1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wii

    Wii Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze breedbeeld tv heeft het begeven \o/

    Oftewel we gaan een nieuwe kopen, maar aangezien ik er weinig verstand van heb en me ouders nog minder wil ik hier wat mannekes om hulp vragen.

    Het gaat eignelijk gewoon om de kwaliteit van de tv zelf dus het heeft niks met gaming te maken heb geen xbox 360 etc. Maar wat voor tv bied nu eigenlijk een goede kwaliteit, en waar moet je op letten dat ze je niet naaien bij een winkel?
     
  2. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben de afstandsbediening voor mijn LE40s81 kwijt en nu vroeg ik me af welke ik kan kopen om die te vervangen. ik heb dus ook geen idee meer welk type afstandsbediening ik had.
     
  3. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Staat dat niet gewoon in je handleiding?

    Anders kun je gewoon een universele kopen.
     
  4. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat is o.a je budget en hoe groot willen je ouders gaan?
    Hebben jullie digitale tv?
     
  5. Robuust

    Robuust Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij een winkel word je 9 van de 10x sowieso genaaid. Ik heb laatst zelf aan een verkoper bij MM de instelmogelijkheden van 2 plasma's moeten uitleggen :x
    Belangrijk is de kijkafstand, welke aansluitingen je hebt (blueray e.d.), of je analoog of digitaal kijkt. Gebruik je de tv enkel voor tv-uitzendingen dan adviseer ik je een plasma, zeker als je geen digitale tv hebt. Uit jouw bericht kan ik opmaken dat je geen full-HD tv nodig hebt. Als ik je een algemeen advies mag geven, zou ik zeker voor minimaal 42" gaan omdat je er anders later spijt van krijgt. Je komt dan uit op een panasonic 42PX80, een Samsung PS-42A451 of een LG 42PG6000, allen plasma-tv's die HD Ready zijn en rond de €700,- a €800,- kosten bij de internetshops. Ik heb nu zelf 42" maar wil nu naar 50" voor 3,5 meter kijkafstand. Ik heb alle schermen in de winkels gezien en vond tot mijn eigen verbazing de Samsung het mooiste beeld weergeven. De LG had het mooiste uiterlijk en de Panasonic de diepste zwartwaarden. Succes met de keuze. :)

    Edit: Ik heb gelezen dat BCC de Samsung PS-42A451 deze week aanbiedt voor €699,- Ik zou deze aanbieding absoluut als serieuze optie overwegen!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 aug 2008
  6. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar heb je het over? Op wie reageer je nou? Heb je een gespleten persoonlijkheid ofzo?

    Onderstaand is de quote waar jij op reageert

     
  7. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Als zwarte balken al niet inbranden waarom zou je dan je asceptratio moeten aanpassen en 2.35:1 films vermijden?

    Je spreekt je zelf ook zwaar tegen.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2008
  8. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat de eerste 200 uur de plasma cellen het hardst branden en bij zwarte balken dus niet waardoor er een verloop in het beeld te zien is wanneer het beeld wel volledig is (geen zwarte balken dus). Dit is ook de rede waarom plasma's ook altijd grijze balken gebruiken ipv zwart. Na de eerste 200 uur is dit probleem nihil
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2008
  9. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb al diverse films zitten kijken en zie nog niks.

    Maar 1 of 2 filmpjes per week moet gewoon kunnen zonder dingen aan te passen.
    Dat inbranden gebeurt echt niet zo snel.
     
  10. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee natuurlijk niet, overigens wat ik bedoel is niet inbranden maar een verschil in helderheid van de plasma cellen die bij veel gebruik van zwarte balken in de eerste 200 uur kan ontstaan.
     
  11. Crifox

    Crifox Crifox.nl

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje :p. Ik heb net een nieuwe HDTV gekocht, maar ik wil nu graag Digitale TV, maar dan wel HD. Is die samsung decoder die je bij het ziggo pakket krijgt (DCH-360ZWA) goed? En is het belangrijk dat je Coax-kabel een beetje nieuw is, mijne is namelijk iets van 4 jaar geleden doorgetrokken.
    Alvast bedankt ;)
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    In het begin waren er problemen met de decoder.
    Vooral deze combinatie Samsung decoder en ander merk LCD/Plasma zorgde voor veel problemen.
    Had zelf een Samsung LCD en deze werkte perfect met de Samsung HD-decoder.

    Heb nu een Sony Bravia FullHD en ook hier werkt de HD-decoder zonder problemen.
    Bij de huidige decoder heeft Samsung hardware (HDMI) veranderd en met de nieuwe firmware zijn er bijna geen problemen meer.

    Had zelf een vrij oude coax-kabel , bij veel zenders bleef het beeld gewoon zwart.
    Coax-kabel vervangen en meteen een antenne-versterker (Praxis) er tussen gezet , zit nu op een signaalsterkte van >80%.
     
  13. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Vrijdag een upgrade gedaan naar de LG50PG6000

    Foto's volgen nog!

    Toppertje
     
  14. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik ben opzoek naar een geschikt scherm waarop ik goed kan gamen. Ik ga mijn HD beamer verkopen en een LCD/Plasma daarvoor in de plaats aanschaffen. Ik heb een Sony Bravia op het oog maar weet niet of deze bijv beter zijn dan Panasonic Vierra's of Samsungs.

    Ik wil met mijn Xbox360 erop gamen en mss ook wel tv kijken. Ik wil max 800 euro uitgeven en het beeld hoeft echt geen 42 inch te zijn. wat kleiner zal ook wel voldoen.

    Ben benieuwd wat jullie mij aanraden?!
     
  15. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    De Panasonic TH-37PX80 schijnt een goede plasma te zijn voor een mooie prijs. Link Kieskeurig: http://www.kieskeurig.nl/review/7208D79E6E751342C12573F5005541EC.htm
    (De 42 inch variant is niet veel duurder, dus mocht je hem groter willen dan ben je niet veel duurder uit)

    Helaas ligt deze net buiten mijn budget.=(
    Iemand ervaring met de LG 32LG3000? Leek mij wel een leuk 32" lcdtje voor een goede prijs.
     
  16. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Hey,
    Ik heb een paar vraagjes... Ik koop binnen een paar weken eindelijk een hdtv en heb ze ook al in de winkel bekeken. Nu twijfel ik over de grootte, namelijk tussen de th37px80 en th42px80 en dan niet vanwege de prijs maar vanwege de kijkafstand, die is namelijk bij mij 2,5-3 meter en ik weet niet of een 42 inch dan niet te groot is. Verder wil ik gelijk digitale tv erbij nemen, alleen tot nu toe heb ik een goedkope coaxkabel met goedkope aansluitingen en dat zie ik nu al op mijn beeldbuis. Welke kabels en aansluitingen kan ik het beste nemen? Een andere vraag is vanaf wanneer heb je een versterker nodig, ik weet namelijk niet of het signaal sterk genoeg is.

    Alvast bedankt,
    Daniel
     
  17. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    37" is qua maat een logischere keuze dan 42" op de door jou genoemde kijkafstand. Echter met het oog op wat je ermee van plan bent zou je eventueel kunnen overwegen voor 42" te gaan. 37" blijft echter op de door jou genoemde zitafstand ideaal.

    Voor bekabeling van je tv zou je kunnen denken aan het merk Hirschmann, een bedrijf dat uitstekende kabels maakt. Of een versterker noodzakelijk is, is iets wat je gaat ondervinden aan de hand van de signaal sterkte. Ik zou er echter pas een aanschaffen als blijkt dat de signaal sterkte te gering is.
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    vraagje; ik wil graag op mn slaapkamer ook digitale tv hebben , kan ik dan zelf een decoder erbij kopen en een 2e kaartje bij ziggo bestellen?

    moet ik dan 2 abonnementen betalen? zo ja, moeten die 2 abonnementen hetzelfe zijn? of kan ik bijv in de de slaapkamer alleen digitaal basis hebben en beneden flim1 etc,..
     
  19. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    42'' is pas ideaal voor die afstand.

    Ik heb 46'' op ongv 3,5 meter.
    Voor die 2,5-3 meter is 37'' net wat te klein imo.

    En 42'' went heel snel ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 aug 2008
  20. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    ik zag net in de folder van Mak.. dat deze week de Sony Bravia KDL-32U3000 (81cm) verkocht wordt voor € 593 en de Panasonic Vierra TX32LX70 voor € 831 ( beste tv van 2007 volgens de Consumenten bond).

    Allemaal leuk en aardig, maar zijn deze twee geschikt voor gaming? Ik ben nogal een grafische gek }:]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina