaag heeft GCshop mijn GH2 verzonden!!! Dus morgen (misschien maandag) kan ik ook gaan spelen. Dat wordt dat 2,5 meter afstand en een 32" HD-ready LCD. Dus ik verwacht niet dat ik dan last zal krijgen ofzo.

2. Probailer2

Probailer2 Casual gamer

Leuk Bevonden:
    0
    De nummers in GH III staan mij wel meer aan hoor.
    Nouja, als ik II uit heb koop ik III wel.
    Maar Rock band of GH IV komt er bij mij niet in, gitaar alleen vind ik juist leuk.

3. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Je kan toch je GH2 gitaar ook voor GH4 gebruiken? Want als GH4 dan uit is en afgeprijsd dan koop ik gewoon het losse spel. Want daar zitten wel veel leuke liedjes in. Uit GH2 ken ik er zowat geeneen.

4. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat moet lukken. En anders kun je ook nog altijd Rock Band (2) kopen. Met die games werkt de GH2/3-gitaar ook.

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Rock Band ken ik ook al uit mijn hoofd onderhand. En Rock Band 2 zal nog wel 10 jaar duren voordat ie hier uit is. Rock Band 1 is toch nog niet eens officieel uit hier wel?

6. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    24 juli is RB1 hier uitgekomen. ;)

7. Probailer2

Probailer2 Casual gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je trouwens de DLC van GH III op GH II spelen?

8. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Nope.

9. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Hmm, sommige nummers zijn toch aardig lastig hoor xD

Hebben mensen nog tips voor het overstappen van Medium op Hard?

Laatst bewerkt: 16 aug 2008
  10. Terminator.T2

Terminator.T2 Dovahkiin

Leuk Bevonden:
    1
    Als het niet lukt kan je je soms gewoon concentreren op 4 noten maar hier zal je niet echt beter van worden. Dat is alleen een manier om door een nummer heen te komen. De enige manier om beter te worden is veel spelen en als het echt niet lukt oefenen.

11. SpiNNeNMaN

SpiNNeNMaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat het 'tzelfde werkt bij GH3 als bij GH2. Bij GH3 ben ik begonnen op medium, omdat ik daar toch de beginnummers meteen kon uitspelen.
    Vervolgens ben ik alle nummers op medium door elkaar gaan spelen tot ik de meeste nummers wel op 5 sterren had.
    Daarna ben ik overgestapt op hard en heb ik dat een tijd gespeeld tot ik daar alles zo'n beetje op 5 sterren had.
    En ja nu probeer ik hetzelfde bij expert.
    Werkt voor mij wel goed in ieder geval.

Maar ik moet zeggen dat de nummers in Carreer van GH3 echt goed opbouwend zijn van makkelijk naar moeilijk.

12. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Ik hoorde ook dat het handig was om ipv je vingers op Groen-Rood-Geel-Blauw, om die op Rood-Geel-Blauw-Oranje te zetten zodat je moet strekken naar Groen met je wijsvinger ipv strekken met je pink naar oranje.

Iemand ervaring?

13. Probailer2

Probailer2 Casual gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Stond zo ook een tutorial in OXM nr36 (xbox 360 magazine van de UK), en ik speel ook zo.
    Lijkt mij idd veel handiger dan je pink te verplaatsen, aangezien je pink zwakker is dan je wijsvinger.

14. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ja, dat is inderdaad veel fijner.;)

15. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het is maar net wat je lekkerder vindt spelen. Ik, en het merendeel van de spelers, speel inderdaad met mijn pink vast op oranje, en wissel met wijsvinger tussen groen en rood. Maar wat ik dan weer doe, en een vriend van mij bijvoorbeeld niet, is dat ik mijn wijsvinger wel eens gebruik voor geel, en dan m'n ringvinger op oranje heb, en dan als van geel naar groen sliden. Een andere vriend van me vindt het weer relaxeter om met z'n pink blauw én oranje te doen, omdat z'n pink raar flexibel is.

Conclusie, je moet je eigen speelstijl ontwikkelen :+

Weet je wat trouwens verrassend vet is? Guitar Hero ON TOUR (DS dus). Ik heb hem in de vakantie gekocht, kon hem met een trucje (gewoon legaal hoor ;)) krijgen voor weinig. Verwachtte er niet al te veel van, en moest in het begin ontzettend wennen aan de vingerzetting. Zoals ik al zei, ben ik een fervent slider, en op de DS zitten je vingers vast aan een knop (wijs- groen, middel- rood, ring- geel, pink blauw, en er is geen oranje). Een akkoord GY naar RB switchen lukte ook eerst voor geen meter, aangezien ik dat op de Xbox gewoon met dezelfde 2 vingers doe. Bovendien werkte dat - toen nog - klotespel ook niet lekker met aanslaan, en het was allemaal zo anders dan op de Xbox. Ik ben blij dat ik ben blijven doorzetten, want toen ik het laatste nummer op Expert had verslagen was ik alle ergernissen vergeten, en meester geworden in GH:eek:T. Het was weer zoals GH:II, waar ik niet meteen op Expert begon maar op Medium! En nu kon ik weer niet op Expert beginnen, maar bouwde ik rustig op vanaf Hard. Oh wat vet :9

16. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55

Ik heb ook GH: OT
    Alleen als er veel noten achter elkaar komen zoals bij All Teh (xd) Small Things dan raakt mn hand lam en dan lukt het niet meer:+

17. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Je weet dat je ook heen en weer kan strummen? Want dan is die best makkelijk vind ik.. de enige die ik écht lastig vind is I don't wanna stop, en dat is omdat die solo onmogelijk is op de DS :+

18. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Oeh mijn GH2 is gisteren binnengekomen! Ik heb nog niet heel veel gespeeld, maar mijn conclusie is wel dat het makkelijker is dan GH3.

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    die conclusie is denk ik wat voorbarig :)

20. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Speel je Expert?

Aan de ene kant zijn de note charts van GH2 wel vaak makkelijker, maar de timing is veel belangrijker dan bij GH3.

Deel Deze Pagina