Pro Evolution Soccer '09

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tript, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    ??? Wat is het 'nut' hiervan? In deze PES(!!!!) thread
     
  2. Tript

    Tript Levensgenieter

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn laatste fifa was '99. op wat demootjes na dan. :) en toch weet ik dat fifa mij niet kan boeien.. maar idd, jullie hoeven niet zo te flamen op han, overtuigen doen jullie m toch niet. (gelukkig maar)
     
  3. AC/DC

    AC/DC Active Member

    Berichten:
    529
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb allang al opgegeven om die gast te overtuigen van zijn PES ideologie maar het is zo ondermaats van hem om alles te verheerlijken zonder kritiek.
     
  4. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik heb Euro 2008 gespeeld, die ik zelf heb, net als ik FIFA08 ook heb en ik ga de FIFA-demo binnenkort ook zeker downloaden.
    Ik ben dus blijkbaar niet zo kortzichtig als AC/DC denkt :)
    Maar ik ben het volledig met Maxqubit eens: Wat doet dat er toe in een PES topic?
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2008
  5. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Een forum is om te discussiëren. In dit geval over games. Discussiëren gaat alleen als mensen objectief blijven. En ondanks dat ik denk dat je een goede kerel bent, twijfel ik enorm aan de objectiviteit van jouw posts :)

    Niets persoonlijks obv.

    Denk dat AC/DC zich hier enorm aan stoort.
     
  6. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Je hebt ongetwijfeld al aan de reacties van anderen gemerkt dat mensen zich juist zeer aan de aggressieve opzet van AC/DC's posts storen.
    Ik snap niet dat je dat niet is opgevallen.
    Ik ben niet altijd objectief, maar toch wel vaak.
     
  7. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Nouja, ik vind het over het algemeen wel meevallen. Soms is AC/DC zijn woordkeuze misschien niet helemaal lekker maar dat kan hem niet kwalijk genomen worden, aangezien hier niet normaal een discussie gehouden kan worden.
     
  8. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Daar is deze thread ook helemaal niet voor. Het gaat om info posten en inwinnen over PES '09. Niet vertellen waarom FIFA wel 1000x beter is dan PES. Dus die discussie kan je wel voortzetten in het PES vs FIFA topic. Bovendien is die niet normaal te houden discussie toch wel grotendeels de schuld van de toon die sommige mensen aannemen.

    OT: Ben zelf wel benieuwd wat ze van de nieuwe PES bakken. Speel het al sinds ik een xbox heb en echt beter wordt het er niet op. Jammer dat Konami niet zoveel geld in PES kan stoppen als er in FIFA wordt gestopt.
     
  9. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Ik kan de info van o.a. Hanterp (aangaande PES) wel waarderen, dattie wellicht iets gekleurd is neem ik dan op de koop toe:)
     
  10. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    inderdaad, hij geeft tenminste informatie over PES etc. Die AC/DC figuur loopt alleen maar reacties uit te lokken zonder dat hij iets toevoegt aan dit topic.

    Benieuwd of er een demotje van PES komt :)
     
  11. Deji

    Deji Fun player

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0

    Zucht, snap een beetje wat AC/DC bedoelt, en sommigen overdrijven inderdaad op zijn reacties. Maakt mij allemaal niet uit, meestal speel ik beide spelletjes uiteindelijk wel, alleen afgelopen jaren vond ik ik PES beter dan fifa, alleen sinds de laatste 2 jaar vind ik Konami wat stil staan in de ontwikkeling en wordt het er niet echt beter op, hopelijk dit jaar wel weer en komen ze hun beloftes eens na.
    Met de plank misslaan doelde ik op het feit dat er werd gezegd dat de gezichten etc. in Fifa niet leken en alsof het bij PES wel zo goed zou zijn, DAAR doelde ik op.
    Fifa speelde ik een stuk minder maar moet zeggen dat die zich steeds verder ontwikkelen en steeds meer de goede kant op gaan.
    Dat dan sommigen hier doen alsof het editten een godsgeschenk is is op zijn minst vreemd te noemen natuurlijk tenzij je het prachtig vind om 10 tallen tot honderden namen te wijzigen, shirtjes in orde te maken etc. etc. etc.
    Tja, dat moet een ieder voor zich weten natuurlijk.
    Nogmaals..heb geen hekel aan beide spellen en ben ook geen fanboy van 1 van beide spellen, hoop dat de beide concurrenten elkaar zo opjagen dat hun niveaus steeds beter worden en ze hun spellen steeds mooier en beter maken, maar nogmaals..tot nu toe gaat alleen Fifa steeds beter worden lijkt het wel.
    En dan ook nog voor een spel de volle pond vragen maar het online gedeelte niet eens in orde hebben en er nooit wat aan doen is eigenlijk een schande natuurlijk.
    Nogmaals, hoop dat PES dit jaar weer een stuk beter wordt:) voor de rest, ieder heeft zijn mening, de 1 verwoord het wat beter dan de ander, maar voel je je niet persoonlijk aangevallen.
     
  12. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb jij volgens mij niet helemaal goed begrepen wat het nut is van een Edit-mode.

    Bij fifa heb je elk jaar zoveel spelers die niet lijken qua uiterlijk, en soms ook niet qua stats, en dat kan je niet veranderen bij fifa, dus als jij met een donkere mitea wil spelen, doe jij dat lekker, of met over of -underrated spelers , kan je dat bij fifa niet veranderen, bij PES heb je dat ook, maar daar kun je het wél veranderen bij de edit mode.

    Plus dat het altijd voorkomt dat de selecties niet voor 100% kloppen, dat Berbatov bij wijze van spreken nog bij Tottenham speelt, bij PES kan je met de edit-mode dit zo veranderen, plus alle andere transfers tijdens de winterstop.

    Over die league updates bij fifa, moest je daar niet voor betalen?

    Dat ik dan de namen van de ongelicenceerde clubs zelf moet veranderen, neem ik op de koop toe.

    Voorderest ben ik het wel met je eens.
     
  13. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    @Kwdtje: De PES demo komt - héél onzinnig - in de week dat PES uit komt...
     
  14. Ryu Suyanto

    Ryu Suyanto Ryu Suyanto

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm niet echt slim :mad: had verwacht hem te spelen 1-3 weken voordat de volledige game released word
     
  15. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Zucht,

    Vermoeiend...... Nu ben ik het wel zat. Dat gezeik over Fifa is dit, fifa is dat.... Fijn voor gasten als AC/DC, maar ga dan lekker in dat topic zitten. Ik wil hier lezen over nieuwtjes, positief of NEGATIEF (ja, ook dat hoor ik graag) zodat ik steeds meer weet over PES 2009.

    Er zijn maar weinig mensen die de nieuwe PES hebben gespeeld, ik zou graag zien dat men zich laat informeren over PES 2009 en niet constant teruggrijpen naar PES 2008. Ik zie namelijk zeer weinig mensen uit dit topic naar het Fifa 2009 topic gaan om te wijzen op de minpunten van dat spel. Hier gebeurd dat constant, en dat is irritant. Want ik heb geen interesse in Fifa 2009 en daarom kom ik niet in dat topic. Ik wil lezen over PES 2009.

    @ontopic:

    Vorig jaar kwam de demo ook vrij laat, die vond ik trouwens heel anders als het uiteindelijk product. De demo was ook anders als de demo die ik in Leipzig speelde. Nou klinkt dat wel logisch want die in Leipzig is 75% en het lijkt me dat de demo vlak voor de release op 95% zal zitten. Maar het verschil was enorm, ook tussen de demo en het uiteindelijke spel. Ben benieuwd of dat bij PES 2009 ook zo zal zijn.
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2008
  16. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Amen!

    Wees niet verbaasd als Konami doodleuk een oude build gebruikt voor de demo hoor. Net wat je zegt, de demo vorig jaar was ook anders dan het uiteindelijk product. Ze hebben nu eenmaal een beetje vreemde werkwijze wat dat betreft.
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2008
  17. AC/DC

    AC/DC Active Member

    Berichten:
    529
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel je niet lui?
     
  18. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ja, dat is Konami zeker. Doen ze hetzelfde als vorig jaar zou het knap stom zijn. Maar ik denk dat ze dat ook gewoon doen. Want als ze iets hebben, is het schijt aan hun eigen fans. Konami doet wat het wilt en wat de consument wilt boeit ze niet.

    Er zijn door de fans al zoveel verbetering aangebracht bij Konami, zelden tot nooit gebeurd daar iets mee. Ik ga de demo uiteraard downloaden, maar ik verwacht niet het uiteindelijke spel te spelen. Voor mij is de demo ook niet zo belangrijk, voor veel mensen is het DE test tussen Fifa 2009 en PES 2009. Als die demo dan niet representatief is voor het uiteindelijke spel dan hoop ik van harte dat afgezien van de die-hard PES spelers (zoals ikzelf haha) niemand het spel koopt. Misschien dat Seabass en Co dan van die stoel aflazeren en echt eens wat gaan doen.

    Want afgezien of PES 2009 een goede footie zal zijn, het blijft een verouderde game op een engine uit de PS2 tijd. En het blijft niets nieuws onder de zon. Dat ze waarschijnlijk wat meer goede onderdelen hebben samengevoegd in deze versie neemt niet weg dat de consument niets zal spelen wat hij niet eerder heeft gezien. Yay, we gaan terug naar PES5 (de beste uit de serie, dat wel) en daar mogen we weer € 60,00 voor neertellen. Even het schieten wat aanpassen, wat langzamer maken, een betere balans en klaar is Konami. Eigenlijk kan je als Konami zijnde elke maand wel een nieuwe game uitbrengen, lijkt me makkelijk werken als je niets nieuws hoeft te verzinnen.
     
  19. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ja, inderdaad, lui zijn ze wel. Of op zijn zachtst gezegd hebben ze een onbeholpen PR.
    Vorig jaar gaf ik geld uit voor de PES om off line de PS3 versie te gebruiken en on-line de Xbox 360 versie. Ik heb in ieder geval nu zwaar mijn twijfels of ik weer beide versies koop.
    Eerst koop ik de 360 versie en als die naar mijn zin is koop ik pas de PS3 versie erbij.
    De 360 versie heb ik namelijk sowieso nodig om er mee te spelen in 'mijn' toernooien op digitaalgras. De PS3 versie heb ik niet echt nodig.
     
  20. AC/DC

    AC/DC Active Member

    Berichten:
    529
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk echt dat PES pas revolutionair zal worden als de game hier in Europa ontwikkeld wordt, door een Europees team. Net als FIFA dus ergens in Groot-Brittanië. Dit brengt heel veel voordelen met zich mee, nadelen kan ik me zo niet bedenken..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina