[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    kan je zo veel mogelijk info geven (router/modem foutmelding etc)?

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als noob moet je nooit in het menu van de router gaan rommelen.

@Insane/Erret
    Wie heeft het draadloze netwerk bij je aangesloten ???

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    So true ;)

4. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Nou de beheerder was een vriend van me, maar door omstandigheden zie ik hem niet meer.. maar ik heb al een oplossing gat door het plafond naar boven boren en gewoon aan de kabel dan doet het wel.. dit is een hoop gedoe :mad:

5. Heideroos

Heideroos Drossie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nooit problemen gehad met mijn draadloze verbinding.
    Omdat ik digitale tv heb volgende week, heb ik sinds vandaag een nieuwe router.
    De router is goed ingesteld en ik surf perfect draadloos. Netwerk is WEP-beveiligd. De xbox aansluiten lukt echter NIET...
    Blijkt dat de LED op de wireless adapter plots rood is... Is hij kapot? Is dit normaal? Een nieuwe router en direct een kapotte adapter?

6. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dat de adapter bij een nieuwe router kapot gaat lijkt mij sterk.
    Denk eerder dat iets niet goed is met de instellingen.

1. SSID.
    2. WEP.
    3. Mac beveiling.
    4. Krijgt de Xbox360 zijn IP/DNS automatisch of handmatig.

7. Heideroos

Heideroos Drossie

Leuk Bevonden:
    0
    SSID klopt, de xbox vindt het netwerk
    WEP klopt, als ik de WEP invul, keurt hij dat goed. als ik een foute WEP geef, lukt het niet.
    Mac beveiliging: heb al geprobeerd met EN zonder MAC, helpt niets...
    IP: heb al geprobeerd met automatisch en handmatig, geen verschil. Voor handmatig heb ik de instellingen gelaten zoals ervoor: ik heb bij dezelfde isp enz gebleven...

Zonet even SSID aangepast, WEP uitgeschakeld, MAC uitgeschakeld: een onbeveiligd netwerk dus.
    Opnieuw vindt de XBOX het netwerk, maar kan hij geen verbinding maken.
    FOutcode: X: 8000 - 0011

Laatst bewerkt: 27 aug 2008
  8. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    In welke mode staat de router B/G/N of mixed ??

9. Heideroos

Heideroos Drossie

Leuk Bevonden:
    0
    Zou volgens mij in tabblad wireless moeten staan, maar daar vind ik het niet. Ik heb er dus geen idee van...

Ohja, ik zie net dat DHCP uitstaat, maar dat kan volgens mij het probleem niet zijn he. Dan zou er een probleem zijn met ip, maar toch niet met de rest, niet?

Laatst bewerkt: 27 aug 2008
  10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Een draadloze router zonder B/G/N/Mixed mode ??

Schakel de HDCP eens in en kijk wat er gebeurt !!

11. Heideroos

Heideroos Drossie

Leuk Bevonden:
    0
    Met DHCP gebeurt er niets.
    In de securitylog van de router vind ik hetvolgende als ik de xbox aanzet:

Aug 27 20:58:56 2008 Firewall Setup Firewall internal Firewall configuration succeeded
    Aug 27 20:58:54 2008 Firewall Setup Firewall internal No IP for NAT - connections may fail [repeated 2 times, last time on Aug 27 20:58:54 2008]
    Aug 27 20:58:54 2008 Firewall Setup Firewall internal Starting firewall configuration

12. vanrossen

vanrossen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds kort heb ik een xbox 360 en ik wil graag online gamen, maar ik heb nogal wat probleempjes met de verbinding. Ik heb hier thuis nog een gewone draadloze netwerkadapter liggen, eentje die ook op mijn pc gaat, alleen hiermee kon ik geen verbinding krijgen. Ik zal dus een adapter van MS moeten aanschaffen, want mijn vader wilt geen kabels door het huis. Kan ik er van uit gaan dat deze draadloze adapter werkt? Anders geef ik 80 € voor niks uit.

Alvast bedankt.

13. Mikeeey681

Mikeeey681 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je zult de draadloze netwerk adapter van microsoft moeten kopen, en daarmee kan je verbinding krijgen.
    Andere adaptertjes werken niet op de x360.

Ik gebruik hem zelf ook en het werkt als een zonnetje

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Hier werkt de Wireless Adapter ook zonder problemen.

Geen MM in de buurt want daar mag je het artikel binnen 2 weken terug brengen.
    Dit mag zelfs als de plastic verpakking kapot is.

15. vanrossen

vanrossen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hartstikke bedankt voor de snelle reacties.

16. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb misschien een vreemde vraag.

Ik heb hier in het studentenhuis waar ik zit wireless internet dat de ether word ingestuurd door een wireless router, ik noem deze van nu af aan router 1. Nu heb ik zelf nogal wat apparaten die graag met een draad verbonden willen worden (xbox 360 en gewone xbox). Alleen deze afstand valt niet echt te overbruggen met kabels.

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is als ik een draadloze router (router 2) koop of deze aangesloten kan worden (draadloos) op die andere wireless router (router 1) die er dus al ligt. Je kan normaal bij gewone routers de ene aansluiten op de andere door een Lan uitgang van router 1 aan te sluiten op de wan poort van router 2. Is deze mogelijkheid er ook door de lucht?

Dan heb ik namelijk gewoon een draadloze router liggen op mijn eigen kamer waarop ik alle apparaten met draad aan kan sluiten. Router 1 is een speedtouch 570.

Of moet ik dan mijn PC op die kamer gaan instellen als een soort server door internet te delen? Het nadeel is dan dat ik deze pc altijd aan moet hebben staan om bijvoorbeeld op xbox live te kunnen.

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ja dat kan. Het beste is eigenlijk een wireless accespoint, als je een andere router hebt moet je deze in bridge mode zetten.

18. bartjan25

bartjan25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben ben mischien wel de grootste leek van allemaal maar moet ik perse een router hebben?(wat is dat)ik wil ook een Microsoft - Xbox 360 Wireless network adaptor kopen maar als ik die dan in de xbox inplug ben ik er dan al?moet ik niks in mijn modem stoppen?moet ik perse een router hebben?

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    je modem kan een router zijn.. Je modem/router moet wel draadloos zijn .. maar zonder info kan ik je geen helder antwoord geven ... Maar ja je moet een router hebben

20. AC/DC

AC/DC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je draadloos internet thuis? Kom met wat meer informatie. Kijk wat voor een modem je hebt, misschien is dat ook een router. Als je draadloos internet thuis hebt en niet vies bent van 75 euro voor een draadloos netwerkadapter, kun je in 2 stappen al op xbox live.

Maar geef dus wat meer informatie.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina