Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marciiano

Marciiano Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Heb het allemaal veranderd en nu zal het waarschijnlijk dit worden :

2. DonSniffer

DonSniffer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ff een vraagje. Ik heb momenteel een 8600gt in mn kast zitten en volgens mij is dat de bottleneck in m'n pc. IK wil dus binnenkort een nieuwe kaart aanschaffen. Nu twijfel ik tussen zo'n HD3850 of HD4850. De 4850 is nog geen 10€ duurder. Zal ik een groot verschil merken qua grafische prestaties? Ik heb momenteel een E6750 cpu, 4gb ddr2 ram en een goed moederboard. Ik weet niet of je de exacte specificaties moet weten voor de juiste keuze, maar de rest weet ik zo niet uit m'n hoofd. Waar ik wel over inzit is dat ik echt een bagger voeding heb van 420watt. Moet je die kaarten niet op de voeding aansluiten zoals dat bij een (8800gt?) het geval is? Alvast bedankt voor jullie hulp.

Laatst bewerkt: 22 aug 2008
  3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ja het is die €10 zeker waard! 420watt moet opzich nog wel genoeg zijn lijkt mij. Behalve als het echt zo'n b-merk is. :)

4. DonSniffer

DonSniffer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is het. Ik had alle onderdelen los gekocht en toen kwam ik er dus achter dat ik de voeding was vergeten. 8) Dus naar een locale pc shop gegaan en daar hadden ze alleen voedingen van Thrust (vind ik echt een k*t merk:9) Dus waarschijnlijk ook maar een nieuwe voeding aanschaffen. :'-( Bedankt voor je hulp.

5. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Marc, je voeding is goed. Mooi systeempje voor dat geld :)

420 watt voor een redelijk zware mid-range videokaart, ik vind het toch wat aan de lage kant, b merk of niet.

6. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Een a-merk voeding van 420watt zal het prima kunnen trekken. Totaal verbruik bij max belasting zal rond de 250-300watt liggen. Het amperage is meer van belang. Zolang de voeding iets van 25+ amperage over de 12v lijnen kan duwen moet het lukken.

7. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    ! Je hebt een IDE DVD Brander, ik zou SATA nemen :)

8. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Onzin, ide is ook goed, het enige verschil is de airflow, maar dat is vooral belangrijk bij echte kracht-pc's en dat is hier niet het geval. Bij sata had ik altijd problemen met aansluiting (in bios inschakelen, nieuwe bios installen), ide voldoet ruim en is zeer makkelijk.

9. Marciiano

Marciiano Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik had het lijstje ook doorgenomen op me stage met de mensen van ICT enzo die vonden dat het ook allemaal goed was.

10. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik hoop dat ik in het goede topic zit. :+

Ik wil een nieuwe computer. Ik heb nu niets. Ik heb er ook geen verstand van verder of zo. Het enige wat ik weet is dat de pc snel moet zijn omdat ik veel foto's bewerk e.d. en dan meerdere behoorlijk zware programma's draai. Al ben ik nu niet veel gewend met een pc met 512 ram werkgeheugen 8) (van mijn ouders). Verder hoef ik er niet op te gamen oid.

Daarnaast is het beeldscherm wel heel belangrijk, ik wil een goed beeldscherm, en ook groot, i kzat te denken aan 24". Ik wil mijn xbox hier ook op kunnen aansluiten en hem ook gebruiken om films te kijken en zo.

Toetsenbord & muis zijn behoorlijk ondergeschikt. Goede boxen vind ik wel weer belangrijk.

Budget is rond de 1000,-.

Volgens mij kan ik het beste gewoon een standaardset kopen, of niet?

11. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    NZXT ALPHA Black w/Window side panel,
    Corsair Powersupply 550W Bulk, black,
    MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2,
    Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket
    Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,
    POV GeForce 9800GTX 512MB GDDR3
    Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2
    Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200A,
    MS COA Windows Vista Home Premium

697 euro bij komplett.nl

wat vinden jullie van deze kast qua gamerperspectief?

12. I Jonkie I

I Jonkie I COD:4 MW VETERAN

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is uiteindelijk de computer die ik heb samengesteld. Ik heb voor deze koeler gekozen omdat ik er goeie dingen over hoorde. Nog iets op aan te merken?

-Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, OEMId 73103
    -Scythe Mugen “Infinity”. Id 10520
    -Antec Sonata III,ZwartId 33476S
    -Asus P5K-VM,RetailId 34440
    -Kingston KVR667D2N5K2/4G, 4096 MB, DDR2,Id 27456
    -Jetway Radeon HD4870,512MB, GDDR5, PCI EId 87672
    -Samsung Spinpoint F1,7200RPM, SATA II, 3Id 35626
    -Samsung SH-S223FId 80745
    -Apacer MegaSteno AE100 Cardreader (16 i,Id 14603
    -Microsoft Windows Vista H. Prem. 64bit,SId 89328
    -Azerty Montage volledig systeem 1 jaar gId 7517

Prijs: € 900.99 bij Azerty

Laatst bewerkt: 23 aug 2008
  13. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Henrive, omdat je behoorlijke zware programma's draait zou ik kiezen voor het workstation van de tweakers.net juli bestbuy.

Dat is dit:

Intel Core 2 Quad Q9450 (processor) 245
    Asus P5Q (moederbord) 93
    Scythe Infinity SCINF-1000(mag ook gewoon boxed hoor, dus hoeft niet) 33 of niets
    OCZ OCZ2P10004GK 4GB (2x 2GB) 75
    Asus Radeon HD 3650 (videokaart, niet super zwaar) 70
    Samsung Spinpoint F1 640GB (harde schijf, redelijk veel) 57
    Lite-On LH-20A1S (20x) (brander altijd handig) 20
    Scythe YD Series 18-in-1 (voor floppies, sticks etc.) 30
    Antec LifeStyle Sonata III (behuizing) 100
    Samsung Syncmaster 226BW (beeldscherm, goed voor overall prestaties en mooi voor je x360) 228

951 euro voor een super systeem die upgradeble is voor de toekomst en zware programma's kan draaien. Alleen een ultra beeldscherm ontbreekt, aangezien die wel redelijk veel kosten waardoor je weer moet inleveren op de rest. En als je alles bij 1 winkel besteld kun je hem door hun in elkaar zetten wat altijd wel handig is.

Succes ermee henrive :)

Killer, ziet er goed uit, maar je videokaart kan iets beter, ik zou of voor de 4850 of 4870 gaan, en als je helemaal geld heb de 4870x2 (ik ben fan van ati).

Jonkie, dat is een goed systeem hoor, daar kan je wel goede spellen op draaien (natuurlijk geen crysis op very-high maar dat kunnen zelfs de nieuwste videokaarten maar met moeite), enige puntje dat ik zou hebben is de videokaart niet van jet-way te halen maar van club 3d of Asus.

14. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Als Jetway de goedkoopste is moet je je videokaart gewoon van Jetway kopen :+ verschilt toch niets dus waarom duurder merk kiezen als 't ook goedkoper kan. Er zitten alleen andere stickers op de kaart.

15. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    O-N-Z-I-N 8) :+, het licht echt niet alleen aan de stickers, sommige kaarten hebben bij verschillende merken andere kwaliteit en kunnen betere prestaties leveren door overclock en dergelijke. Daarbij heb ik liever een goed merk product dan een twijfelachtig product. Ook drivers kunnen verschillen. Koop gewoon een club3d of asus als je problemen wilt voorkomen :+

16. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Geheugen kan inderdaad anders zijn wat op de kaarten zit.

Mijn Club3d Radeon HD4850, E8400 en P5K-deluxe wifi zijn binnen :) Zal maandag eens foto's posten wanneer hopelijk de rest binnen is..

Work in progress.. :9

17. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    De 4800 serie zien er zoo mooi uit in de kast he :)
    Als je een zware game gaat draaien hoor je hem ook zo mooi lucht zuigen, echt werken.

Je processor koeler zit er nog niet in, waarom ben je trouwens niet voor de 4870 gegaan, die is maar een paar tientjes duurder.

18. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Niet echt, heb de 4850 voor €125incl kunnen krijgen. :) Misschien ooit eens crossfire proberen.

btw over de processor koeler, zit nog te twijfelen of ik eerst de boxed koeler erop zet, of gelijk een cpu koeler van scynte. Moet even kijken hoe groot de kast is. Trouwens nog geen verzendbevestiging van cool-prices gehad, dus zal maandag nog wel niet komen.

19. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Cool-prices is over het algemeen echt heel snel, zeer goede ervaringen mee gehad, misschien krijg je het nog. Als je de boxed erop zet en je haalt hem er later af om te wisselen dan moet je weer in de weer met die chemische koelpasta, ikzelf knoei er nooit mee. Ik zou kiezen, aangezien je het anders zelf erop moet doen en doe je dat fout is je processor stuk binnen no time.

20. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Koelpasta toepassen is geen probleem. Al vele malen gedaan (o.a. in de 360 :9)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina