PC Hardware Helpthread

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ProXi, 25 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Hulp nodig!! Welke van deze schijven zal ik kopen?
    500 GB á 70eu
    640GB á 74eu
    1 TB á 115eu

Tussen die eerste en tweede, zit daar verschil in? Zo niet; Dan neem ik sowiezo die 2e.. Voor 4eu meer 140GB erbij :9
    Maar raden jullie aan eentje te nemen van rond de 500, of juist van de 1 tb? Ik ga hem gebruiken om HD series etc op te zetten, aangezien mn schijf volslikt.
    Toch wil ik ze bewaren om later nog eens te streamen naar mn Xbox (HDtv) :)
    Die middelste dan maar doen?

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Die 1TB levert het meesta waar voor zijn geld. Daar is het 0,115 cent/GB en bij die 640GB is het 0,115625 cent/GB :+. Die 500GB is zeker het minst interessants, deze heeft een prijs van 0,14 cent/GB.

Het hangt dus van jouw af, wil je €74 kwijt of €115?

3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB, €71ex

4. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft die ook een metal case etc? Want deze werd mij in eerste instantie aangeraden omdat ie zo stevig is, goedkoop en gewoon goede kwaliteit.

Edit: Kzie het al. Dies INTERN. gaat om externe harde schijf ;)

Laatst bewerkt: 27 aug 2008
  5. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Die 640GB is de mooiste keus...

6. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    Heb mijn PC nu geformateerd en alles is goed gelukt. Alleen als ik nu op internet ben, en ik scroll naar beneden/boven dan spaced mijn beeld helemaal. Moeilijk uit te leggen hoe het er uit ziet. Iemand die misschien iets hier van af weet ?

Heb het maar ff opgenomen en snel op Youtube gezet, weet niet anders hoe ik het met jullie kan delen. :)

Oh, erg crappy. Valt ook niet veel van te zien :lol:

Laatst bewerkt: 29 aug 2008
  7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Nieuwste videodrivers al geinstalleerd ??

8. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.860
    Nope, heb nog niks geinstalleerd behalve Firefox. Waar kan ik dat doen ?

9. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Zien welke grafische kaart je hebt en dan naar de site van de fabrikant (Nvidia, Ati of Intel. Niet Sapphire, Asus,... ofzo) surfen en daar de laatste drivers downloaden.

10. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.860
    Heb Intel, maar welke drivers, er zijn er heel veel. :eek:
    Ik heb ook geen geluid meer, moet dat ook via drivers of anders ?

11. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Doe gewoon windows update, daar zou je de standaard drivers (iig van intel) moeten krijgen, en ook voor je geluid staat op windows update ;)

12. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.860
    Heb 2 updates gedaan via Windows Update maar dat heeft niet geholpen, ik ga nu Service Pack 3 downloaden. Hopen dat het werkt.

Als ik bij Apparaatbeheer kijk staat er bij Overige Apparaten een geel vraagteken. Dat geld voor mijn Multimedia-audiocontroller en videocontroller (VGA-compatibel). Dat moet ik updaten lijkt mij, maar als ik via daar updates zoek dan vind hij geen updates.

13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Daar heb je meteen het probleem !!

Bij een onboard audio/videokaart moet je zijn bij de fabrikant van het moederbord of pc !!

14. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.860
    Hij is onboard mijn videokaart. Dus eigenlijk is er wat defect met mijn moederbord ?

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Nee, je hebt gewoon de driver niet geinstalleerd. Oftewel doen wat Melbuuln zij of de cd die bij je moederbord zit insteken. Daar staan normaal ook (verouderde) drivers voor je GPU en ook voor je audio chip.

16. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.860
    Gelukt! Via Google mijn pc gezocht, systeemstats gezocht. Uiteindelijk de naam van mijn grafische kaart gevonden en een driver gedownload. Hij doet het weer perfect, geluid nog niet getest maar dat komt nog wel. Hehe, ben blij heb keihard koppijn. Ben als sinds 10 uur vanochtend bezig! :lol:

17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    hmm. Mijn pc doet raar. heb dan opnieuw XP geinstaleerd. dus k ff alle servicepacks geinstaleerd.
    videokaart nieuwe hardeware gevonden geinstaleerd. en toen de videokaartdriver van de ATi site. Omdat ATI zei dat er geen drivers voor waren. Maar ik start dus opnieuw op. Krijg ik heel raar beeld. allemaal door elkaar.
    en wazig.
    Springt ineens het beeld op groen/donkergroene balkjes.

En dan ineens een BS. met 1 of andere ati fout. kan het alleen niet lezen door boven staande fout.
    het zal wel een driver fout zijn. want iets anders zou ik niet weten. Maar heb meerdere versies geprobeert. maar ze doen allemaal het zelfde.

Weet iemand wat dit kan zijn?

18. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    'de driver' ? Welke driver, van je videokaart?
    Waarsch moet je die dus even overnieuw installeren ;)

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    al geprobeert. En ook oudere versies.

20. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Zojuist een bracket in mijn PC gezet. Zit in een harde schijf in van 80 GIG. Nu heb ik alleen een probleem waar ik niet helemaal uitkom.

Op mijn Asus moederbord zit 1 IDE aansluiting, deze gaat naar de CD/DVD speler toe. Ongeveer op een kwart zit een soort splitser zodat je nog een IDE apparaat kan aansluiten, hierop heb ik de bracket aangesloten. Tot zover geen problemen.

Verder heb ik zowel de CD/DVD speler als de bracket voeding gegeven doormiddel van zo'n kabel waar een P opstaat met daar achter aan een cijfer.

Tot zover gaat het naar mijn idee wel goed.

Nu doe ik de HD erin, start de PC op en wat zie ik? De HD wordt niet herkend en de DVD speler doet vaag, door het maar soms te doen. Ik heb getest door met alleen de CD/DVD speler te werken en dan deed die het perfect, andersom heb ik het ook gedaan (alleen de bracket) en dat werkte ook perfect.

Kan het niet samen ofzo?

Kleine paint tekening:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina