Wij (ik en me vader) hebben vandeweek upc aangevraagt Royaal HD zonder dvr, nu is dit aangekomen, geinstaleerd (echt een ramp waarover zometeen meer) en het werkt nu, het 2e kastje ook hd zonder dvr voor op mijn kamer op zolder deze zal binnenkort ook aankomen waarmee ik boven ook digitaal moet gaan kunnen kijken.
Nu komt het hele drama:
Ik dacht altijd dat in de doos van upc alle zat wat je nodig hebt, nu klopt dit deels tenzij je meer tv's in huis hebt staan zolas bij ons het geval is, wij hadden alles aangesloten toen konden we wel tv kijken maar geen on demand of interactief gebruik maken, mijn vader de upc gebeld die vertelden ons dat we nodig hadden:
1 retour geschikte antenne versterker (deze omdat het beeld boven op alle tv's anders beroerd is)
2 een retourgeschikte splitter.
De antenne versteker hebben we inmiddels maar hier zat maar 1 retourgeschikte uitgang op, dit is voorlopig voor benede voldoenden dus daar doet de upc het volledig.
Maar aangezien ik boven ook upc digitaal krijg moet ik dus nog zo'n retourgeschikte aansluiting hebben waar ik dus zon splitter voor nodig heb (deze was natuurlijk weer nergens te vinden) heb ik deze betseld
http://www.allekabels.nl/Coax-Splitters/122/440/Antenne-Splitter.html
nu wil ik het dus als volgt aansluiten op hoop van zegen dat het werkt en ik hoop dat iemand mij kan vertellen of het dan allemaal blijft werken:
muur --->antenne versterker --->splitter--->upc beneden en de andere kant van de splitter upc boven
antenne versterker--->overige analogen tv's
of:
muur ---> splitter --->versterker ---> upc boven (en uiteraard de andere analogen kanalen op de versterker
splitter ---->upc beneden
deze 2e optie omdat de upc beneden eigenlijk maar heel kort van de muur vandaan staat waardoor een versterker eigenlijk overbodig wordt voor beneden.
kan iemand mij alsjeblieft vertellen dat ik het zo goed doe want het grapje upc heeft aan extra spullen ons al €160 gekost om alles even werkend te krijgen
Klik om te vergroten...