Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Iedereen snapt wat er met 500GB bedoelt wordt, dus no problemo..

2. I Jonkie I

I Jonkie I COD:4 MW VETERAN

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens probleempje. Ik heb net mijn computer binnen gekregen van Azerty. Ik had de Infinity cooler. Ik opende de behuizing en de cooler was los geraakt. Van de vier pinnetjes waren er drie afgebroken. Daarna had ik de standaard cooler geinstaleerd. Ik plug al mijn draden in. Geeft mijn computer geen beeld.
    Ik heb al een RMA aangevraagd. Wat kan het zijn dat mijn computer het niet doet?
    PLZ geef antwoord. En ik ben zo beu!

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    zit je videokaart er nog goed in?
    is het geheugen nog goed?
    Zit er voeding in de videokaart(als dat nodig is)

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Zit de CPU er nog wel goed in een staan alle pinnetjes nog wel recht. Of is je moederbord nog wel recht?

Ik weet niet wat er gebeurd, maar als het jouw schuld niet is zou ik eens gaan klagen. Azerty zou moeten weten dat die koeler vrij zwaar en dan bij verkeerd vervoer er een kans bestaat dat de koeler afbreekt met als kans dat het andere componenten beschadigd. Zo kan het je moederbord krom trekken, je CPU er wat uittrekken of zelfs pinnetjes ervan krom trekken en je grafische kaart beschadigen moest de koeler daar op vallen.

5. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Je had er helemaal niet aan moeten zitten en ze meteen moeten bellen.

6. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57

22" klinkt leuk. Wat ik voornamelijk dus doe ik datgene wat je casual stuff noemt en af en toe pak ik PS erbij en kijk ik een filmpje. En dus sporadisch speel ik een game. Wat is wijsheid? Als ik zo'n barbone/HTPC kies, dan kan ik hem waarschijnlijk nog niet echt lekker kwijt op m'n bureau en dat zet ik hem alsnog op de grond onder m'n bureau. Dan zou ik net zo goed kunnen gaan voor een doorsnee behuizing. Apple is debiel bezig met hun dure hardware en het is jammer dat ik opzoek moet gaan naar vervangende hardware. Toch scheelt het wel in ruimte en het ziet er nice uit. Voor nog geen 920 eu heb ik bij Apple dus het volgende:
    20" scherm
    2,4-GHz Intel Core 2 Duo
    1 GB geheugen
    250-GB harde schijf
    8x dubbellaags SuperDrive
    ATI Radeon HD 2400 XT met 128 MB

Bij een doorsnee computer inclusief scherm met vergelijkbare specs zit ik, als ik het goed begrijp, op een euro of 6 á 700. Is toch een aardig verschil, maar het blijft moeilijk. Een wat grotere harde schijf en wat meer geheugen lijkt me overigens geen overbodige luxe. Dus nogmaals, wat is wijsheid?:9

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Als toch maar gebruikt voor huis tuin en keuken gebruik, zoals ze dat noemen, dan kun je beter de windows PC pakken. Aangezien je dan geen voordeel hebt als je Mac pakt.

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Cool-prices installeert die lompe koeler niet eens voor je, dat zegt al genoeg! Onkundigheid van azerty.

Nee, bij een vergelijkbare pc zit je op €200 voor een scherm, en €250/€300 voor de hardware..

9348 Antec NSK4480 (ATX, 380W, Zilver⁄Zwart) € 68,80
    8518 Asus M2A-VM HDMI, 690G (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA, 1394) € 50,20
    7812 Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC6400 800Mhz CL5 Dual Channel Kit (KVR800D2N5K2⁄2G) € 28,90
    10770 Intel Core Duo E2220 (S775, 2x2.4GHz, 1MB, 800MHz FSB, Boxed) € 69,95
    9575 Samsung 250GB HD252HJ (SATA II 7200RPM 8MB) € 38,95
    10062 Lite-On DH-16D2S (16x, SATA-150, Zwart, OEM) € 14,95
    10330 Asus Radeon HD2400 Pro Magic 256MB DDR2 (PCI-e, DVI, D-Sub,HDTV) EAH2400PRO MG⁄HTP⁄256M € 26,75

Totaalprijs € 298,50

En dan heb je niet eens de goedkoopste configuratie.. Afgezien van die 2400 waar je weinig mee kan (ala mac mini :+).

Of voor €5 meer zo'n klein kastje:

Laatst bewerkt: 5 sep 2008
  9. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb ook de Infinity. Tja hij is wat zwaar maar afbreken lijkt me erg sterk. Maar ik moet 'm toch nog een keer de koelpasta vervangen, ff een goed merk erop doen, en dan zal ik 'm ook meteen vastzetten met schroeven ed. die drukpinnetjes zijn toch niet je van het :x. Hopelijk word ie dan ook 20/25c idle zodat ik me E8400 lekker kan gaan clocken :)

10. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Als de pc rechtstaand vervoerd wordt en je komt eens een goede schok tegen kan je toch wel is pech hebben. Het komt niet veel voor dat een cooler afbreekt, maar dat wel niet zeggen dat het nooit voorkomt.

11. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Tja ik vervoer PC's sowieso altijd liggend, tenzij ze watercooling hebben natuurlijk, zodat er zo min mogelijk kan gebeuren tijdens vervoer. Maar ja, post(order)bedrijven denken er altijd anders over. :x

12. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Hmm, zeg dat ik 700 eu voor het totaalplaatje kwijt wil zijn, waar kan ik het best puzzelen? Wat zijn dus goede winkels om te kijken? Zit nu ook ff te pielen in de pc-builder van Alternate. het viel me wel op dat bovenstaande kast wel wat duurder is bij Alternate, maarja bij een ander zal iets anders wel weer duurder zijn.

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Zercom is goedkoop, en goede service.
    Azerty.
    en zo zijn er nog wel meer.

14. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    @Schermpersoon:
    Enige nadeel van 22" is dat het meestal op 1680x1050 werkt, hetzelfde als 20" dus.
    24" zit wel weer een maatje groter qua resolutie.

15. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Hmm, dan kan ik idd beter voor een 20" gaan idd, lijkt me dat dat over het algemeen de kijk ervaring wel ten goede komt. Maar waarom hebben al die kasten alleen maar USB aan de voorkant? Natuurlijk is dat in sommige gevallen handig, maar ik wil het aantal draden die voor langs eigenlijk beperken tot 0.

16. Nick.Hoeven

Nick.Hoeven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand hier ervaringen met de site cool-prices ? Ik ben wel geïnteresseerd in zo'n best buy systeem, die lijken mij toch wel het voordeligst. Ik zou graag willen weten of hun goede kwaliteit tegen een goede prijs leveren, of zijn andere webwinkels goedkoper ?

17. Stealth TBH

Stealth TBH Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb nu een 640gb hdd van samsung, waar vista al op geinstalleerd staat.
    Als ik er nu een bij koop kan ik deze dan in RAID0 zetten zonder dat ik deze installatie kwijt raak?
    Ik heb als moederbord de asus P5Q Deluxe.
    Kan je dat simpel via dat express gate instellen want ik weet nog niet hoe je z'n raid opstelling maakt?

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Gerjan heeft daar zijn pc besteld volgens mij, had 's middags betaald, en 's ochtends waren ze al bij hem aan de deur.

19. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb gisteravond even een 1TB schijf van Samsung gekocht, het is de bedoeling dat ik hier Vista op installeer. Is het mogelijk om mijn oude harde schijf (Windows XP) er later bij te hangen om daar films af te kopiëren?

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dat kan, je haalt dan gewoon de oude eruit. instaleerd de nieuwe. instaleerd vista erop. Als je dan klaar bent met alles, zet je de pc uit. hang je de oude erop aan, daarna start je de PC weer op, en dan zou je hem moeten zien.

als het een IDE schijf is, moet je ff kijken hoe je het gaat doen met de jumpers, maar meot normaal geen probleem zijn.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina