Aangezien je hier geen speciale game forums hebt, zou het niet mogelijk zijn om daar een apart forum-deel te maken om achievement hulp kun vragen/bieden? Als voorbeeld gewoon een algemeen game-forum waarin van elke game een topic staat waarin je achievement-boosting sessies kunt plannen en discusseren. Ikzelf gebruik hier nog altijd een Amerikaans forum voor, maar dan zit je vaak met tijden, mensen zonder mic en mensen met slecht Engels, dat het uberhaubt in het Engels is is soms al lastig. Als er animo voor is, wil ik wel een beter plan op tafel leggen. Ik zou dus graag willen weten of jullie als forum hier een voorstander van zijn of niet.
Persoonlijk vind ik het zoals het nu gaat ook goed werken, je stelt in het topic van de desbetreffende game de vraag of iemand wil boosten en meestal krijg je al snel antwoord en zit je s'avonds al achter xbox live.
Dat zou wel overbodig zijn imo. We hebben het achievement topic en alle topics van de desbetreffende games. Ook worden er wel eens achievement matches georganiseerd, zoals dat bijvoorbeeld bij Rainbow Six Vegas het geval was. Dus je kan al op meer dan genoeg plaatsen terecht voor dit soort dingen.
Timeshift nogal. Het is moeilijk mensen te vinden die dit nog spelen (Als er een server met 2 mensen online is, is het bar veel, laat staan dat hun voor de achievements gaan) en mocht je op het x360a forum iemand vinden, moet je er ten eerste maar vanuit gaan dat diegene op komt dagen (Wat bij zo'n grote, internationale community toch soms de vraag is), of diegene over een microfoon beschikt en of hij/zij uberhaubt een beetje degelijk Engels kan. Ook heb ik zelf toch een tijdje klem gezeten met de 2 for 1 achievement in Halo3. Ik ben simpelweg niet het type dat voor 30 ranked matches gaat whinen in de lobby of iemand helpen wil en dan nog te hopen dat iemand het niet gaat verstoren, dan wil ik veel liever een potje gamen i.p.v. voor de achievements gaan. Ook maak ik veel liever een kleine sign-up op een forum, waar je toch binnen een dag (Voor Halo 6 mensen vind waarmee je de taal truc kan doen. Hieraan zou ik het vooral leuk vinden dat je een soort boosting/achievement-addict groep krijgt op een Nederlandse community voor de mensen die wél graag achievements (redelijk vlot willen) halen (Laat dit nou even niet het punt van discussie worden), of je gewoon uit de brand kunnen helpen bij een enkele laatste hand aan je completion, mocht het zonder hulp onmogelijk zijn. Ik zie toch erg vaak dat er amper op de posts gereageerd word, nou horen zulke zaken ook via pm, maar toch zie je nooit iets van "Met hem heb ik een leuke boosting-middag gehad". Ook zijn er van veel games geen game-forum en om nou voor elke game een topic te starten met in de openingspost: "Ik wil achievements", gaat hier niet werken, doordat sommige mensen het niet serieus nemen, je een achievement-whore noemen die geen speelplezier wil en mensen die je startpost slecht vinden. Ik denk dat dat ook tot veel onnozele discussies kan leiden zonder voorbedachte rade. Tja, ik vind de topics over het algemeen ERG boeiend vaak, er zit altijd wel een storende factor tussen die de boel een beetje probeert aan te laaien, maar dat moet je over het hoofd zien. Persoonlijk denk ik dat het te uitgebreid en onoverzichtelijk word als er mensen over achievements/boosting-sessies beginnen terwijl het topic midden in de grafische gedeelte zit van de spelwereld. Ik hoop hier mijn idee een beetje verder mee uit kan beelden en ik vind het prima als er nog even overnagedacht moet worden.
Persoonlijk heb ik wel vaak gehad dat er iemand antwoordde en dat ik een paar uur later de achievements had dit was wel met grote spellen zoals Gears of War. Voor Timeshift word het misschien wel moeilijker het is gewoon hopen dat iemand hem in de kast heeft staan en graag achievements haalt, dit is ook een paar dagen geleden gelukt met Def Jam Ik denk ook dat het topic naar een paar weken in vergetelheid gaat, dat gebeurd vaak met dit soort topics, maar dit kan ook een keer anders lopen
Het lijkt mij persoonlijk niet echt nodig om hier een speciaal sub-forum voor te openen. Er is op het forum al voldoende ruimte om te praten over achievements. Zo hebben we een achievements topic waar je terecht kunt en je hebt de threads van de games. Vind het niet echt nodig om daar een heel speciaal sub-forum over te maken. Vraag me ook af of daar wel voldoende draagkracht voor is. Een aparte thread hiervoor lijkt mij dan een betere oplossing.