[Algemeen] Blu-ray Hardware/Software [deel I]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Arjan, 10 mei 2008.

  1. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Dat weet ik ook. Alleen voor mijn gevoel zijn er te weinig huishoudens wereldwijd om van star wars op blu-ray een commerciele succes van te maken.

    Als het nou voor de gewoon-publiek meer toegankelijker wordt (blu-ray) dan zal die volgens mij pas Star Wars op blu-ray uitbrengen. Althans zo denk ik erover.

    Als jij bewijs hebt dat het wel degelijk eerder uitgebracht wordt, dan ben ik een blij mens.

    Ik sta te popelen voor de star wars saga op blu-ray !
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
  3. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow schitterend! Ik had niet gedacht dat men hier ook mee op dvd gaan beginnen... ik zou denken dat ze die hoge resolutie zouden nodig hebben om een beetje deftige 3d weergave te geven. We zullen wel zien zeker. In ieder geval gaan ze ook star wars uitbrengen in 3d. Ik had dit ergens gelezen dat ze hier aan bezig waren, enkel werd er niks gezegd over de formaten waarop het ging verschijnen.
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2008
  4. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Wel leuk maar 3D films op een tv werkt niet.

    Had ook Shrek 3D maar dat 3d effect komt gewoon niet over op een normale tv.
     
  5. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    zo ik wacht op miami vice (film ) en op transformers dan zal ik voor eerst een blue ray film aaschaffen
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
  7. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.943
    Er zijn wel films met NL subs daar. Heb bijvoorbeeld The Patriot er besteld en die heeft het wel.
     
  8. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Klopt vooral Warner films willen weleens NL subs hebben.

    Batman Begins heeft het dacht ik ook.

    Maarja maakt niet veel uit want het scheelt gewoon een hoop geld :)
     
  9. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Sweeney todd en Storm warning binnen op blu-ray :9
    Nu 10 blu-rays in mijn groeiende colletcie O-)
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik bedoelde geen NL subs bij deze 2 films ;)

    Blijft een errug goede site. Soms zie je wel 's films ergens anders nog 1 of 2 euro goedkoper, maar de levering bij hdmoviesource is echt razendsnel. Vaak binnen 5 dagen.
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2008
  11. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Moviesource bestel ik ook altijd vanwege hun levertijd en service.

    Ook als je meer als 5 besteld is het nog steeds met 4 dagen ofzo binnen en geen invoer.
     
  12. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Tot nu toe heb ik ook het merendeel besteld via HDmoviesource, maar als ik zo rondkijk bij o.a. Amazon dan zit kan er nog een aardig prijsverschil in zitten. Als voorbeeld gebruik ik de aanschaf van de twee seizoenen van Heroes.

    Bij HDmoviesource moet je alleen al $31 (€21) aan verzendkosten betalen. Bij Amazon is dit 'maar' $9 (€6)... De prijs van een enkele blu-ray is bij Amazon ook nog eens ongeveer $10 lager. Heroes S1: $79,95 tegen $69,95 en S2 $49,49 tegen $40,95.

    Het totaal van de twee seizoenen Heroes komen dan bij Amazon op $120 en bij HDmoviesource op $158. Dat scheelt $38! Vind ik nog wel een aardig verschil! :x Kun je een leuke extra schijfje voor kopen...

    Het nadeel van Amazon is idd de levertijd en de pakkans bij de douane. De laatste keer dat ik daar bestelde was de levertijd ruim een week (1,5 geloof ik). Daarnaast zet Amazon ook nog met koeieletters hun naam op de verpakking. |:- De douane kan dus snel herkennen dat het van Amazon is en dus voor hun interessant... (hoewel mijn, tot nu toe, 4 bestellingen nooit 'onderschept' zijn)

    Twijfel, twijfel... Wil ik snel maar iets duurder of wil ik langzaam en goedkoper, maar wel met kans op een naheffing...?? :confused:
     
  13. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ook een goede mogelijkheid is, is het kopen over ebay bij iemand uit de VS. Ik heb zo een verkoper die ik toch wel kan vertrouwen, hij is ontzettend snel, alles in originele verpakking, keurig verpakt, en ik betaal steeds minder dan bij amazon of hdmoviesource. Zo heb ik net voor 2 nieuwe films inclusief verzenden 50 dollar betaald.
     
  14. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat zijn in jullie ogen nu echt musthave blu ray films? Niet omdat de film goed is ofzo maar omdat er schitterende beelden op staan.

    Zo heb ik zelf:

    Planet Earth (of course)
    Into the Blue
    Sunshine
    The Island
    Blood diamond

    Hier staan schitterende plaatjes op, ik ben ook nog op de release van Fool's gold aan het wachten.
     
  15. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.943
    Blood Diamond moet qua beeldkwaliteit toch tegenvallen? Heb ik tenminste gelezen

    Heb zelf 300 en die is ook niet bijzonder qua beeld. The Mummy en The Mummy Returns zijn wel goed en relatief goedkoop net zoals The Patriot
     
  16. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Nee ik vind het qua kwaliteit niet minder, misschien wel iet wat anders. Bij Blood diamond is een beetje het filmische eraf. Maar het was nog steeds mooi om naar te kijken, vond ik dan.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Had bij 300 niet het gevoel dat ik naar 1080p/24 aan het kijken was.
     
  18. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    300 Lijkt niet zo scherp omdat ze daar een filter hebben gebruikt waardoor het lijkt alsof er ruis in beeld is. Dit is expres gedaan. Je houdt er van of je houdt er niet van. Persoonlijk vond ik het wel bij de film passen, maar het maakt het beeld er idd niet scherper op.

    Van alle blu-ray's die ik tot nu toe heb gezien vond ik Cars toch wel een van de scherpste! Misschien komt dit ook doordat het een animatie film is ipv een 'echte' film. Ook Ratatouille vond ik scherp.

    Van de 'echte' films vond ik de Pirates trilogy (vooral 1 en 2) en Apocalypto erg mooi beeld hebben.

    Op highdefdigest.com kan je de reviews oa sorteren op beeldkwaliteit. Meestal is dat wel een redelijke graadmeter...
     
  19. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik hoorde van iemand van een ander forum dat Apocalypto en die laatste of een na laatste Pirates of the Caribbean geweldige kwaliteit zijn.

    Voor de films zou ik het niet doen :cool:

    De Pixars doen het ook wel goed qua beeld geloof ik.
     
  20. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Tekenfilms zijn echt goede voorbeelden voor een BR demo.

    Cars vond ik ook een van de betere.
    Kan wachten op de release van Wall-E.

    @Nez apocalypto is echt een brute film :)
     

Deel Deze Pagina