1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welke provider moet ik nemen?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door BigKabuto, 3 sep 2008.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik ga per 1 oktober verhuizen, ik ga dan op mezelf wonen (nu 3 jaar samen met broer huis gehuurd) en ik moet dan tijdig laten weten dat ik internet aangesloten wil krijgen in het nieuwe huis.

    Op het moment zit ik bij Ziggo, en qua snelheid niks te klagen...maar het is een dure. Het is duidelijk een van de duurdere, en nou zie ik op www.adslwinkel.nl genoeg providers...waaronder Telfort, Tele 2...die per maand veel goedkoper zijn en ook digitale televisie bieden. Als ik besluit niet bij Ziggo te blijven...en stel ik zou Tele2 of Telfort willen uitproberen...dan moet ik er wel voor zorgen dat ik het een maand kan uitproberen en niet gelijk aan een jaarcontract vast zit. Want stel het valt vies tegen, dan wil ik na een maand toedeloe kunnen zeggen.

    Er word mij verteld dat ik gewoon beter bij Ziggo kan blijven..dan weet je dat het goed zit..maar ja, het is onzin om te denken dat alleen Ziggo goed is.
    Ziggo is goed,maar ook duur. Stel ik zou dus voor een snelheid van 1000KB/sec willen gaan. Wat ik nu heb dus, en ook digitale tv..wat zijn aanraders? Bij welke hebben jullie goeie ervaringen en zijn ook goedkoper dan ziggo?
     
  2. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Wij hebben zelf thuis online (eerst Wanadoo, daarna Orange, nu online)

    Wij betalen geloof ik iets van 24 euro per maand en hebben standaard 700kb download en 80kb download. (Bytes niet bits)
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Laatst bewerkt: 3 sep 2008
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Elke plaats is anders .. dus doe een check op www.speedtest.nl en kijk welke ze voor jou postcode gebied aanraden. Telfort heeft een slechte ping .. geloof ik
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2008
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De digitale tv van Tele2 werkt via een UTP-kabel.
    Voor 2 tv's heb je dus 2 decoders en je moet weer 2 utp-kabels door het huis trekken.
    Daarbij is Digitale tv van Tele2 weer veel duurder dan Ziggo.

    Voor internet zou je ook kunnen denken aan www.alice.nl

    Bij Ziggo betaal je ook nog eens voor de aansluiting dat is in de meeste gevallen € 15,90 per maand.
    Betaal je dit niet , dan trekken ze de kabel uit het verdeelkastje in de straat en dan heb je helemaal niets meer.

    Je kan bij Ziggo ook een Alles in 1 pakket nemen.
    Hierin zit de aansluiting + analoge/digitale tv (60 zenders) + gratis decoder + telefonie + internet.
    De kosten hiervan zijn € 49,95 (download: 8.000 kbit/s - upload: 1.500 kbit/s).
     
  6. Beawulf Agate

    Beawulf Agate aka Mad Murdock

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    1
    ik zit al jaren bij xs4all lite, het kost wel een duit, maar ach, mijn vriendin betaalt ook haar deel.
    In mijn oude studentenhuis hadden kpn en daarna speedlink, maar dat beviel ons niet. Veel problemen met de verbindingen en de klantenservice werkte toen ook niet optimaal. Sinds ik bij xs4all zit heb ik nog geen enkel probleem gehad, ik heb (haast bijna) een constante verbinding en de klantenservice is goed bereikbaar en duidelijk in hun uitleg om een probleem op te lossen.
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    http://www.speedtest.nl/database/Ra...hkCTT=on&chkCTI=on&chkCTW=on&txtPostcode=9715

    Ik heb dus de postcode gecheckt van m'n nieuwe huis...en de goedkoopste is 30 euro p/mnd. Betekent dit nou gewoon dat ik in die straat niet goedkoper en/of langzamer internet kan krijgen?

    En Melbuuln...dan zou ik 50 euro p/mnd kwijtzijn voor Ziggo?Das echt onnodig duur. Ik hoef niet eens telefonie...ik gebruik m'n mobiel en dat is genoeg. Nou heb ik natuurlijk bij SpeedXS(de enige van 30 euro p/mnd met snelheid die te vergelijken is met mijn huidige snelheid) geen digitale tv..althans, dat lijkt er niet op.

    Heb Alice even gecheckt op m'n nieuwe postcode...

    Geschatte downloadsnelheid: tussen de 16 en 20Mbit/s

    Deze snelheden kunnen in de praktijk lager liggen. Dit kan veroorzaakt worden door drukte op het internet, de kwaliteit van het modem en de afstand tussen uw huis en de wijkcentrale. De geschatte snelheden zijn een indicatie waaraan geen rechten ontleend kunnen worden.


    Het liefst probeer ik zoiets een maand uit, en niet gelijk vastzitten aan een jaarcontract. Ah en ik zie net op Alice.nl dat je nergens aan vast zit en je per maand kan opzeggen. DAT is nice, nu hopen dat het beschikbaar is op mijn adres...al zag ik bij speedtest niks staan..maar misschien zegt dat niks.

    Opzich zou ik best interesse in digi-tv hebben..maar dan zou het puur om de film zenders film 1...2..3 gaan. En dat kost ook weer extra en dat vind ik nou weer niet nodig. Gewoon zenders als RTL4 enzo..als ik er ooooooit naar kijk...wil ik best gewoon kijken zonder megascherpe beelden. Boeit me niet. Dus eigenlijk gaat het puur om internet. Bij Alice zou ik voor 20 euro klaar zijn.

    En ik zie ook net dat op mijn nieuwe adres Alice beschikbaar is, NICE!
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2008
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ziggo is ook veelste duur :mad:

    Wilde graag overstappen naar Alice , maar volgens Alice zou ik hier maximaal 4Mbit/s halen ??
    Volgens Speedtest zou de snelheid liggen tussen de 16Mbit en 20Mbit.

    Misschien toch maar eens een proefabonnement aanvragen.
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556

    Ja inderdaad,ik denk dat ik het ook ga proberen.
    Qua prijsverschil met ziggo is het zeer groot...en nog veel sneller ook.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zit hier met een klein probleempje.

    De normale telefoon is een paar geleden omgezet van analoog naar Slimbellen (Voip van KPN).
    Ik zou eerst deze ADSL lijn moeten omzetten naar ADSL van Alice en als het niet bevallen terug naar KPN.

    Switchen tussen 2 verschillende providers gaat vragen om moeilijkheden.

    Eerst goed informeren wat de mogelijkheden en moeilijkheden zijn !!
     
  11. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    misschien tele 2? wij hebben hier ook 16 mbit verbinding voor 29,-
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Hoeveel Max KB/sec is dat precies? En nieuwsgroepen? Want bij alice zag ik daar dus 'nee' staan. En dat is toch wel heel zonde dan. Ik snap het niet..want hoe kan zoiets niet werken...het gaat via een programma....
     
  13. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    tele2 heeft wel nieuwsgroepen. alleen krijg je voor de graits maar 60kb/s maar je kunt dan bij tweaknews een abbo nemen met korting.

    Wij downloaden over het algemeen met 1.35 mb/s
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Alice heeft geen eigen nieuwsserver , maar je kan natuurlijk wel gebruik maken van betaalde nieuwsgroepen.
     
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Het verschilt dan echt inderdaad per buurt..want mijn pa vulde zijn postcode in en kreeg te zien dat ie maar met 5mbit kon downloaden bij hun. Ziggo is waarschijnlijk één van de weinigen waar hij met een snelheid van 1,4MB kan downloaden. Zijn buurman heeft Tele2 en komt helemaal niet hoog....

    Mijn nieuwe woning zit vrijwel in de stad, en daar zal het wel een hele snelle verbinding zijn. Ik belde vandaag met Alice...kreeg een vrouw ervoor die zelf vrijwel niks wist en alles aan haar collega moest vragen. Maar het kwam erop neer dat ik met 20000kbits ging downloaden. Ik betwijfel dat echt behooooooorlijk..want dat is...2,5MB? Hoe dan ook...al krijg ik steeds een max speed van 1,4MB. Ik ben VEEL goedkoper uit dan Ziggo.
    Daar betaal ik 30 euro voor, voor een 500KB/sec speed.

    Ik zag via internetten.nl

    http://www.internetten.nl/Alice/Easy/access/3594/Alice-Easy.htm

    #
    Actie
    Exclusieve actie op deze site: geen vaste KPN lijn? Normaal € 69,- extra, nu geheel gratis!


    Dus ik vertelde hierover,maar mij werd toen verteld dat ik dat moest verhalen bij de site zelf, daar ging Alice niet over. Dus ik ga even kijken of ik contact kan opnemen met internetten.nl hierover. Hoe dan ook...ik ga dit uitproberen. Mijn pa snapt er niks van...want het is geen kabel, en dat hoort toch altijd sneller dan ADSL te zijn?
     
  16. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Er is wel een grote niet vaak ingecalculeerde snelheidsbepaler bij ADSL
    De afstand van de woning naar de wijkcentrale.
    daarnaast maakt het ook nog uit wat de kwaliteit van de kabels onder de grond is.

    Almere bv heeft dikke kabels juist omdat in die tijd bekend werd dat internet via de telefoon kabel sneller kon. Rotterdam BV heeft kabels van ver voor de oorlog die regelmatig kapot gaan. Dan de staat van de wijkcentrales en de apparatuur er in.

    Alles is in beheer bij KPN het enige wat aanbieders doen, is ruimte huren in de wijkcentrale en internet daar door leveren in de hoop dat het de modem bereikt bij je thuis.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2. Daarom wordt er ook geadverteerd met TOT 20 mb/s
    En zelfs al woon je dichtbij, en heb je goede shit, dan zullen vele, zo niet alle aanbieders je alsnog afknijpen op 20, 17 of 15 Mbit. om ook nog maar een beetje bandbreedte te reserveren voor andere gebruikers.

    Daarom mag alles wel snel en goedkoop zijn. Maar als er problemen zijn, dan is de kans groot dat je een week zonder internet zit. Maar ja, je krijgt waar je voor betaald. Dat en de meeste aanbieders geven geld terug als je een week zonder internet hebt gezeten.

    btw, alleen Alice en Het Net hebben geen contracten. Buiten actie om is het gelijk vast zitten.
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2008
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan zijn vaak ook nog eens piek snelheden.

    Zo gauw de server merkt dat er gedownload wordt , schroeven ze de snelheid nog verder naar beneden.
    Mijn continu download ligt bij Ziggo veel hoger dan bij mijn buurjongen met Tele2 20Mbit.
     
  18. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat niet, dan zou meer man uren kosten om dat te programeren dan dat het zou opleveren. Meer een gevoel. Als je buurjongen alles goed heeft aangesloten dan zou hij ook een stabiele snelheid moeten hebben. Als hij een berichtje stuurt met de 4 vragen:
    Wat is mijn up/downstream?
    Wat is mijn attentuation up en down?
    Wat is mijn afstand tot de wijkcentrale?
    Bellen hoeft niet je mij dit per mail sturen?

    Dan komt hij te weten of hij zijn shit goed heeft aangesloten.
    dat attenuation is de ruis op de lijn, over het algemeen 10dB per 1000 meter. is dat meer dan is het modem niet goed aangesloten.

    de upstream moet 1020 of 1024 zijn afhankelijk van de wijkcentrale.

    Die kan iedereen doen met een adsl lijn.
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556


    Ik was van plan het te gaan proberen, vooral omdat het me maar 10 euro gaat kosten, want ik krijg die 69 euro van internetten.nl terug. Valt het tegen..dan kan ik het na een maand gelijk opzeggen. Maar....met ADSL heb je dus wel minder zekerheid dan met kabel?
     
  20. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben nu XS4ALL Basic en betalen €60 per maand voor de volgende snelheid: 20 Mb / 1 Mb /s

    Dat is volgens mij geen reet als ik zie welke snelheden je kan hebben tegen een veel lagere prijs! Met nieuwsgroepen kom ik niet verder dan 650 kb en het uploaden heeft een piek van 80kb. Is er geen beter abonnement? Het enige voordeel van XS4ALL is de ondersteuning van nieuwsgroepen.

    EDIT: Dit is trouwens ook het duurste abonnement die je kan hebben bij XS4ALL en dus tevens de snelste!
     

Deel Deze Pagina