[Algemeen] Blu-ray Hardware/Software [deel I]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Arjan, 10 mei 2008.

  1. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad! Eindelijk weer eens een film die anders is dan anders. Goed verhaal met goede acteurs en ook mooie beelden. _O_

    Iemand trouwens ervaring met www.axelmusic.com? Schijnen te versturen vanuit een magazijn in de EU, dus dan zou je geen last hebben van de douane...
     
  2. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb daar wel eens iets besteld. Ik wilde daar Planet Earth kopen maar toen gaven ze opeens een lange levertijd, waardoor ik hem ergens anders had gekocht. Maar ik had met mijn CC besteld dus het bedraag was al afgeschreven voordat ik de order had gecanceld en kreeg ik dat bedrag tegoed. Daarvan heb ik 3 blu rays gekocht en dat ging eigenlijk zonder problemen.
     
  3. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Volgens mij is axelmusic wel een nette winkel. Je zou effe op het forum van dvd.nl kunnen kijken, daar staat over de meeste winkels wel wat info of je kunt het navragen.

    Over Apocalypto: Mwah, ik ben niet echt een fan van Mel Gibson's hersenspinsels. Opzich wel een redelijke rollercoasterride, maar ook weinig inhoud verder.
     
  4. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.943
    2x wat besteld. Eerste keer binnen een week binnen 2x duurde wat langer (net geen 2 weken volgens mij). Waren wel kleine bedragen dus over de douane kan ik je niet vertellen
     
  5. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    We mogen ons dus weer verwachten aan een nieuwe profile zeker. Of kunnen die 2.0 spelers hiervoor geupdate worden voor het lezen van die "2D-plus-Depth”-Format".
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Aan alleen een firmware update heb je niet genoeg , ook de hardware (LCD) moet geschikt zijn voor 3D weergave.

    Maar hoe zit het met de verbinding tussen speler en LCD/Plasma.
    Werkt het via HDMI 1.3 of komt er een nieuwe versie uit.
     
  7. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Mja 3D film is natuurlijk leuk maar imo gaat het niet werken op een huiskamer (HD) tv.

    Je hebt al 3D dvd's Shrek bijv. maar vond dat ook niet geweldig overkomen op een CRT dan(weet niet in hoeverre zoiets op een HDTV overkomt).

    Zit er iig niet om te springen en denk vele mensen ook niet.

    Al is het wel leuk nieuws dat ze weer wat nieuws met BR hebben bedacht.
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2008
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zall straks even de dvd uit de kast halen.
    Wel benieuwd hoe de PS3 dit upscaled naar 1080p.

    De 3D effecten zagen er heel goed uit. Had ook eigenlijk niets anders verwacht.
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb vanavond een stand-alone Blu-ray speler gehaald. Vind het beeld en geluid mooier en beter dan op de PS3. Beeld oogt allemaal net wat scherper en er zit meer diepte in het beeld. Het geluid is vele malen harder dan op de PS3. Ook de upscaling van DVD's is op de stand-alone speler een stuk beter dan op de PS3. Daarnaast is de speler zelf enorm stil. De drive hoor je amper bij het laden en de speler heeft geen ingebouwde koeler, waardoor hij muisstil is.
     
  10. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Welke speler heb je gekocht dan?
     
  11. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De Samsung BDP-1500:

    [​IMG]
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Deze had de MM hier 2 weken in de aanbieding voor € 229.
    Normaal vliegen de aanbiedingen de winkel uit , maar de stapel Samsung's bleef even hoog.
    Ze dachten slim te zijn en hadden ook 6 Blu-ray is de aanbeiding gedaan voor € 9,95
    Wie wil er nu Blu-ray's van DFW hebben.

    De Samsung BDP-1500 kost nu € 299
    De Samsung BDP-1400 kost nu € 249

    Straks eerst mijn Toshiba HD-DVD speler ophalen bij Progress.
     
  13. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Zat te twijfelen om die ook te kopen maar toch voor de Panasonic BD30 gegaan want die kwam toch overal het beste uit.

    Wel een voordeel dat de samsung HD decoders erin heeft zitten.
     
  14. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het hele hoge resolutie gebeuren van films helemaal niet zo geweldig. Een tijdje terug had ik voor 3 maanden een Film1 abbonement voor 5 euro in de maand. Mooi om uit te proberen hoe dat eruit zag op mijn Bravia D3000. De kwaliteit ervan was haast niet te onderscheiden met een DVD via mijn PS3. En dat terwijl ik gewoon via een SCART kabel digitale TV kijk. Die kwaliteit van zowel Film1 als DVD via PS3 (via HDMI aangesloten) vond ik prettig om naar te kijken. Maar als ik er een hoge resolutie Blu-Ray schijf in gooi, dan is het allemaal zo hard aan mijn ogen. Het is hagelscherp, maar ik vind het gewoon niet prettig kijken. Dat softe wat een DVD over zich heen heeft vind ik gewoon lekkerder kijken.

    Heeft iemand anders dat ook, of ben ik de enige?
     
  15. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Denk dat je de enige bent :p

    Maar probeer is wat aan je instellingen te doen op je tv misschien dat dat helpt?
    Kleuren wat warmer zetten,contrast wat lager.
    Scheelt al enorm ;)
     
  16. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Inderdaad. Helderheid en contrast omlaag zal een stuk schelen. Veel televisies staan echt ontiegelijk hoog. Bij een vriend van me knallen m'n ogen ook bijna m'n kop uit. Snap echt niet dat je dat leuk kijken kan vinden, maargoed.
     
  17. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt niet aan het contrast of iets dergelijks, het zijn gewoon de details die je sneller afleiden in een film. Ik ben er gewoon niet weg van
     
  18. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb gisteren Cars op Blu-ray gekeken. Wat een waanzinnig beeld zeg! :thumbs: Super scherp en geweldige kleuren. Kijk uit naar Finding Nemo op Blu-ray.
     
  19. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Je bent echt de eerste die ik dat hoor zeggen.

    Heb er totaal geen last van.
    En hoe kunnen details nou afleiden?
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Ik heb dat helemaal niet!

    Bij blu-ray en hd-dvd ervaar ik een diepte in het beeld die echt ongelooflijk mooi is. Bij dvd's zie ik dat helemaal niet en zie ik ook ruis enz.
     

Deel Deze Pagina