FIFA 09 vs PES 2009

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 18 jun 2008.

?

Welke ga jij kopen?

  1. Fifa 09

    65,5%
  2. Pro Evolution Soccer 09

    28,2%
  3. Ze zijn allebei even goed

    6,2%
  1. Bartje..

    Bartje.. Nice

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik koop ze beide, maar mijn voorkeur gaat echt naar PES. Ik speel de afgelopen 5 jaar altijd al pes en heb nu ook eens Fifa 08 uitgeprobeerd. Ik hou zelf altijd van technisch voetbal en speel daarom ook PES. Want in PES kun je heerlijk een man uitspelen en mooie afstandsschoten scoren. Deze dingen zijn alleen in Fifa 08 bijna niet mogelijk, die rechteranalog stick waar je trucjes meedoet werkt voor geen meter (je doet nooit wat je wil), en afstandsschoten zijn onmogelijk. Het betere van Fifa in opzicht van PES vind ik wel het samenspel, en kan mooie voorzetten geven waar uitgescoord word (wat in PES bijna nooit lukt) en je kunt goede dieptepassen en normale passen geven. Dus mijn voorkeur gaat uit naar PES maar Fifa laat ik dit jaar ook niet liggen.
     
  2. AC/DC

    AC/DC Active Member

    Berichten:
    529
    Leuk Bevonden:
    0
    Je noemt dingen op die in FIFA08 onmogelijk waren, daar heb je gelijk in. Maar waarom gun je FIFA09 niet een kans, wie weet zijn die dingen nu veranderd. Je gebruikt nu de oude vergelijking om de neuwe te kopen, ik zou beide demo's of games spelen van deeltje 09 en dan pas opnieuw proberen.

    FIFA09 is aardig wat veranderd, als het echt is geworden zoals ze zeggen zijn al die dingen die je daar opnoemt verbeterd.
     
  3. Bartje..

    Bartje.. Nice

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gun Fifa 09 wel een kans want ik zeg toch dat ik hem wel ga kopen. Maar ik denk dat mijn voorkeur nog steeds naar PES 09 uitgaat want je kan daar zo mooi in een beetje dollen en mooie doelpunten maken. Ik kan Fifa ook volledig respecteren hoor, maar ik vind Fifa over het algemeen wat saaier voetballen alhoewel het wel realistischer is.

    Maar ik zal beide demo's checken dus misschien veranderd mijn mening nog;)
     
  4. thewizzyofozz

    thewizzyofozz Active Member

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    PES

    Online boeit mij ook niet echt en ik vind PES tegen matties gewoon leuker :)

    Voordat ik fifa koop wil ik eerst wat onbevooroordeelde reacties lezen van mensen die beiden spellen spelen :b:
     
  5. dodonkey

    dodonkey Droog & Dodelijk !

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    FIFA.

    Ik speel al jaren FIFA en heb laatst eens geprobeerd om PES te spelen. Ik vind FIFA gewoon de betere
     
  6. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is natuurlijk ook een kwestie van wennen. Ik heb nu ook jaren alleen PES gespeeld. Maar me interesse gaat dit jaar meer uit naar FIFA, die het denk ik dus dit jaar ook gaat worden. Ben nu bezig Uefa 2008 demo te spelen, om echt te wennen, je kan na een paar potjes niet zeggen of het iets is. Ik probeer nu PES even te laten liggen en me te concentreren op Uefa 2008. Ben ik straks echt onder de indruk, weet ik dat het FIFA wordt. Valt het op langere termijn tegen, word het toch een lastige keus, en is de kans groot dat ik bij PES blijf, en dus de mindere graphics enz WEER voorlief neem.
     
  7. schredder4

    schredder4 Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    ga voor fifa , maar wil de engelse versie importeren heeft iemand tips waar je dat het best kunt doen
     
  8. AC/DC

    AC/DC Active Member

    Berichten:
    529
    Leuk Bevonden:
    0
    Als die regiovrij is moet je hier kijken www.gamehubs.com, ontzettend goedkoop ook. Als die dat niet is zou ik het ook niet weten want ik wil namelijk ook de Engelse versie.
     
  9. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    www.play.com kun je ook makkelijk bestellen=geen verzendkosten:)
     
  10. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    ik ga toch echt voor fifa!

    ik heb een tijdje met veel plezier pes gespeeld maar fifa is gewoon net wat boeiender!
     
  11. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    De brandende vraag:

    Welke demo gaan jullie aanstaande donderdag het eerst spelen??
    ze komen allebij tegelijk uit;)
     
  12. c.ronaldo7

    c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM

    Berichten:
    445
    Leuk Bevonden:
    0
    FIFA. En als FIFA zo goed bevalt ga ik PES niet proberen want daar krijg ik later alleen maar spijt van...
     
  13. Commander Keen

    Commander Keen Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begon met FIFA maar na deel 2003 ben ik maar overgestapt op PES omdat FIFA zo bagger werd. Sinds 2006 speel ik weer FIFA en dat gaat dit jaar niet veranderen, alleen jammer dat de ballen weer zovaak tegen de paal gaat knallen.
     
  14. Bartje..

    Bartje.. Nice

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Die screens van Fifa 09 vind ik nou niet echt overtuigend (ookal is het op de pc). Zo ziet PES 2008 er ook ongeveer uit op de pc. Maar de gameplay van beide demo's zal me benieuwen :). Normaal ben ik een PES man, maar Fifa word wel steeds beter.
     
  15. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    FIFA 09, uiteraard!

    FIFA gaf me altijd het gevoel een geweldig voetbalgame te spelen, bij PES heb ik dat gevoel niet erg meer. En zeker niet bij PES 2008. FIFA 08 was velen malen beter, in mijn ogen. Alleen de Career mode al, en de graphics + online.
     
  16. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Belangrijkste voor mij dit jaar is bij fifa dat de animaties wat sneller gaan, wat kon ik me daar aan irriteren.

    En PES moeten ze vooral juist wat langzamer maken :)
     
  17. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Door die duizenden animaties bij fifa heb je altijd veel minder het gevoel dat je controle hebt over de voetballer dan bij pes.
     
  18. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik schop dit topic maar weer omhoog, omdat dit toch wel het meest een discussie topic is voor FIFA en PES.

    Ik had trouwens bijde gestemd, ik koop bij de release FIFA en dan misschien later PES
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vaak genoeg geprobeerd ;) Ik kijk net in het Fifa topic of er wat nieuws is, is er 3 pagina's vol gespamd over interpunctie.
     
  20. Red&Yellow

    Red&Yellow TEK BUYUK CIMBOM

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan vraag ik me af hoe je in het echt voetbalt
    =(
     

Deel Deze Pagina