Pro Evolution Soccer '09

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tript, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    uhh, maar daar zijn fora toch ook een beetje voor?;)
     
  2. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Misschien kan hij nu wel betere argumenten vinden omdat hij het wel gespeeld heeft ^^.:+
     
  3. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Het is hier ook wel een beetje vriezen of dooien. Ik houd het topic altijd wel in de gaten. De ene keer is de tendens heel negatief, eigenlijk voor Leipzig. Na Leipzig is het weer walhalla wat de klok slaat. Alleen omdat de gameplay terug gaat naar PES 5. Ik vind het een beetje vreemd dat je daar dan 60 euro voor wilt betalen. Alleen voor de update qua spelers? Want anders kan je net zo goed PES 5 voor een paar euro'tjes op de kop tikken. Het spel staat of valt toch ook bij de online multiplayer (voor veel spelers). En daar valt niets over te zeggen. Daarvoor moeten we toch echt wachten tot de release. Qua PES heb ik alleen ervaring met PES 2 (ps2), PES 4 (xbox), PES 6 (xbox360), dus om de paar jaar haal ik een PES in huis. Maar niet altijd bij de release. Ik snap niet dat iedereen elk jaar 60 euro naar de winkel brengt voor een spel dat eigenlijk al jarenlang hetzelfde is. Ze doen een stap terug (naar PES 5), dat vind ik teken van zwakte. Maar hier wordt gedaan alsof ze sprongen vooruit hebben gemaakt. Het nieuwe deel zal vast beter zijn dan 2008, maar dat is niet zo moeilijk als ik zo de berichten over 2008 lees. Maar rechtvaardigt het weer een verkoopprijs van 60 euro? En ik ben niet PES hier aan het bashen, maar ik mis wel degelijk de vernieuwing. Zelfs grafisch blijven ze in de vorige generatie hangen. Voor mij als consument trekt me de 10 vs 10 optie wel (in FIFA), het is nieuw en nog nooit eerder was dit mogelijk. Ik probeer gewoon de beste keuze te maken met mijn 60 euro en FIFA lijkt als totaalpakket meer te bieden. Qua gameplay schelen ze elkaar weinig. Ik geloof best dat de gameplay van PES beter is, maar die gameplay blijft in de basis ieder jaar hetzelfde. Maar goed, ik houd er over op. Straks krijg ik nog dreigbrieven ;)
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2008
  4. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Wat een zielig mensen hier, damn. Het niveau ligt echt diep, maar dan ook echt DIEP, onder het vriespunt. Het enige dat AC/DC aangeeft is dat hier EXACT hetzelfde wordt gereageerd als een jaar terug (toen met pes2008 ).

    Net als hem zie ik tot op heden er weinig verandering tov. van pes2008 en dat deel was (is, ben blijft) kut.

    Maar nee, wanneer er even niet vol lof over pes wordt gepraat, is meneer direct zielig, kinderachtig, negatief en moet ie vooral oprotten naar het "EA-Front"

    Wordt aub met z'n allen eens volwassen en face it dat pes de afgelopen delen teleur heeft gesteld en dat Konami wel met een heel goed deel moet komen dit jaar.

    En daarbij. Wanneer er positieve reacties gespuit mogen worden (zonder dat men de game heeft gespeeld) dan mag er ook sceptisch gereageerd worden (zonder dat men de game heeft gespeeld).
     
  5. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste PES ooit zou goed kunnen. Maar dat is niet genoeg om te kunnen zeggen: Bye Fifa.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2008
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik heb even een vraagje over Pes 2009 ;)

    WENB zegt als het spel uitkomt dat ze dan een option file klaar hebben maar is dit dan alleen voor de ps3 maar ook voor de 360?
     
  7. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    Voor mij wel. En, toegegeven, het is wat hard aangezet, maar beetje in extremen discusieren hier is toch wel ok? Als het maar over het spel gaat.
    Overigens heb ik echt niet heel veel met fifa. Ziet er altijd heel gaaf uit, maar uiteindelijk speel ik altijd pes.
     
  8. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    http://www.zshare.net/audio/1779440287f2bdf7/

    hier een audio opname waarop Riot zijn mening geeft over pes2009. Hij is altijd een goede criticaster van PES geweest (volgens mij recensent van ign.uk, maar dat laatste weet ik niet zeker). Hij legt in ieder geval enigszins uit waarom hij de game zo goed vindt, of je het daar nu mee eens bent of niet.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2008
  9. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is dat een 6 jaar oude PS2 engine wordt gebruikt. En het is niet alleen een oude engine, maar ook nog eens een engine die ik als mijn broekzak ken. Ik denk ook dat dit de beste PES ooit wordt, maar zolang ze deze engine blijven gebruiken koop ik geen PES meer.
     
  10. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Een beetje hoopgevend nieuws kon ik iig wel gebruiken. Want NOG een halfbakken PES zou slecht zijn voor PES/Konami maar zeker ook voor de voetbalgames op zich. Als iedereen alleen op EA/Fifa zou zijn aangewezen? Brrrr, een monopoly, daar moet ik niets van hebben.
     
  11. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    wacht nou maar ff af gewoon. ik snap best dat je na de ellende van vorig jaar baalt, maar jij weet best dat ook jij overstag gaat als na paar weken na de release idd mag blijken dat die f*cker dit jaar zo goed is als hij vorig jaar had moeten zijn.
     
  12. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Grappig, PES 2008 was een drama, I admit. Maar PES 6 was toch echt gewoon beter dan Fifa 2007. Probleem was dat PES 6 niet beter was dan PES5, sterker, het spel was een stuk slechter. Ik vind het wel frappant (maar het is wel typisch Nederlands) dat na PES 2008 Konami plots geen voetbalgames kan maken en dat PES eigenlijk altijd slecht is geweest.

    Dat is natuurlijk bullshit. PES 2008 was en is het slechte PES/WE deel dat ooit is uitgekomen. Alles wat ik over PES 2009 heb gezegd is puur gebaseerd op de gameplay. Ik heb niet gezien hoe het online werkt, hoe het speelt als je 2vs2 online of offline speelt enz.enz.enz.....

    Deze PES is een terugval naar het superieure PES5 en dat betekent dat we niets nieuws gaan zien. Het is aan de gamer om te bepalen of PES5 in een nieuw jasje zijn € 60,00 waard is.

    Fifa heeft het voor mij niet, dat is een kwestie van persoonlijke smaak. Dus ik ben blij dat ik een betere PES krijg dit jaar dan vorig jaar. Dat anderen vinden dat ik dan Fifa 2009 moet kopen omdat dat spel als totaalprodukt gewoon beter is (= een feit) en online beter zal werken, is niet iets waar ik wakker van kan liggen.
     
  13. AC/DC

    AC/DC Active Member

    Berichten:
    529
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind jij jezelf grappig? Ik heb speel elk jaar beide games, hoe moet ik anders kritiek kunnen geven.
     
  14. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    je zegt wederom een waar woord
     
  15. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha wat een gast :lol:
     
  16. AC/DC

    AC/DC Active Member

    Berichten:
    529
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ben jij eigenlijk voor een gast? Ik heb altijd gezegd dat ik pes heb gespeeld en als dit nieuwe deeltje zonder lag speelt en me bevalt koop ik deze ook gewoon weer samen met FIFA09. Typisch weer zonder enig benul een beetje emoticons loslaten op mensen.

    Ik zeg alleen dat hier nooit eens voorzichtig of sceptisch wordt gepraat over PES. Alsof de serie nog nooit heeft teleurgesteld en alsof we allemaal nu al kunnen spreken van een pareltje. Beide games hebben iets en spreken ze me dus ook beide aan. Hier wordt echt gedaan alsof het zo verraderlijk is als je ze beide speelt.
     
  17. Ryu Suyanto

    Ryu Suyanto Ryu Suyanto

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben denk ik ook van plan om ze beide te gaan halen. Het liefst zou het natuurlijk leuk zijn als er een footie game komt met de gameplay van pes en de licenties/online etc van fifa.. \o/\o/\o/
     
  18. AC/DC

    AC/DC Active Member

    Berichten:
    529
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk nog eerder dat ze een medicijn voor AIDS bedenken dan dat dat gebeurt maar het zou inderdaad de natte droom zijn van elke pes of fifa(alhoewel) speler.
     
  19. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Edit je post even a.u.b.

    Het slaat helemaal nergens op. No offence verder hoor.
     
  20. dennizzz

    dennizzz Active Member

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoorde laatst dat ze er dichtbij zijn! }:]

    Denk dat het zowiezo een kwestie van smaak is. Ik heb vorig jaar Fifa weer is geprobeerd na een lange tijd, maar na verloop van tijd kom ik gewoon tot de conclusie dat het spelen van het spel cq. de gameplay, fun, nooit zo leuk wordt als welke versie van Pes dan ook.

    Ik weet dat jullie PES2008 allemaal kut vinden (was ook niet het beste deel ooit gemaakt), maar ik moet bekennen dat ik em nog vaak met vrienden speel (offline dan wel) Fifa had ik na een maand alweer verkocht omdat ik er eerlijk gezegd gewoon geen reet aan vond. De opties/licenties waren tof, het zag er fucking mooi uit, maar het speelde gewoon niet lekker.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina