Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  2. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Het is natuurlijk wel een beetje een marketing praatje, aangezien Microsoft (X360) en Samsung (HD tv) behooorlijke vriendjes zijn. Maar ik denk zelf ook niet dat Blu-ray een echte opvolger is van de dvd.

    Van VHS naar dvd was een huge verschil, van cassettebandje naar CD ook. Van Blu-ray naar dvd, niet echt ja kwa opslag wel maar meer heeft het niet. Bitrate/lees snelheid en dergelijken is toch hoger van de (dual layer) dvd? correct me if im wrong... Dus echt een heel groot voordeel heeft Blu-ray nou ook weer niet. Daarnaast is idd denk ik de toekomst wel Streaming... en voor bedrijven met veel data zal denk ik eerder de hologram disc zijn opwachting doen omdat op 1 disc een heel bedrijf zijn data kan opslaan, en dat gaat niet op 60gig. Maargoed zo zie ik de toekomst. :)
     
  3. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Over 5 jaar zou Bluray dus weer zijn verdwenen. Dit geldt dan neem ik aan ook voor de DVD?

    Digitale distributie. tja, je bent dan wel meer kwijt aan je super-breedband internet verbinding en dingen als decoder's. (Samsung verdient aardig wat aan dvd en bluray spelers, dus ze moeten daarna wel op een andere manier geld zien te verdienen)
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    [gt]39476[/gt]

    Nieuwe trailer van Fragile, qua muziek en presentatie van de trailer lijkt dit een van de enige aankomende pareltjes voor de Wii te worden.
     
  5. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Digitale distributie heeft zeker een goede toekomst.

    Maar fysieke media zal nooit verdwijnen.
    Er blijven altijd mensen (waaonder ik) die hun bezit (in dit geval een film) fysiek willen kunnen zien en vasthouden (een film op dvd bijvoorbeeld)

    En fabrikanten als samsung en phillips behalen volgens mij toch een aardige winst met het verkopen van dvd spelers en recorders.
    Dat raken ze wel mooi kwijt als er alleen nog digitale distributie is.

    Wel ben ik het er mee eens dat blu-ray niet de opvolger van de dvd zal zijn,
    Daarvoor bied het te weinig vernieuwing.

    En zolang een blu-ray film minstens de helft duurder is dan de dvd versie zal het echt geen succes worden.
    Het bied feitelijk alleen maar mooier beeld en helderder geluid,
    Das leuk voor de echte liefhebber.

    Maar voor een gemiddelde consument is dat geen reden om +/- 10/15 euro meer te betalen.

    Als ze de prijs van Blu-rays nu eens gelijk trokken met de dvd prijzen dan zullen de verkopen aanzienlijk stijgen. (kijkend naar de steeds beter verkopende ps3 met blu-ray speler ingebouwd, en dalende stand alone lu-ray speler prijzen + het feit dat steeds meer mensen een hd tv hebben)
     
  6. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    My thoughts exactly .
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Fysieke media zal inderdaad nooit verdwijnen .. maar films zullen daar pas later op verschijnen.

    Videotheeks gaan verdwijnen .. Video on-demand wordt hot ... (dus daar kunnen we straks onze amerikaanse tv series en films als eerste downloaden) .. later volgt dit op tv (met reclame) .. en daarna dus op Blu-Ray (voor de verzamelaar)
     
  8. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Fysieke Media nooit verdwijnen? Man, het is nu al aan de gang, het is verdwenen voor je het weet. En zodra het verdwenen is, wil je ook nooit meer terug. Je bent fysieke media in notime vergeten.

    De pinpas (betalen) en e-mail (post) hebben een soortgelijke transformatie ondergaan. Allebei van fysiek naar digitaal gegaan. Goed, je krijgt nog post en je kan nog altijd gewoon met muntjes en briefjes betalen, maar geef toe, optie A is handiger en beter.

    Dat gebeurd hopelijk ook zsm met films en games. Sneller, efficienter en kan goedkoper (met de nadruk op kan, dat ligt natuurlijk maar net aan de concurrentie)
     
  9. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat weet ik toch niet. Ik vind het wel een fijne gedacthe dat ik mijn favoriete film en album toch fysiek kan bewaren. Harde schijven en computers crashen. Sowieso is het vooralsnog lomp om digitale bestanden op andere apparaten af te spelen. Terwijl je wel even een DVD'tje meeneemt naar een vriend.
     
  10. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Fysiek is echt so overrated.

    Wat moet je in godsnaam met al die doosjes en schijfjes? Neemt alleen maar ruimte in. Staat stof te happen enz enz.

    Gewoon een NAS-box met daarin al je favo mp3s, (HD)concerten, (HD)films en wat al niet meer. Allemaal opvraagbaar via een paar drukjes op je joypad en hoppa klaar. Niet meer opstaan, zoeken naar het doosje en wat al niet meer.

    Er zitten zoveel meer voordelen aan downloaden dan aan fysieke media.


    --edit--
    Daar gaan we dan. Trek dit door en je zal zien dat er over 5 jaar veel en veel meer via video-on-demand en downloads gaat dan er ooit verkocht zal worden op BRschijfjes.

    Tele2 sluit deal voor video on demand met Warner en Disney

    bron tweakers.net
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2008
  11. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk maar naar MP3. Ik heb een Walkman, Discman en een Mini-Disc speler gehad. Stuk voor stuk veel gebruikt, maar terugkijkend was het natuurlijk allemaal irritant omslachtig. Muziek 'koop' (*kuch* echt waar!!) ik online, gooi het in iTunes en zet het op mijn iPod Nano. Ik moet er niet aan denken om CD's te moeten meenemen om meer dan 20 nummers te kunnen luisteren.

    Ik kan nu digitaal door mijn CD collectie browsen, niemand wil terug.

    Met films en games gaat dat natuurlijk dezelfde kant op. Het enige probleem is dat de internet snelheden toch wel drastisch omhoog moeten om het revolutionair te maken. 2 uur wachten op het downloaden van een Full HD film zit niemand op te wachten. Dat moet in een minuutje kunnen.

    Voorlopig zitten we nog met ADSL/ADSL2. Maar over een paar jaar zal die standaard wel veranderd zijn. Zo'n (c.a.) 6 jaar geleden zat ik nog op ISDN, ik denk dat dat 128 kbps max download was. Met mijn huidige ADSL abbo die de afgelopen 2,5 jaar al niet meer opgevoerd is door KPN zit ik op 6144 kbps. 40x zo snel, en dat in een tijdsbestek van ik gok zo'n 3-4 jaar. Nu zit ik dus al een tijdje op 6144 kbps, maar stel je zou hetzelfde exponent hebben als bij mijn ISDN verbinding, dan zit je over 3-4 jaar op c.a. 250.000 kbps, wat neer komt op zo'n 30 MB per seconde downloaden. 2 GB downloaden kost je dan iets meer dan een minuut.

    Laat maar komen dus.
     
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik wil alleen zeggen dat niet iedereen er zo over denkt. Natuurlijk is de draagbare mp3-speler een fantastisch apparaat. Maar ik heb graag fysieke CD's en die rip ik dan zelf op hoge kwaliteit. Als fan heb ik graag een mooi doosje met artwork. Die worden later nog collectibles als ze uitsterven. :+
     
  13. Giokeh

    Giokeh JRPG-fanboy

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,
    Ik ben al een tijdje actief op het forum en heb zowat half van de oude topics probere lezen ^^ maare nu waarom ik hier post, ik ben atm een beetje fed up met m'n 360 omdat ie er maar niet in lijkt te slagen m'n games heel te laten, zit inmiddels aan de 4de box al die ik heb, deze is een paar weken terug aangekomen en lijkt het nog te doen maar m'n irritatie zit best wel hoog ermee tbh.
    Ik kijk wel uit naar Fable 2 op de xbox 360 en in mindere mate banjo Kazooie, maar onlangs toen ik m'n laatste box weer liet ophalen voor reparatie heb ik gebeld naar een lokale gameshop die omruilingen doet van X360 <--> PS3 , en kreeg nu onlangs telefoon dat ie iemand heeft die wil ruilen.

    Ik heb echt geen idee hoe het komt dat m'n xbox 360 soms krassen maakt, maar vooral het game-aanbod houd me tegen om de ruil te voltrekken, ik speel zelf graag een soort van RPG als fable, de JRPGs zijn wel leuk af en toe maar is niet beaald my cup of tea, heb op IGN al wat rondgebrowsed maar nog steeds ben ik wat terughoudend, zijn er games die ik gemist heb of waarvan jullie zeggen, daarvoor MOET je echt de PS3 halen, atm kan ik beide houden, als m'n 360 niet al m'n games kapotmaakt dan offc
     
  14. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt veel mis je niet. Hier staat een Xbox 360 en PS3. Maar PS3 wordt amper gebruikt om te gamen. Gewoon de aantal interssante games ligt laag. Motorstorm en resistance zijn wel tof. Maar dan is Gears Of War en Forza gewoon leuker. Blue ray is wel een voordeel. Maar dat is eigenlijk het enige. Ik zit ook al aan mijn 3de Xbox 360. Het is ook mijn eerste Xbox geworden en ik heb er nog steeds geen spijt van. Sony beloofde en loog veel. Daarom wou ik de PS3 ook niet meer. Het enige games die je op ps3 mist is Killzone en MGS (mss ook LBP, maar ik vind het stom). Voor de rest niets. Ik zou gewoon contact op nemen met de service. Een werknemer heeft een slecht disc drive in je xbox 360 gestoken. Daarmee heb je krassen. Ik begrijp dat dat erg k** kan zijn. Ik heb dat ook eens gehad gelukkig maar met 1 game bij de rest had ik niets. Maar dan gebruik je gewoon brasso of tandpasta xD
     
  15. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook ik heb beide consoles.

    De PS3 is zeker een betere console als de 360 maar. Er zijn simpel weg veel te weinig leuke spellen op de PS3. Heb van mn broertje MSG4 gekregen, hij vond het een enorme tegenvaller en dat terwijl hij enorm PS3 biased is. Maar ook die viel tegen. Er valt echt heel weinig leuks op die console te doen.

    BR is idd een voordeel ten opzichte van de 360 maar ik gebruik het nooit. Daarentegen gebruik ik mn 360 wel heel veel als media-center en voor het afspelen van HDcontent. Heb al jaren enorm veel plezier van mn 360 terwijl ik me steeds vaker afvraag waarom ik in godsnaam een PS3 heb gekocht. Oja, voor Wipeout HD die in Nov 2007 zou uitkomen, needless to say, dat spel is er nog steeds niet.
     
  16. Giokeh

    Giokeh JRPG-fanboy

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het gewoon gehad met dat scratchgeluidje en dan zien dat er krasjes op m'n disc zitten, vind de X360 voor de rest echt kickass, de PS3 vind ik wel leuker design hebben maarja je kijkt naar je scherm en niet naar het ding zelf.
    Ik denk m'n 360 toch te houdne na deze reacties en maar hopen dat ik geen alst van krasjes meer heb, voor totnogtoe onverklaarbare reden heb ik bij elke 360 al last van krasjes gehad bij Fifa games, echt ik weet niet hoe dat komt.
    Maar als alle andere games leuk blijven spelen zal i kdie Xdoos maar houden denk ik, ga ik morgen maar lekker bellen dat ze hun PS3 mogen houden ^^ verder onttrek ik me van de technische discussies die hier gevoerd worden ^^ ik speel alleen games voor de funfactor en daarom spreekt X360 me opdit moment meer aan, als ie van mankementjes gespaard zou geweest zijn zou ik nooit of te nimmer gedacht hebben een PS3 te kopen, afgezien van Ratchet en Clank zijn er geen exclusives waar ik helemaal leip van wordt.

    En ligt het aan mij of is X360 een echte RPGconsole aan het worden? Dit juich ik zeker toe :D bij PS3 vond ik 2 pure RPGs so far en nog 5 in development, schrok wel toen ik bij X360 onlangs keek daarvoor :D nuja, ik laat jullie vrolijk verder debatteren en bedankt, deze kerel blijft bij Xbox 360 after all ^^
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2008
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik denk er zelfs over na om de ps3 weer de deur uit te doen...doe geen donder met dat ding..kom toch al niet aan mijn 360 spellen toe.....
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Ik hou hem enkel nog in huis om m'n blu-raytjes af te spelen. De Wii daarentegen... Die gaat misschien binnenkort wel de deur uit.
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Modder-eter die zijn Wii de deur uit doet?!?! :eek:

    Ik koop al jaren geen films meer dus dat is ook niet echt de reden...enige reden is een savegame van 20+ uur van Oblivion, geen zin om opnieuw te beginnen en Heavy Rain......
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina