Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm erg vet! Ik verwacht dat een MacBook met 4 gig. voor mijn doen ook al super relaxt gaat werken! Hoewel ik nu ik zo vand eze aanbiedingen hoor ook wel eens naar een MacBook Pro wil kijken tegen die tijd dat het er mag komen (ouders!!!!).

Kan iemand mij trouwens vertellen wat er nu zo'n groot verschil is tussen 'gewone' breedbeeldschermen en een Cinema ding?

2. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Kluerenweergave van een Cinema display is veel beter dan een 'normaal' scherm. Dus als je veel drukwerk etc moet maken dan is het mooi dat je kleuren die je op je scherm hebt ook de kleuren zijn die gedrukt worden etc. Schermen van Eizo etc met het zelfde doel zijn dan weer 2x zo duur, dus dan is een Cinema display van apple een goede keuze.

Maar ga je erop gamen of gewoon voor de hobby etc dingen maken dan maakt het geen drol uit ;) Dan mooi het geld in je zak houden.

3. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aha ja ik heb nu een Samsung SyncMaster 206BW 20,1" en die doet het perfect. Die wil ik dan ook als extern scherm gebruiken bij mijn toekomstige MacBook (Pro?).
    En die MacBook wil ik gaan gebruiken voor school, downloaden, MediaCentre en het maken van muziek (GarageBand) en bewerken van foto's en miss. later film.

4. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Even over windows op de mac, nu ik er over na zit te denken om ooit nog is een mac te halen: Stel, je download je suf aan muziek met llmewire en dan zal er gerust wel een leuke script op je systeem rond dwarrelen die bestemd is voor Windows. Nu mijn vraag: Wat nou als je Bootcamp op zet...

5. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Heel eenvoudig. Op windows ben je screwed, op osx is er niks aan de hand. Bootcamp heeft er niks mee te maken, want je draait gewoon windows, net zoals elke andere pc. Bootcamp maakt het alleen maar mogelijk om windows te draaien.

Dus wil je geen virussen crap, dan lekker op osx draaien, wil je virussen dan windows. Heel simpel ;)

Maar 1 voordeel, als je genoeg van alle virussen hebt dan flikker je windows er mooi af en draai je vanaf dan mooi op osx :+

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    De cinema displays hebben ook zijn nadelen en er zijn goede alternatieven voor hetzelfde eindgebruik, in dezelfde prijsklasse.
    Grootste nadeel vind ik nog wel de beperkte aansluitingen.

7. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Zoals? Dell? Cinema displays gebruiken IPS LCD panelen, die zijn voor kleurweergave veel beter dan de panelen die bv in 'doorsnee' lcd panelen gebruikt worden. Deze zijn ook duurder, maar vergelijk het bv eens met een IPS paneel van Eizo oid, moet je niet schrikken van wat die kosten ;)

En aansluitingen, jah, waar ga je hem voor gebruiken? Cinema displays zijn niet 'consumenten' producten zoals de imac. Dus waarom hdmi erop? Zou wel leuk zijn dat je je 360 eraan kan hangen, maar het is niet echt de doelgroep die Apple met de Cinema displays heeft :+ Kan je beter voor een Dell scherm gaan.

8. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    True. Las laatst een topic op GoT en er waren een paar anderen in dezelfde prijsklasse, waaronder een Eizo. Allebei hadden ze hun voor- en nadelen (zelfde type). De een had wat meer lag ofzo, en de ACD had wat meer problemen met beeld (gelig in de hoeken of strepen oid). Uiteindelijk is hij voor de Eizo gegaan.

Maar goed, je hebt ook bizar dure schermen van 2/3 duizend euro. Is maar net wat je er aan uit wilt geven.

9. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Idd en hoe belangrijk het is. Kan me voorstellen dat een reclamebureau die vele duizenden euro's met opdrachten verdient, dat die meer waarde hecht aan een super goed scherm dan iemand die het als een hobby erbij doet oid.

Maar ben zelf erg tevreden over mn 20" Cinema display. Je ziet het verschil echt wel als ik mn andere samsung monitor erbij zet. Destijds van een foto studio het scherm overgenomen voor een mooie prijs, en ben er nog steeds erg happy mee. Misschien een keer nog een net iets grotere, 23".

10. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Hm, dus nog eventjes. Ik wacht nogsteeds met de aankoop van een MacBook totdat er eventueel een nieuwe versie aangekondigd wordt. Nu hoorde ik dat er een dezer dagen een soort Apple-Event is, waar hoogstwaarschijnlijk nieuwe iPod's worden geintroduceerd. Als op dit event geen update van de MacBook aangekondigd wordt, kan ik dan met een gerust hart de huidige MacBook aanschaffen zonder dat ik me een maand later voor m'n kop hoef te slaan dat er een nieuwere is? 8)

11. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    9 september is er een event, hier worden zowieso nieuwe ipods geintroduceerd en de rest is niet duidelijk. Denk zelf geen macbook updates, maar de geruchten gaan wel dat deze wel in Oktober zullen plaatsvinden.

Op macrumours.com houden ze het wel aardig bij, met tabellen van wanneer upodates verwacht worden aan de hand van voorgaande updates, hoeveel dagen er tussen zitten etc.

Zou nog even wachten, als je nog paar weekjes tijd hebt. Wel erg zuur als je net een update krijgt als je em hebt gekocht.

12. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Dankje! Ja precies, het gaat toch om een flink geld bedrag, tenminste, voor mij zeker. Moet dan maar even een laptop voor een maandje lenen o.i.d., kan aan de andere kant niet wachten op een Mac. Bij mijn opleiding zitten er een stel met een MacBook, allejezus wat is het toch erg mooi spul. Zelf heb ik altijd Windows gebruikt en dat doe ik nogsteeds, opzich naar alle tevredenheid. Maar een Mac.. Heb er eventjes op gewerkt en het werkt zo prettig? Lekker simpel, geen lastigheidjes etc. Ik ben om.

13. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Zelf ben ik nog niet overtuigd van OSX. Zijn nog teveel kleine dingetjes in Tiger waar ik maar niet aan kan wennen. Werk de laatste tijd veel op mijn Macbook ivm dode HDD / PC crash, maar nu PC herstelt is en van tijd tot tijd de software en instellingen weer goed staan, zal ik toch meer de PC gaan gebruiken. Vind XP ook prima werken. Beide OSen hebben hun voor- en nadelen. Maar het is ook maar net wat je gewend bent. Zelf ben ik bijv geen Vista fan (waar ik op werk mee wek).
    Heb wel eens zitten denken aan een Mac mini als media center, maar daar ben ik ook nog niet helemaal over uit. Voorlopig doet Xbox met XBMC het werk ook wel goed (is voornamelijk films naar tv streamen).

Laatst bewerkt: 7 sep 2008
  14. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Vanmorgen aan het klooien geweest met de Mac , kreeg het niet voor elkaar om simpel een foto uit een PDF bestand te kopieeren.

Toen mijn Acer laptop (Vista) aangezet.
    Print screen en de hele boel kopieeren/bewerken in paint , kon het zonder problemen opslaan als een jpg bestand.

15. Roywilliam

Roywilliam Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    En als je gewoon Shift + Option + 4 doet? Kan je hem toch zo uit het bestandje knippen?

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dat weet ik niet , ik ben nog Mac Maagd hoor ;)

17. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Die shortkeys vergeet ik ook altijd. PrntScreen functie in Windows werkt toch wat prettiger, zonder dat er steeds een plaatje van gemaakt wordt. Kan je direct in PS even controleren, wat erg handig is bij het devven en je pixelprecies wilt zijn.
    Die trema's en accenten op medeklinkers weet ik ook niet. Snap ook niet waarom dat zo moeilijk moet. Typ alles zonder trema's en accenten en dan laat ik spellingcheck die woorden wel corrigeren, niet ideaal of snel, maar het is niet anders.
    Daarnaast blijft het voor mij vervelend dat het bij elk programma maar weer de vraag is hoe die reageerd op minimize/zoom/close buttons, ook die vind ik in Windows gewoon lekkerder en duidelijker werken. Heb sowieso nooit gesnapt hoe ze OSX nou zo gebruiksvriendelijk kunnen noemen, want dat is vaak niet zo.
    Het lukt me zelfs niet eens meer om met keyboard een programma vanuit finder te openen, omdat ie dan naam gaat wijzigen.

Laatst bewerkt: 7 sep 2008
  18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heb bij Bol.com het boekje Mac toetscombinaties gekocht , hierin staan veel shortkeys.

De accenten begin in langzaam onder de knie te krijgen.

19. Roywilliam

Roywilliam Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Vind de printscreen functie van mac juist super. Je hebt Shift + Option + 3 voor printscreen van het hele scherm. Shift + Option + 4 voor een gedeelte. Vind het erg handig!

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Shift + Option + 4 + Spatie voor alleen het actieve scherm! :cool:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina