Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    De verkoper heet 480sherry. Hier vind je bijvoorbeeld mijn Applecare voor mn Macbook Pro.
    Toen ik de code op de Apple site activeerde begon ik te twijfelen omdat ik de voorwaarden niet meteen begreep. Meteen die gast een mailtje verzonden en hij liet meteen zien dat hij serieus is. Goede hulp (dus ook nadat ik iets kocht bij hem). Ik ben er zeer goed over te spreken. Binnen 10 minuten na de activatie op de Apple site kreeg ik een mailte van Apple dat ik tot 2011 garantie had :thumbs:
    Internet rules!

2. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    En je kon em gewoon registreren als een 'Nederlandse' machine? Ik neem aan dat je je adres etc moet opgeven om te registreren?

Kwam net ook al een internetwinkel op ebay tegen uit Amerika die applecare voor de Mac Pro voor 95 euro verkocht. Had heel veel feedback en 99,8% tevreden van meer dan 1100 aankopen, dus dat lijkt me wel ok.

Dat is een vierde van wat het bij apple zelf hier kost, dan ben ik 350 euro kwijt 8) Snap niet hoe ze het zo goedkoop krijgen, maar als het werkt vind ik het prima.

3. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Kan je fijn gamen op een Imac, dan niet het instap model maar wat verder?

4. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Euhm wat zou je erop willen spelen?

Zou je zowieso bootcamp moeten gebruiken, dus windows op je mac draaien voor games.

5. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ze sturen je alleen de code toe via mail. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat ze je zoveel laten betalen voor extra garantie... Ik zat zelfs te twijfelen of ik die Applecare wel wilde hebben maar goed, toch maar gedaan.

Ik heb hem gewoon met mijn NL gegevens geactiveerd inderdaad, binnen een paar minuten ready to go.

6. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Naja aan de ene kant wel begrijpelijk. Als je bv een Mac Pro koop voor 3500/5000 euro en je je garantie met 2 jaar kan verlengen voor 350 euro, dan doen veel bedrijven dat wel. Ik vond het te duur. Maar 120 euro is voor mij prima.

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De kosten voor mijn Mac mini is € 199 , wat ik teveel vind.
    Ik zou er maximaal € 100 voor over hebben.

8. Grave

Leuk Bevonden:
    520

Ja idd, verhoudingsgewijs is dat veel duurder dan bv voor de Mac Pro. Dat is bijna een vierde van wat je voor de duuste mac mini betaald. Applecare voor een Mac Pro betaal je een tiende van de prijs van een Mac Pro voor.

Voor de mini betaal je op ebay tussen de 40-80 euro voor applecare.

http://search.ebay.com/search/searc...m37.l1313&satitle=applecare + mini&category0=

Lijkt me de moeite wel waard, mits je je mini minder dan een jaar geleden gekocht hebt, anders werkt applecare niet.

9. gn!uz

gn!uz Logic is overrated!

Leuk Bevonden:
    0
    Applecare moet je gewoon kopen via de US Ebay. Dat scheelt enorm veel geld. De applecare code wordt dan gewoon via de email verzonden!

Enne, mocht je de aanschaf van een macbook of macbook pro overwegen probeer dan nog even te wachten t/m oktober. Er worden op zeer korte termijn vernieuwde modellen verwacht!

10. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Daar wacht ik ook op inderdaad, al hoor ik her en der geruchten dat het allemaal wel mee zal vallen, of dat er helemaal geen update van de MacBook komt..

11. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Zeg Grave.... Vertrouw je mij niet ofzo ? ;)

FF alle gekheid op een stokje, is dat forum een aanwinst voor mij denk je? Ik wil me namelijk ook op een NL mac forum aanmelden voor het geval ik eens iets wil weten. Nu lees ik de laatste weken al wat weg op macfreak en macwereld (en tweakers natuurlijk) maar ik heb me nog nergens aangemeld en wil dat ook maar op 1 site doen...
    Je gewaardeerde inzicht svp ;)

12. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Ja zeker een aanwinst. Zit heel soms ook wel es op tweakers voor vragen, maar macosx.nl is toch even wat vriendelijker en sneller. Tweakers is vaak snel gebash en gedoe. En dit is gewoon een leuke site en als je vragen hebt dan helpen ze je zo goed mogelijk. Zou zeker dan daar lid worden.

13. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Okay, thanks!

14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    OMT is inderdaad hét forum voor al je Mac info/vragen. :)

15. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe groot is de kans dat je dat Apple Care echt nodig hebt.. Ik heb bijv. deze PC nu ook al 4.5 jaar en nooit ergens garantie voor nodig gehad, ook niet voor al die pc's die ik daarvoor had.. En ik dacht dat een Mac juist nog steviger was dan een PC :p

16. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Met mijn Macbook, nu ruim 2 jaar, is niets mis. Zou zelf ook niet snel Apple Care kopen. Ik heb het toch al niet op die verzekeringen. Je betaald je blauw en als je het nodig hebt, valt het ineens net buiten de verzekering.
    Bij mijn desktop PC zat 1 of 2 jaar garantie. In die tijd is ie 2x gerepareerd (1x graka, 1x HDD). Na zo een 4/5 jaar is mn 2de HDD (denk zo een 3 jaar) overleden. Ook bij mijn telefoon en TV etc heb ik geen verzekeringen afgesloten.
    M'n zusje heeft voor dr telefoon wel een verzekering afgesloten, niet goedkoop wat je er voor betaald, maar dat ding is al 2x stuk gegaan in nog geen jaar tijd. Zonder verzekering verzinnen ze wel een smoes dat schade er buiten valt en je de klos bent.

Het is dus maar net of je het er voor over hebt. Als je een dure Macbook Pro of Mac Pro koopt, is het nog wel te doen, maar anders is het te prijzig. Dan zou je het via eBay moeten kopen.

17. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb voor mijn iMac geen Apple Care. Vind het ook een beetje onzin. Voor mijn gsm etc idem dito.

18. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Better save than sorry. Ik bedoel als ik binnenkort mn Mac Pro bestel, met misschien een display erbij dan ben ik ongeveer 3000 euro kwijt, dan is het mooi dat ik zeker wet dat voor 100 euro applecare ik 3 jaar verzekerd ben dat alles verzekerd is, als er ook maar iets kapot gaat.

Weet je wat het repareren of een nieuw moederbord voor een Mac Pro je gaat kosten als dit buiten je garantie zou vallen? 8) Kan je ook een nieuwe laptop van kopen.

Dus daarom, geen slechte deal lijkt mij.

19. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je een goed punt en dan heb je het wel over een Mac Pro he :p
    Wat ga je daar trouwens voor coole dingen mee doen, geen huis tuin en keuken gebruik denk ik?

20. Grave

Leuk Bevonden:
    520

Haha nee niet echt nee, je kan er prima mee internetten hoor, maar daar komt ie niet voor ;) DTP werk voornamelijk. En daar is een Mac Pro al overkill voor, maar een imac of mini is geen optie voor mij.

Wil er zowieso weer 6 jaar mee verder kunnen werken en dat haal ik met geen andere apple computer, en hijs gewoon rete snel, dus nooit meer wachten ergens op. Pdfen en ondertussen lekker verder werken... kan ik met mn huidige pc allang niet meer. Drukwerk pdf van maken is vaak zo een uur of langer mee bezig... en als je dan toch net iets anders nog wil hebben dan kan je weer een uur bezig.. laatste tijd zo al vaak tot middernacht aan het kloten geweest 8)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina