Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Zoals ik al dacht. Weer een leugen van Sony/David Reeves. David Reeves was al zo ongeloofwaardig als de pest en nu dus helemaal.

    Heb al in maanden niet meer op m'n Wii gespeeld. Sterker nog, ik heb hem niet eens aangesloten staan, hij zit in de doos. Sta op het punt om hem te verkopen.
     
  2. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij overwegen om de PS3 aan te schaffen. Voornamelijk ivm Bluray eigenlijk (binnenkort kopen we een 37PX8(0)) en misschien dat we op termijn qua gamen willen overstappen van de xbox360 naar de ps3 (al zullen we de xbox wel houden voor bepaalde xbox-only titels).

    Het is inderdaad wel zo dat er nog weinig echt boeiende spellen op de PS3 zijn, maar eerlijk gezegd is het aantal spellen op de xbox welke ik de moeite waard vond om voor in m'n buidel te tasten ook op 1 hand te tellen.
     
  3. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Maar het zijn wel hele goeie games als gears of war en halo3!:+
     
  4. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    En daarom is ie ook wit, want dan valt al dat stof niet op;)

    Nee, hier staat de wii ook vrijwel niets te doen.
    Dat ligt niet aan de games die ik ervoor heb (zelda, metroid en mario galaxy)
    Maar vooral aan mij en mijn game dip sinds begin dit jaar.\/

    Ik game eigenlijk alleen nog online op xboxlive,
    En dan alleen als mijn vrienden online zijn.
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ben de zolder aan het opruimen en vond onder een dikke laag stof een N64 8).
    De game ben ik paar weken geleden al een keer tegen gekomen , maar wist niet dat er ook ergens een N64 moest liggen.
    Waarschijnelijk verdwijnt de N64 bij de overige overbodige apparaten en dumpt ze bij de kringloopwinkel.

    Veel gebruik maak ik ook niet meer van de Wii , de games spreken mij niet aan.
     
  6. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Halo of GoW lijkt me wel leuk, maar aangezien we per maand niet ontzettend veel te besteden hebben aan dergelijke dingen en m'n vrouw niks heeft met shooters (ze wordt er erg gestressed van. Mass Effect kan nog net tot er een Husk achter haar staat), wacht ik nog wel even voor de prijs een normaal niveau heeft bereikt.

    We zijn nou wat meer RPG fan dan shooter fan (al kan een leuke shooter mij ook nog bekoren)). Vandaar dat we destijds voor de xbox hebben gekozen, maar achteraf gezien hadden we net zo goed direct voor de PS3 kunnen gaan (al was die wel 150 euro duurder), want behalve Mass effect, zijn de spellen die we het meest spelen ook op PS3 uit.

    Maar destijds (vorig jaar december) hadden we niet gedacht dat we dit jaar al een hdtv zouden kopen en was de Bluray vs HDDVD oorlog nog volop aan de gang, dus onze keuze voor de xbox360 was dan gezien het budget en het te verwachten gebruik (de komende 3 jaar) ook de betere.

    [edit]
    Het zal nog wel even duren voor we een ps3 aanschaffen. Eerst even een goede aanbieding afwachten (399,- vind ik wat veel, dus waarschijnlijk wachten we tot kerst (of erna)), maar waarschijnlijk gaan we begin volgend jaar wel over (tenzij Bluray spelers dan voor 100 euro te vinden zijn natuurlijk ;))
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2008
  7. Spinner

    Spinner So it begins....

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heb je mijn laatste 2 posts niet goed gelezen of verkeerd begrepen.
     
  8. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Zet je N64 op de Xbazar! Heb je ook Mario Kart? :9
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dan zit je er toch echt naast.

    Star Ocean 4
    Infinite Undiscovery
    Tales of Vesperia
    Lost Odyssey
    Blue Dragon
    Divinity II
    Mass Effect
    Fable 2
    Eternal Sonata (al komt die nu later wel naar de ps:cool:

    zijn stuk voor stuk rpg's die je niet op de ps3 gaat aan treffen. Two worlds weet ik niet zeker of die ook op de ps3 is/komt (en het vervolg er van). Als je voor RPG's gaat is de 360 met gemak de beste console om voor te gaan :)
    Daarnaast komt Final Fantasy XIII nu ook naar de xbox :)

    Post van Hayanogwat raakt echt kant noch wal en is een nutteloze bash-reply.

    edit: Linger in the shadows verschijnt donderdag al! En als je dit leest is het toch een sterk staaltje originaliteit

    http://www.psonly.nl/nieuws/16936/Linger_in_Shadows_verschijnt_28_augustus_in_Europa/
     
  10. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0


    Heh, zegt degene die volgens mij ook naar Ps3 is overgestapt ;)

    Zoals ik al zei zou ik Mass effect moeten missen (al zijn er geruchten dat sequels wel op ps3 uit zullen komen) en Fable2, maar de rest zou ik niet echt missen. Ik heb niks met Japanse RPG's ;)
     
  11. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Je houdt niet van Japanse RPG's, en dan wil je een PS3?:confused:

    Welke game op de PS3 is het dan waard volgens jou om een ps3 te kope?
     
  12. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0

    Voordelen PS3 ten opzichte van Xbox360 (die ik heb) zoals IK ze ervaar:
    + Bluray
    + Minder gevoelig voor defecten
    + heeft naar mijn idee meer potentie dan de xbox360
    + hdmi poort
    + grotere HD
    + online spelen is gratis (al speel ik vnl single-player games)
    + Heavenly Sword (lijkt me leuk)

    neutrale punten: (spellen die ik echt boeiend vind of lijken en waarvoor ik de tijd zou hebben ;))
    = Oblivion
    = Assassins Creed
    = CoD 4
    = Soul Calibur
    = Civilisation Revolution
    = GTA IV
    = In toekomst mogelijk ook Mass Effect 2 & 3

    Nadelen PS3 ten opzichte van Xbox360 (die ik heb) zoals IK ze ervaar:
    - prijs
    - Mass Effect
    - Fable 2


    Wij willen graag eind dit jaar of begin volgend jaar een Bluray speler en dan is de overstap naar PS3 natuurlijk erg interessant. voor 150 meer (in vergelijking met de goedkoopste bluray speler) hebben we dan een 2e console, die technisch ook beter in elkaar steekt. Afgezien van Fable 2, willen we in de toekomst dus geen xbox spellen meer kopen, maar uitsluitend ps3 spellen.

    De xbox zullen we wel houden voor de paar dedicated games, maar verder willen we gamen op de ps3 doen. onze xbox heeft nog een jaartje garantie, maar als die voorbij is en we krijgen dan een RROD gaan we hem niet vervangen.

    Ongetwijfeld zullen er tig meer boeiende games op de Xbox zijn die we dan laten schieten, maar we zijn ook geen 24/7 gamers. Misschien dat ik zelf zo'n 5-8 uur per week game en dan heb ik dus genoeg aan een of 2 handje(s)vol spellen
     
  13. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    De laatste normale xbox 360 versies hebben ook een HDMI poort en de normale xbox 360 versie heeft nu ook een 60 GB HDD en de Elite versie heeft een 120 GB HDD. ;)
     
  14. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar de mijne heeft geen hdmi ;)
    En als ik een nieuwe zou moeten kopen voor enkel de hmdi, kan ik net zo goed een ps3 kopen ;)

    Maar goed, als iemand geen van 2 heeft, dan is dat geen argument natuurlijk :p
     
  15. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    net of dr op de xbox maar 2 leuke spellen zijn ofzo...
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ehm een nieuwe xbox (arcade) is 200 euro ... wat betreft blu-ray zou ik TGS even afwachten :+
     
  17. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zei ik niet, maar ik kan niet alle spellen spelen, dus maak ik een selectie van spellen die mij het leukst lijken en het blijkt dat 80% ook op de PS3 is.

    Een 2e Xbox is niet zo nuttig (uiteraard wel voor systemlink, maarja dan moet ik een 2e tv, spellen een 2e keer hebben etc), maar dan nog= 200 + 260 (goedkoopste bluray op het moment) = 460 en als je dat vergelijkt met een Ps3 die 400 kost.

    Enniewee, ik vind het wel frappant dat er zo kritisch gereageerd wordt op iemands voornemen om ipv een bluray speler, een ps3 aan te schaffen en tevens besluit die tot z'n voornaamste gameconsole te maken, omdat die gewoon minder issues heeft dan een xbox360. (xbox360 slijt harder dan een ps:cool:
     
  18. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox 360 heeft nu 60 GB HDD. Online gratis maar moett je wel stellen met minder features en heb je meer lag. Xbox 360 is een console die snel stuk kan gaan. Maar de service is zeer goed. Ik denk niet dat je dat altijd van Sony kan zeggen. Als je weer datt sommige 1/2 maanden op ps3 kunnen wachten. Maat van mij wacht al 1 maand en 2 weken. Dan heb ik liever de mijn Xbox 360 om het jaar begeeft en dat ik heb binnen de 14 dagen terug heb. Mass effect zie ik niet snel op PS3 verschijnen. Dan heeft Sony nog als nadeel dat hun aantal games toch wel goed gedaald is. PS2 gooide je dood met games. Nu moet je al maanden wachten. PS3 heeft ook de mindere controller. Het speeld gewoon niet leuk. Ik heb 10 jaar PS achter de rug. En Xbox 360 was mijn eerste Xbox ook. En ik heb er veel meer fun aan dan de PS3 die hier staat. Die vervuld nu de opdracht van de stofzuiger.
    PS3 heeft blu ray en heeft aantal mooie games. Maar Xbox 360 heeft blu ray niet echt nodig. En games heb je genoeg.
     
  19. Spinner

    Spinner So it begins....

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga je nou vertellen dat Micro$ met een add-on blu-ray gaat komen of iets dergelijks? Het is toch stellig ontkent dacht ik? Of heb ik berichten gemist?
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een Blu-ray add-on is een domme zet van Microsoft.

    Ze kunnen een Xbox360 op de markt brengen met een ingebouwde Blu-ray speler en HDMI 1.3 ondersteuning.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina