Pro Evolution Soccer '09

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tript, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AC/DC

    AC/DC Active Member

    Berichten:
    529
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben je zo dom om beeldspraak letterlijk te nemen? Natuurlijk slaat het dan nergens op, sodeju. Ga jij hier even bijleren.

    Ik speel ook nog elke week PES2008 offline. FIFA08 was meer leuk in mijn eentje en PES speel je met vrienden. Dat heb ik met elk deel trouwens.
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2008
  2. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Kijk je uit dat je niet iets positiefs zegt over PES? Je overdrijft wel een beetje, ik hoor hier genoeg negatieve klanken over PES 2009. En als er dan wat hoopgevende berichten doorsijpelen dan kun je het PES fans niet kwalijk nemen als ze daar blij van worden. Ik heb het gespeeld en ik ben redelijk positief, maar ik zie echt wel dat het niet allemaal hosanna is en daar ben ik verder toch wel duidelijk in.

    Je bent een beetje aan het zeuren nu, alsof we allemaal domme schapen zijn die weer het water in lopen en jij de verstandige bent. Want wij schijnen te denken dat PES 2009 een pareltje is, en jij vind dat we wat kritischer moeten zijn, maar misschien moet je niet direct stoppen met lezen als iemand zegt dat er iets goed is aan PES 2009. Ik denk dat velen hier een slag om de arm houdt en weet dat PES 2009 net zo goed weer heel erg kan tegenvallen.
     
  3. AC/DC

    AC/DC Active Member

    Berichten:
    529
    Leuk Bevonden:
    0
    De tijd zal het zeggen Cyrax77, mij deert het niet als PES weer gaat laggen online. Voor de fans is dat een keiharde mes tussen de ribben.
     
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat is een feit, tot dan blijft het allemaal giswerk. Ik heb het online gedeelte niet getest en al had ik dat wel, dan nog is het niet duidelijk. Testen met 2 man online is wat anders als spelen met 50.000 tegelijk online.

    Pas als PES 2009 uitkomt zullen we het weten. Ik ben dan ook enkel en alleen een beetje positief over de gameplay, ondanks dat het onbegrijpelijk is dat we blij moeten zijn met een spel dat in 2005 al uit was, alleen in een nieuw jasje, met dezelfde bugs als altijd. De overige nieuwe dingen van het spel vat ik niet op als een grote revolutionaire verbetering, ook de nieuwe besturing niet. Het vrijlopen van de spelers e.d. zag er wel heel goed uit, maar pas als je PES een maand speelt kun je beoordelen of het nou echt zo is.
     
  5. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    *Zucht*, over provoceren gesproken... (En nu een hele serie woorden over wat menig mens nu denkt over jou, het zou mij alleen verlagen tot jou niveau en waarschijnlijk je ego'tje nog strelen ook).

    Anyhow. De discussie tussen PES08 en FIFA08 blijft maar oplaaien en dat terwijl er minder gelijkenissen als verschillen zijn. Beide spellen hebben 2 elftallen en 1 bal en beide spellen gaan onder de schuilnaam: "Voetbal-spel".

    Persoonlijk denk ik dat de keuze héél makkelijk is.
    Keuze 1: "Koop ik een voetbalspel ja/nee"
    Keuze 2: "Wil ik graphics en iets in de richting van voetbal,
    Ja? ga door naar FiFa09.
    Nee? Wil je realisme en voetbal,
    Ja? Ga door naar PES09.
    Nee? Koop een bal en ga buitenspelen en verzin iets nieuws".

    Als de gewilde versie een flop word, kun je je nog niet altijd tevreden stellen met het andere merk.
     
  6. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    de dingen worden hier steeds treffender gezegd.
     
  7. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    "Wil je realisme en voetbal?"

    ik denk dat fifa een stuk realistischer is dan pes hoor.
    PES is echt arcade geworden.
     
  8. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik denk dat PES 09 en FIFA 09 allebei wel realistisch zijn, alleen kent PES wat meer vrijheid
     
  9. AC/DC

    AC/DC Active Member

    Berichten:
    529
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, vooral omdat je nu 8 kanten op kunt lopen waardoor je wat vrijer bent op het veld.
     
  10. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Want gelukkig heb jij PES 2009 al gespeeld. Dit is het topic van PES 2009, niet die van PES 2008. Verkondig dus niet iets als een feit als je het spel niet hebt gespeeld. PES 2008 is arcade, zeker weten. Vooral door de snelheid en het missen van een juiste balans. Maar PES 2009 heb je volgens mij nog niet gespeeld, dus je hebt geen idee hoe jij dat zult ervaren.

    Ik zag een potje Fifa 2009 tussen twee gasten die waarschijnlijk al langer Fifa games spelen. Daar zag ik zeker 4 lobjes erin vliegen. Nee, dat is lekker realistisch.

    Ik denk dat beide games niet realistisch zijn, en er zal ook nooit een realistische voetbalgame komen. Binnen een week heb je de foefjes door om simpel te scoren zonder dat je tegenstander (menselijk of CPU) daar iets aan kan doen. Of je nou Fifa 2009 speelt of PES 2009, die dingen zitten er altijd in. In PES 2009 scoorde ik amper in die potjes die ik speelde maar binnen een dag speel ik de CPU op 5 * gewoon weg. Ik denk wel dat beide games een stuk minder scripted zullen aanvoelen.
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Jongens zullen we vanaf hier afspreken dat we die discussie in het Fifa vs Pes topic gaan houden. En hier gewoon nieuws plaatsen. Dus ik ga beginnen wat vinden we van de edit mode van PES?!

     
  12. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    ehm gast rustig maar.
    Nergens zeg ik dat ik pes2009 gespeeld heb. Daarnaast zeg ik ook "ik denk".
    En waarom val je mij alleen aan en niet diegene die ik quote die zegt: "

    Nee? Wil je realisme en voetbal,
    Ja? Ga door naar PES09.

    dat is toch ook iets verkondigen als feit.
    maar dat vind je niet erg want het is positief:x
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2008
  13. AC/DC

    AC/DC Active Member

    Berichten:
    529
    Leuk Bevonden:
    0
    360man het heeft geen zin om met deze heethoofden te gaan discussiëren. PES is en blijft een gevoelig onderwerp voor de fans.
     
  14. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Ja, en jij blijft zeiken op alles..:{
     
  15. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Blijf anders gewoon in je eigen topic... wij zitten daar toch ook niet de hele tijd Fifa af te zeiken ook al vinden wij(iig ik ;)) het niks...
     
  16. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt helemaal, maar er zijn nog steeds veel mensen die het als feit zien dat de gameplay van PES beter is. Tegenwoordig is het een mening van welk spel je de gameplay beter is.

    Vroeger lag het zo ontzettend ver uit elkaar dat je een idioot was als je Fifa speelde.
     
  17. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Het is volgens mij simpel. Als je nu PES speelt en van plan bent PES2009 te GAAN SPELEN (of iig proberen), dan hoor je in dit topic thuis ... en anders niet.

    Zelfde geldt voor elk topic. Ik ben (nog) geen Fifa man, dus zal je mij ook niet in die topics zien (om kritiek te leveren). Misschien dat ik die wel bezoek om me te informeren, maar dat is iets geheel anders.
     
  18. Soulja

    Soulja Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja die shit doet pijn man, wij als PES groupies hebben liever niet dat onze zo geliefde serie wordt afgekraakt. We sluiten ook graag onze ogen en nemen genoegen met een kleine update ten opzichte van vorig jaar. Shit geef ons zelfs dezelfde Master League die wel al jaren kennen en toch blijven we tevreden en volhouden dat er wel degelijk vooruitgang wordt geboekt. Liefde voor PES maakt blind :)
     
  19. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    even voor de duidelijkheid, ik heb altijd van pes gehouden. Echter sinds de next gen versies ben ik zwaar teleurgesteld geraakt in de series. En omdat ze voor 2008 niet eens de moeite hebben genomen om een patch uit te brengen voor de online lag ben ik zéér kritisch geworden op pes.
    Daarnaast zit ik ook in het fifa09 thread te kijken en daar geef ik ook kritisch commentaar op fifa. Ik vind dat dat moet kunnen om met een kritisch oog naar spellen te kijken. Betekent niet dat je uit het topic moet blijven. Ik vind dat afzeiken en kritisch zijn twee verschillende dingen zijn. Mijn commentaar was verre van afzeiken, daarom snap ik de reactie van cyrax77 ook niet. Maar goed genoeg over geluld. Verder ontopic:)
     
  20. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Geweldig! _O_
    PES2009 ga ik zeker halen dit jaar.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina