[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 6]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Kevf, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier ook de box liggen van the godfather. Ik heb ze nog niet gezien op mijn groot scherm, misschien dat het nu opvalt dat de beeldkwaliteit niet zo goed is, maar het is natuurlijk wel een oude film. Maar ook oude films kunnen natuurlijk ook goed geremastered worden. Heb een paar dagen geleden bonnie en clyde op hd dvd gezien, echt een parreltje. Casablanca wordt trouwens ook opnieuw uitgegeven op blu ray. Ik vond de dvd versie al heel goed.

2. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Is die slogan echt? ^_^
    Of fan made?
    Geniaal als die echt is _O_.

Is die Bluray Godfather identiek aan de normale trilogy versie?

Bonnie & Clyde heb ik nu in me shopping list staan, dvd versie dan.

Casablanca heb ik al op dvd. Prachtige film.
    Als meer mensen hem zien omdat die op Bluray uitkomt is dat al reden genoeg om op Blurau uit te brengen.

Nou is Bluray meer opslagcapaciteit en betere beeldkwaliteit maar in hoe verre is de kwaliteit beter met oude films als Casablanca?
    Ik weet wel dat het zo is maar hoeveel beter is het?
    Niet dat ik hem opnieuw ga kopen of zo maar toch :).

3. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Fanmade lijkt mij.

Zometeen Bottom DVD 1 kijken! :cool:

4. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    fanmade waarschijnlijk.. volgens mij komt dat plaatje van shia uit transformers 1.. maaaar! zelfs voor een fanmade een goede tagline!

5. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Toch niet van die show van Veronica? 8)

6. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ook oude films hebben oorspronkelijk veel meer resolutie dan dat ze op dvd verschijnen. Maar sommige zijn ook gewoon slecht overgezet, wat even goed kan gebeuren met nieuwere films (zoals die van dutch filmworks). Ik ben ook niet zo gek om mijn dvd's opnieuw te gaan kopen, maar voor dikke tittels als star wars of lord of the rings, ben ik dit wel van plan. Dit zijn ook films die je vaker kijkt natuurlijk.
    Maar als je weet dat een oude film je boeit, je hebt hem nog niet op dvd hebt, en de reviews zijn niet echt negatief (soms zelfs heel positief), is het toch vaak een aanrader!

7. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik twijfel heel erg of ik oudere films die alleen in high def geremastered zijn opnieuw ga kopen. De films die in HD zijn opgenomen zijn eigenlijk de films die ik graag wil hebben, de rest: mjah. Alleen als het beeld geweldig is gerestaureerd of de dvd-uitgave ronduit kut was en de blu-ray-uitgave aanmerkelijk beter is.

8. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Voor mij zijn dat inderdaad ook de enige redenen waarom ik een film opnieuw zou kopen. Het maakt voor mij niet heel veel verschil of ik een film nou HD kijk of niet. Ja, natuurlijk is het mooier, en Transformers is übervet in HD, maar voor 'gewone' films hoeft het van mij niet per sé.

9. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    De eerste HD DVD die ik keek was The Fog. En om eerlijk te zijn, kreeg ik meteen spijt van de aanschaf van de HD Player...Tenminste, totdat ik The Matrix Trilogy en 300 had gezien...

Maar inderdaad, films uit de jaren 60-80 zijn het opnieuw aanschaffen IMO niet waard. De enigste film die ik op HD heb die ouder is dan 10 jaar is First Blood; alleen om het principe.

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    :lol:nou ben ik al een aantal jaartjes met pensioen maar als groups tegenwoordig op trackers pre'en ben ik blij toe

Gister maar weer eens Ghost in the Shell 2: Innocence gekeken. Ondanks het feit dat er op sommige momenten teveel CGI in gebruikt wordt blijf ik de combinatie tussen CGI en hand animatie er fantastisch uit blijven zien. Ik vind de characters veel meer persoonlijkheid en uitdrukking hebben dan bijv in FF:Advent Children.

toch jammer dat het plot niet zoveel bijzonders is, het voegt weinig toe aan het origineel.

Gister voor ik in slaap viel ook nog een stukje van Cowboy Bebop: The Movie gekeken. Op de een of andere manier blijf ik die film leuk vinden. Het is lastig uit te leggen maar op een of andere manier is de sfeer in Bebop anders dan in andere anime films

blijven allebei aanraders wat mij betreft (GITS2 vooral als je van mooie plaatjes houdt)

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    En dat was dus het geval met de originele dvd-uitgave van The Godfather Trilogy. Ik heb wel gezien dat de gerestaureerde dvd uitgave afgelopen juni op dvd is uitgekomen, blu-ray volgt nog. Maar iig deel 1 wil ik zeker wel goed gerestaureerd zien.

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    @ Delphiki: Er zijn ondertussen alweer nieuwere visuele hoogstandjes, de bekendste natuurlijk Appleseed. Maar ook Vexille is een aanrader voor de visuofielen (:+)

Bekijk deze trailer maar eens.

En dan is er ook nog Wonderful Days/Sky Blue, die eens niet uit Japan komt, maar uit Korea:
    [yt]3gVWY19wQ2U[/yt]
    Dit is zeker ook een mooie ;)

Heb je trouwens de serie al gezien van Bebop?

13. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Cloverfield

Zware teleurstelling wat mij betreft. De handcameraview mist zijn doel vind ik. Het is allemaal leuk bedacht enzo, maar de spanning zat er voor mij geen moment in. Je kan het gewoon op de ouderwetse manier doen wat mij betreft, met spannende muziek erin en schrikshots. Gewoon dat je de ballen uit je broek schijt. Ik kon de aandacht er gewoon niet bijhouden.
    Stukje over het einde
    En het einde. Serieus what the fuck. Wat een anti-climax. En opeens was het voorbij. Tja...

Idee was leuk, uitwerking valt zwaar tegen.

Cijfer: 5.0

14. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Cloverfield stelde geen drol voor....ik vond alleen die scenes dat ze aangevallen werden door die beestjes cool, maar het begin met die party en bullshit...wat een onzin allemaal.

Oldboy...kennen jullie die? Ik luister nu naar de OST ervan...2x gezien die film nu, dijk van een film.

15. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Rec
    Viel enorm tegen. Sowiezo wist ik niet van te voren dat het een Spaanse film was. Acteerwerk kwam erg nep en geforceerd over. Ondanks de grote voorspelbaarheid van de film wel een aantal flinke schrik momenten.
    5/10

The Forbidden Kingdom
    Viel mij ook erg tegen. De hele sfeer staat mij niet aan in de film. Erg voorspelbaar. Het deed me denken aan Kong Fu Panda, terwijl dat niet de bedoeling is. Ik irriteerde mij vooral aan de reisgenoot van de hoofdpersoon; Een soort mislukte Jack Sparrow. (Johnny Depp)
    5/10

16. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ok, wtf just happened? Ik zat een film te kijken, en aan het eind voelde ik iets bij m'n oog, iets nats.. Ik dacht bij mezelf: verdomme, ik zit toch niet te janken hè, en vervolgens rolde er een druppel over m'n wang. Wat de hel?! De film die ik keek was The Brave, en: wow! Ik ben nu niet in staat *snik* om erover door te gaan, zal morgen misschien wel review schrijven. Fantastische film 5/5.

17. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Moesten jullie ook huilen toen Mustafa dood ging in The Lion King? :'-(:'-(

18. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Ja. Ook toen Frank weg ging in Frank & Frey.

19. MieZ

MieZ Avaholic

Leuk Bevonden:
    8
    Mustafa? Ik heb geen arabier gezien in die film :+

20. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mufasa bedoelt 'ie

Maak er maar grapjes over, ik zit hier zwaar depressief te zijn :'-(

Topicstatus: