Pro Evolution Soccer '09

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tript, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik denk niet dat hij de graphics bedoelt, maar meer hetgeen er op het veld gebeurd. En daar kan ik alleen maar bevestigend op antwoorden. Het speelt ook realistischer, het is moeilijker een kans te creeren dan bij FIFA09, omdat de balans gewoon heel erg goed is.

    Neemt niet weg dat FIFA09 ook erg lekker speelt. Zeker een verademing t.o.v. vorig jaar (maar dat zijn beide titels dus).
     
  2. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    3 Oktober komt Fifa09 uit, PES weet ik nog niet. Ik denk dat ik even 2 weekjes wacht nadat ze allebei uit zijn om daarna alsnog waarschijnlijk voor PES9 te gaan ;P.
     
  3. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Meestal is FIFA qua release wat eerder dan PES. FIFA haal ik meteen in huis, je weet dat je een kwalitatief goed product koopt, zowel offline als online. Bij PES moet je toch even de kat uit de boom kijken, want een PES is meestal pas "af" na de nodige patches waar weer een paar maanden overheen zijn gegaan. Een PES 2009 komt pas bij mij in huis als iedereen er een paar maanden na de release nog steeds enthousiast over is. Bij de release vind iedereen het altijd vet, dus die berichten vind ik nooit betrouwbaar. Pas na een maandje komt bij de eerste kritiek binnendruppelen. En een lagloze multiplayer is ook een must, anders komt het spel sowieso niet in huis.
     
  4. AC/DC

    AC/DC Active Member

    Berichten:
    529
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies. Met FIFA heb je gewoon zekerheid, je koopt een compleet spel en je weet wat voor plezier je eraan gaat beleven. met PES is het altijd maar "hopen op..". Ik weet nog toen ik mijn eerste "next-gen"pes kocht, PES6 en die lagde hard in de eerste week. Konami kwam netjes met een patch wat met 2008 nooit gebeurde.

    Nog steeds heb ik het gevoel dat de 60 euro aan PES2008 mijn grootste geldverspilling in games ooit is.
     
  5. Cole

    Cole Be cool...

    Berichten:
    799
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond 25€ al geldverspilling voor de 'classic' versie }:] Is toen ik PES08 toch maar een kans wou geven om vooral een vriend plezier te doen. Na 4 dagen was die al de deur uit, eerste keer dat dit voorkwam na zoveel jaren trouw te zijn aan PES/Konami. PES6 heb ik nog aan 100% gespeeld, vooral na die patch update. En toen was het al amper een upgrade van vorige versie maar het speelde nog redelijk vlot. 2 jaar later heb ik zo de indruk dat Konami alleen budget had om wat hier en daar iets te verbeteren waar EA net een ongelooflijke sprong voorruit heeft gedaan. Zij weten blijkbaar wat de betekenis is van 'NEXT-GEN'.
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2008
  6. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    @ AC/DC en Supremacy NL

    ja dat is makkelijk praten achteraf, jullie doen alsof PES áltijd kwalitatief afwachten is

    Bij PES3 t/m PES2006 lag PES gewoon voor op Fifa, en toen was het omgedraaid, toen was het altijd maar afwachten of Fifa dit jaar wel beter zou zijn.

    Natuurlijk heb je gelijk dat PES2008 geldverspilling was, en dat het slecht was, en dat Konami ons genaaid heeft, maar houd deze kritiek aub bij PES 2008, en mischien ook nog bij PES6, maar niet in zijn algemeenheid, voor die 2 delen lag PES gewoon voorop.

    @Supremacy NL

    Je kan PES2009 ook bij iemand anders spelen om voor jezelf te beoordelen ipv alleen andermans meningen aan te horen en dan te besluiten om voor fifia te kiezen als winnaar ( volgens mij heb je allang voor fifa gekozen, lees ik uit je bericht )
     
  7. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    FIFA koop ik sowieso, PES later mits die goed is. Twee voetbalspellen spelen moet kunnen, hoef ik ook niet mee te doen aan de hetze tussen FIFA en PES spelers ;)
     
  8. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha:p dit was 2 jaar geleden ook dé mentaliteit van alle PES fans, die sowieso PES zouden kopen, aangezien het op dat moment een goede naam had, maar toen ging iedereen de boot in met PES6 en 2008 ;)

    Hier heb ik van geleerd, en sta helemaal open tussen beide, ik speel beide demo's, speel beide games bij iemand, vóórdat ik er één koop, aangezien ik gewoon de beste wil hebben, en bij een goede PES, en evengoede Fifa, koop ik alsnog PES, omdat deze qua gameplay mij beter ligt :)
     
  9. Cole

    Cole Be cool...

    Berichten:
    799
    Leuk Bevonden:
    0
    Correctie: Vanaf Pro Evolution Soccer op PS1 waren ze voor mij persoonlijk al beter dan EA. Wie herinnerd zich deze beelden niet.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Standaard een tweetje gebruiken dan liep de verdediger van de tegenstander nooit mee.
    Ik speel dit spel nog steeds bij vrienden van mij ( die hebben mijn psx al 5 jaar bij hun staan).
     
  11. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Nostalgie..
     
  12. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Correctie: ISS Pro Evolution

    De naam Pro Evolution Soccer werd pas op de PS2 gebruikt.
     
  13. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Nu ik een aantal van die filmpjes zie lijkt de gameplay toch wat soepeler te zijn geworden maar zie ik niet echt veel verandering in het spel zelf. Ben toch wel erg benieuwd naar hoe dit spel gaat spelen en ga ook de demo's van FIFA en PES kapot spelen om te kijken welke nu uiteindelijk het beste is. FIFA heeft voor mijn iig 90% de voorkeur en PES nu 10%. Kijken hoe dat na de demo is maar ik denk dat ik het al zelf weet welke ik haal;).. PES is de betere voetbalgame qua gameplay en FIFA is de betere game qua graphics en presentatie.
     
  14. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    een echte psver :emo:
     
  15. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik weet zeker dat ik PES 2009 haal. Ik laat Fifa 2009 liggen en haal een paar weken PES 2009 als hij uit is. Mocht PES 2009 online weer niet speelbaar zijn dan haal ik Fifa 2009. Ik heb beide games gespeeld, mijn hart heeft altijd gelegen bij PES en dat is nu nog zo. Hoewel beide games qua gameplay weinig voor elkaar onderdoen is het voor mij een kwestie van gevoel.

    PES voelt (afgezien van het afgrijselijke PES 2008) voor mij beter en speelt iets lekkerder. De demo van Fifa 2009 was indrukwekkend, en toch gaf het mij niet het echt voetbalgevoel, ondanks de grafische kracht en alles eromheen. Kan ook gewoon zijn omdat ik PES gewoon altijd heb gespeeld. Alleen als PES 2009 online weer bagger is ga ik ook Fifa 2009 halen.
     
  16. Cole

    Cole Be cool...

    Berichten:
    799
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor, "ISS pro evolution" en "Pro Evolution soccer" zijn beide uitgekomen op PS1. ;)
    ISS PRO 1 (2000), ISS PRO 2 (2001), PRO Evo 1 & 2 (2002)
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2008
  17. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Dat had ik destijds ook met de demo van Fifa 2008. Mijn eerste indruk destijds was 'gvd, het lijkt net echt' ... maar toen ik ging spelen klikte het niet helemaal, alsof de spelers mij niet begrepen, wat ik wilde. Bij PES heb ik dat gevoel niet. Kan een kwestie van wennen zijn. Ik kwam niet door die fase heen.

    Ben benieuwd of Fifa 2009 nu WEL klikt ... van PES 2009 weet ik dat al vrijwel zeker
     
  18. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Dat is exact wat ik bedoel :)
     
  19. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh zo:) Maar dat is hetzelfde als dat PES2008 nog voor de PS2 wordt uitgebracht. Eigenlijk was PES 1 gewoon een PS2 spel ;)
     
  20. Cole

    Cole Be cool...

    Berichten:
    799
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. De eerste PES op PS2 kwam uit in 2001.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina