Ik vind Castlecrashers veel te prijzig.
Waarom kopen jullie niet Streets of Rage2 of TMHT voor 1/3 van de prijs?
Zo boeiend vind ik Castlecrashers niet, ik had er meer van verwacht. Veel te eentonig. Erg hack en slasher-ig, terwijl je bij Streets of Rage veel meer moves kunt. Het levelelen geeft wat nieuwe moves, kan ik me voorstellen, maar het kwam in de demo over alsof je iedere keer dat je de game speelt op dezelfde manier leveled.
Het spel heeft leuke verrassings-momenten, maar net als bij AlienHominid gaat dat er af na de eerste keer spelen. Dan blijft aleen nog de gameplay over...en ik snap niet dat jullie daar 1200 voor neerleggen, als je voor een potje uitstekende arcade actie in Streets of Rage 2 400 points neerlegt. Ik begrijp dat niet.
Het enigste dat Castlecrashers lijkt te bieden is een saaie game, met wat frisse beelden en enkele grappen die je leuk door de rit brengen. Dit is niet wat gaming wezen moet, dit is een week leuk, maar zal je nooit bijblijven. Een beetje het zomerhitje uit de rabotop, felle kleur en geur die de zintuigen pleassed zolang het duurt. Erg populair in de States, zal ik vermoeden.
Koop liever een game als Braid, en leg daar 400 points bij neer voor TMHT of Streets of Rage. Daar heb je wat aan. Een vervullend moment achter de 360 console, dat met dit medium ook werkelijk wat unieks de artistieke wereld inbrengt, of anderzijds gewoon gestript tot de gameplay ook werkelijk goede gamplay brengt.
Peace, have sex, but do it safe.
Laatst bewerkt: 27 aug 2008