Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Dus toch? :confused:
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2008
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is wel 1 van de punten die je echt moet hebben.
     
  3. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Ahh ik zie het al, er is een t260HD versie die wél in het bezit is van 1:1 pixelmapping, deze is overigens wel zo'n 100,- duurder dan de niet-HD versie zonder pixelmapping...hmm...1:1 pixelmapping is wel prettig voor gebruik met een xbox360?
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wat Lord Sander al zei dan wordt het opgerekt, vrienden van mij heeft er 1 pixel mapping 1:1 en de andere niet het verschil is toch groot.
     
  5. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Ahh oké, dat is duidelijke taal, bedankt :thumbs:

    Dan moet ik toch even nadenken of ik 100,- extra over heb voor 2 inches meer beeld...oftewel kiezen tussen de Samsung T260HD en de HP W2408h.

    Edit: aha! ik zie dat er in de Samsung ook een tv-tuner én stereo geluidsboxen zitten, ik begin nu toch wat meer naar de Samsung te hangen..
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2008
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Trouwens, in de fall update komt 16:10 support voor de 360 dus kan je je 360 op 1920x1200 zetten en heb je volledig beeld.

    Overigens heeft de HP w2408h ook stereo geluidsboxen, maar verwacht daar niet teveel van :+ (koekblikgeluid komt eruit, niet normaal). Gelukkig heb ik gewoon een 2.1 setje :9
     
  7. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Lord sander: Dan laat ik die LG wel staan

    Kan iemand mij een andere 22" pc monitor aanraden?
    HDMI ingang is geen must, maar kan zeker geen kwaad
    Budget ligt rond de 200€
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Samsung 226BW / 226BC, of HP w2207 / w2208 ?
     
  9. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    De Samsung 226BW heeft een snellere reactietijd en grotere contrastverhouding dan de HP's
    Zal binnekort eens in de media markt gaan rondkijken, hebben ze regelmatig "last off" monitors voor lage prijs.
     
  10. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    w2228 moet dat zijn.

    Gray To Gray

    En Dynamic Contrast.

    Ofwel, Dat zegt helemaal niets over de werkelijke prestaties.
    Ze zetten tegenwoordig zoveel flauwekul tussen de specs.
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Verschil in reactietijd en contrast zie je niet in de 226BW en de HP. De HP serie heeft wel betere kleurweergave dan de 226BW, maar dat komt ook doordat de schermen van HP bright (glossy) zijn, en de 226BW is mat.
     
  12. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je, als je een pc monitor met VGA kabel gebruikt, nog steeds het probleem dat je bij PAL60 de gewone kabel op je gewone tv moet gebruiken om de PAL om te wisselen?
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Een monitor kan 60Hz wel hebben, dus als je 'm altijd op 60Hz heb staan is er niks aan de hand. Maar volgens mij hoef je ook niks te veranderen en werkt het altijd.
     
  14. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Dacht dat de 360 altijd tussen 50 en 60Hz wisselde als je een ander game instak? Nouja, ik zie wel wat er gebeurd. Maar is een reactietijd van 5ms voldoende voor te gamen, of is dat veel te traag?
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    5ms merk je niks van hoor :)
     
  16. Sebastiaann

    Sebastiaann Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag heb ik mijn Xbox 360 binnen gekregen (\o/) en heb 'em meteen op mijn (22") monitor aangesloten. Zonder deze thread had ik nooit geweten dat dat kon en hoe dat dan zou moeten, bedankt jongens :p.

    Over de beeldkwaliteit ben ik zeker niet ontevreden, maar het geluid maakt het onspeelbaar. Ik heb nu namelijk de geluidskabels via de standaard 'kinch naar mini-jack' omvormer (die bij de VGA kabel zit) in mijn microfoon aansluiting op mijn pc gestoken. Via de pc loopt het geluid dan naar mijn boxen.

    Ik heb echter een (crappy) onboard geluiddkaart en het geluid wat nu dus uit mijn boxen komt is waardeloos. Het is niet eens meer leuk om naar de personages en de radio uit GTA4 te luisteren. Het ligt trouwens niet aan mijn pc boxen :p die zijn aardig.

    Maar dus binnenkort als ik tijd heb even naar een mediamarkt op zoek naar
    Zo'n een of zelfs zo'n een.
    Die op allekabels is ook te gebruiken, maar 6 euro verzendkosten voor zo'n klein ding is natuurlijk belachelijk.

    Het lijkt me dan echter wel lastig om elke keer de boxen uit m'n pc te halen en in de xbox te doen. Maar ach.

    Ik hoop dat snel de update uitkomt waarmee we 16x10 resoluties hebben op onze monitoren!

    Laters :p.
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2008
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Let er wel op dat als je je geluid meteen op je boxen doet dat je dan géén versterker ertussen heb zitten. Het kan dus zijn dat je geluid heel zacht word.

    BTW, misschien heb je je instellingen van je geluidskaart wel fout staan? Soms heb je de optie om het signaal van de mic-in met een x aantal dB te verhogen, maar dat moet je dus niet doen want daar gaat 't enorm brak van klinken. Misschien is dat je probleem?
     
  18. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je al Forza 2 erop gespeelt?
    Dan zien we direct of je moet swichen tussen 50 en 60Hz
     
  19. boatfreak

    boatfreak Guest


    Ook over HDMI ?
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik speel Forza2, maar hoef niks te doen, dus waarschijnlijk is er met VGA geen verschil tussen 50 en 60Hz

    Ja ook over HDMI :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina