Ik had een heel tijdje een test dvd al niet meer gebruikt voor mijn plasma. Dat is zo'n dvd die volledige witte/groene/blauwe etc beelden laat zien om alles te 'cleanen' zeg maar. Om alle 'retention' weg te halen.
Gisteren heb ik een tijdje GTA IV gespeeld en verdomme....ik blijf die cirkel van de radar zien als het scherm volledig wit is, bij groen is het niet heel erg zichtbaar en blauw ook niet erg maar bij fel wit zie ik het gelijk. Word ie echter een beetje donkerwit dan zie ik het gelijk niet meer....het is echt bij het fel witte dat die radar zichtbaar is en ook dingen van de map uit GTA IV (pauzescherm) zijn dan zichtbaar.
Dit was gisteren....en nu is het eigenlijk hetzelfde, al lijkt het ietsje minder...het is er nog steeds.
De laatste tijd speel ik wat meer games...maar heel veel achter elkaar niet, want als ik bijv GTA IV een uurtje of 2 a 3 gespeeld heb , heb ik qua gaming het wel even gehad weer. Wat ik echter wel regelmatig heb gedaan de afgelopen tijd was dat tijdens het spelen van GTA IV, ik ook op de laptop een beetje bezig was (MSN, internet etc...) en toch wel vaak drukte ik dan GTA IV op pauze...geen ramp zou je zeggen, echter is het pauze scherm de hele wereldmap van die game, en ik zie de map in de inbranding of retentie terug. Ik ben in elk geval blij dat ik er niks van zie als het scherm blauw, grijs, lichtelijk wit is....bij fel wit zie ik het alleen. Zou ik deze test dvd nooit gemaakt hebben dan had ik nooit die inbranding (of misschien toch retentie) nooit gezien.
En ik zit ook met een dode pixel geloof ik
....of kan dat ook een 'stuck' pixel zijn, en zijn deze te verhelpen of heb ik gewoon dikke pech daarmee? Het hoort er in elk geval duidelijk niet te zitten.
Klik om te vergroten...