Het is hier ook wel een beetje vriezen of dooien. Ik houd het topic altijd wel in de gaten. De ene keer is de tendens heel negatief, eigenlijk voor Leipzig. Na Leipzig is het weer walhalla wat de klok slaat. Alleen omdat de gameplay terug gaat naar PES 5. Ik vind het een beetje vreemd dat je daar dan 60 euro voor wilt betalen. Alleen voor de update qua spelers? Want anders kan je net zo goed PES 5 voor een paar euro'tjes op de kop tikken. Het spel staat of valt toch ook bij de online multiplayer (voor veel spelers). En daar valt niets over te zeggen. Daarvoor moeten we toch echt wachten tot de release. Qua PES heb ik alleen ervaring met PES 2 (ps2), PES 4 (xbox), PES 6 (xbox360), dus om de paar jaar haal ik een PES in huis. Maar niet altijd bij de release. Ik snap niet dat iedereen elk jaar 60 euro naar de winkel brengt voor een spel dat eigenlijk al jarenlang hetzelfde is. Ze doen een stap terug (naar PES 5), dat vind ik teken van zwakte. Maar hier wordt gedaan alsof ze sprongen vooruit hebben gemaakt. Het nieuwe deel zal vast beter zijn dan 2008, maar dat is niet zo moeilijk als ik zo de berichten over 2008 lees. Maar rechtvaardigt het weer een verkoopprijs van 60 euro? En ik ben niet PES hier aan het bashen, maar ik mis wel degelijk de vernieuwing. Zelfs grafisch blijven ze in de vorige generatie hangen. Voor mij als consument trekt me de 10 vs 10 optie wel (in FIFA), het is nieuw en nog nooit eerder was dit mogelijk. Ik probeer gewoon de beste keuze te maken met mijn 60 euro en FIFA lijkt als totaalpakket meer te bieden. Qua gameplay schelen ze elkaar weinig. Ik geloof best dat de gameplay van PES beter is, maar die gameplay blijft in de basis ieder jaar hetzelfde. Maar goed, ik houd er over op. Straks krijg ik nog dreigbrieven
Laatst bewerkt: 28 aug 2008